2021-10-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det kan stämma, det borde finnas LVU-beslut från i våras då det verkade som sonen blev externt placerad. Det är däremot hård sekretess på LVU-handlingar, inget som ligger öppet på någons arbete så obehörig kan "råka se", mer troligt att en av föräldrarna visat Gsigora handlingarna.

En LVU-dom går ju dock att begära ut. Men precis som du säger så det är inget du "råkar se" av en händelse eller av misstag nej.
Citera
2021-10-08, 15:49
Medlem
Det finns databaser där man har tillgång till praxis, dvs alla icke sekretessbelagda domar. Många som jobbar på juristbyråer, myndigheter mm har tillgång till dessa och kan söka fram domar. Om jag behöver information om hur LVU domar är skrivna kan jag söka på LVU i databasen och får då fram samtliga domar som gäller LVU senaste åren. Ni kan googla på Juno till exempel.

Idag jobbar jag med annat så har inte tillgång till tjänsten. Och fattar inte hur det här kan vara så en sån viktig fråga, jag ville bara påpeka att Mehdi inte är ett sånt helgon som en del påstår.
Citera
2021-10-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gsigora
Det finns databaser där man har tillgång till praxis, dvs alla icke sekretessbelagda domar. Många som jobbar på juristbyråer, myndigheter mm har tillgång till dessa och kan söka fram domar. Om jag behöver information om hur LVU domar är skrivna kan jag söka på LVU i databasen och får då fram samtliga domar som gäller LVU senaste åren. Ni kan googla på Juno till exempel.

Idag jobbar jag med annat så har inte tillgång till tjänsten. Och fattar inte hur det här kan vara så en sån viktig fråga, jag ville bara påpeka att Mehdi inte är ett sånt helgon som en del påstår.

Jag har också tillgång till Juno mfl. Det är en extrem slump om man ska dels stöta på en specifik dom vid en vid, allmän sökning. Och dessutom sen sätta sig och läsa den fast det inte var den man sökte efter.

Som jämförelse begärde jag en gång i tidernas begynnelse när jag skrev ett ex-arbete ut 350 st slumpvis utvalda LVU-domar där man hänvisat till den unges egna beteende som skäl för omhändertagande ett visst år. Der var 50% av alla domar med det skälet. Jag gjorde det på förvaltningsrätten på orten jag bodde. Jag kände till två unga som blivit omhändertagna pga eget beteende aktuellt år. Ingen av dem kom med i de slumpvis utvalda 350

Att du däremot tex sökt efter MEH dom i någon av tjänsterna ser jag inte som konstigt.

(Jag har fortfarande ingen aning om det finns någon dom och tänker inte kolla, och tror inte M är något helgon)
Citera
2021-10-08, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Det kan inte vara en SOL placering eftersom jag såg ett inlägg där sonen var placerad hos faderns bror?
Kan ju också vara en lögn?

Frågan är hur frivillig relationsplaceringen är men det verkar klarlagt att barnet omhändertogs enligt LVU efter årsskiftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
En LVU-dom går ju dock att begära ut. Men precis som du säger så det är inget du "råkar se" av en händelse eller av misstag nej.

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Gsigora

Mannens cv ligger i tråden och det gör väl fruns också, för att inte tala om fruns alla andra bidrag från sociala medier. Ingen vaken person lär se paret som några helgon. Socialtjänsten tittar på många faktorer när de bedömer föräldraskap och anknytningspersoners lämplighet. Jag har inga problem att förstå att det gjorts orosanmälningar och att socialtjänsten agerat. Däremot tycker jag inte vårdnadsbiten, sonen eller mannen är av intresse, fru Palmkvists kriminella vanor räcker.
Citera
2021-10-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Häktningsframställan

https://imgur.com/a/kF3PVVo

Hade så gärna läst den, men blir bara svart när jag klickar.
Blir ofta så för mig på imgur-länkar men inte alltid, någon som kan hjälpa?
Citera
2021-10-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart

Det är dom grova smuggelbrotten hon är häktad för nu och till varje smuggelbrott tillkommer ett bedrägeri för hon sålt valparna som svensksålda.. hon och två bulvaner är häktade..
Hennes anhängare på insta måste va stolta över henne.. måste vara årets mamma eller nåt väl. Och folk undrar varför hon inte får ha sitt barn 🤦🏼‍♀️
Citera
2021-10-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piraya1990
Det är dom grova smuggelbrotten hon är häktad för nu och till varje smuggelbrott tillkommer ett bedrägeri för hon sålt valparna som svensksålda.. hon och två bulvaner är häktade..
Hennes anhängare på insta måste va stolta över henne.. måste vara årets mamma eller nåt väl. Och folk undrar varför hon inte får ha sitt barn 🤦🏼‍♀️

Tack!
Hoppas av hela mitt hjärta, att den här vedervärdiga Madeleine åker dit så det riktigt svider för henne.
Att handskas så grymt med både hästar o hundar, valpar i hela sitt liv genererar dock inte straff nog i paritet med brotten tyvärr. Icke att förglömma alla familjer/köpare som i god tro får sina drömmar krossade.

Har tidigare sett hennes agerande i div hundtrådar med erbjudande av tex. valpar.
Hon är totalt empatilös o skrupelfri. Dessutom att lyckas dupera till sig bulvaner, fy fan. Allt handlar bara om pengar, pengar, pengar för dessa alla...
Citera
2021-10-12, 17:26
Medlem
Självklart är det så, djuren är inget annat än varor, och så har det alltid varit ända sen hon började sälja häst.

Det som är mest fascinerande senaste åren är att hon blivit mer och mer öppen med hur hon faktiskt lurar kunder genom att hitta kryphål genom systemet, lagligt och juridiskt, och att så många trots det, inte förstått utan köper allt hon påstår på sociala media sen när det börjar blåsa.
Citera
2021-10-12, 18:48
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart

prova https://docdro.id/DUUqcxm
Citera
2021-10-13, 17:57
Medlem
Förstår inte varför tidningarna envisas med att skriva att hon heter M*deleine El H*nafi… Hon heter numera M*deleine P*lmkvist och inget annat. *=a

Här kommer senaste version av dagboksblad från tingsrätten.

https://docdro.id/KvEsic6

Intressant att en av advokaterna, har avsagt sitt uppdrag p.g.a. advokatetiska skäl. Nån som vet vad de kan handla om? I dokumentet är där för översikt namn på alla tre misstänkta, förutom den fjärde som har sekretess.
Citera
2021-10-13, 18:46
Medlem
Vad händer nu? De är häktade till 15 oktober. Är det omhäktningsförhandling var 14:e dag?
Citera
2021-10-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindrom
Vad händer nu? De är häktade till 15 oktober. Är det omhäktningsförhandling var 14:e dag?

Ja, om de inte godtar förlängning av häktningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in