2021-10-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är det där för trams?[b] Är ju knappt några biverkningar alls med detta vaccin. Betänk hur många som tagit det. I Sverige har väl över 70% låtit vaccinera sig. Jämför antalet döda och intagna på sjukhus med covid19.

Jaja, du har väl inte ens noterat myokardit, som korttidseffekt? De längre biverkningarna, där spikproteinerna kan ställa till det, får vi vänta med. Som parentes, grafenoxid som substans, har väl du inget emot, när du glatt går och tar din tredje injektion senare i höst, tänker jag....? Lite skit ska ju kroppen tåla......
Citera
2021-10-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Har ni sett detta ?

Ju fler vaccinationer > ju sämre immunförsvar mot Covid-19 !

Källa: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.12.21261952v2
Cred till "saundra" som snappade upp detta i annan tråd: (FB) 70 % av de coronadöda är fullvaccinerade (under 1-24 september /mod)
Intressant.

En dos mRNA verkar alltså ge bättre skydd än två doser, mot varianterna.

Två doser mRNA ger bara bättre skydd mot Wuhan-strainen. Men den är ju utrotningshotad.

Less is more.
Citera
2021-10-12, 14:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Varför är du så spruträdd? Tror du att du kommer dö om du tar vaccinet? Faktum är ju att vaccinet är det kraftfullaste vapnet vi har mot Covid19. Det skyddar både mot smittspridning , samt gör så att de som ändå blir smittade får en lindrigare infektion. Vaccin räddar liv. Varför är du så emot det?
Ju fler som är immuna mot sjukdomen, desto mindre sprids den. Jämför med TBC och smittkoppor. Fruktade och vanliga sjukdomar förr i tiden, men numera nästan utrotade tack vare vaccin.

Har väldigt svårt att se det som en grundlagsskyddad rättighet att ta livet av folk genom att idka biologisk krigsföring, men det tycker uppenbarligen du.

Vad är det för fel på dig kvinna?

Seriöst? Hur kan du vara så besatt av att sprida propaganda för ett vaccin?

Baserat på din värdelösa slutledningsförmåga där du kommer till slutsatsen att de sim inte vill vaccinera sig är pga av "rädsla för att dö" ler "nålen, kan jag dessvärre inte komma fram till något anan slutsats än att du antigen är påverkansagent.. eller svagbegåvad.

I ditt fall lutar det dessvärre åt båda

C19 är över.. lägg ner
Citera
2021-10-12, 15:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Covid19 har gjort så att barn drabbats av hyperinflammation, blivit svårt sjuka och tom avlidit.
https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html

Ja, det är ovanligt, men det finns idag ingenting som pekar på att de vaccin som finns skulle vara farliga för barn. Dessutom medför en ökad immunitet i samhället till att skydda andra grupper, exempelvis barnens föräldrar. Det har hänt att barn förlorat sina föräldrar i covid19, faktiskt även båda sina föräldrar. Jag tror inte att det är till gagn för barn att bli föräldralösa. Tror du det?

0-9 åringar: 9 avlidna (sedan pandemins början)
10-19 åringar: 4 avlidna (sedan pandemins början)

Ovan innefattar även multisjuka barn med nedsatt immunförsvar
Citera
2021-10-12, 15:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jaja, du har väl inte ens noterat myokardit, som korttidseffekt? De längre biverkningarna, där spikproteinerna kan ställa till det, får vi vänta med. Som parentes, grafenoxid som substans, har väl du inget emot, när du glatt går och tar din tredje injektion senare i höst, tänker jag....? Lite skit ska ju kroppen tåla......

Korttidseffekt av vad? Att viruset kan ge mykarditskador har varit känt sedan länge, så visst - då kan jag tänka mig att vaccinet också kan ge dessa effekter, men sannolikt väldigt sällsynt. Reagerar man starkt på vaccinet, hade man sannolikt reagerat ännu värre på viruset.
Citera
2021-10-12, 15:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vad är det för fel på dig kvinna?

Seriöst? Hur kan du vara så besatt av att sprida propaganda för ett vaccin?

Baserat på din värdelösa slutledningsförmåga där du kommer till slutsatsen att de sim inte vill vaccinera sig är pga av "rädsla för att dö" ler "nålen, kan jag dessvärre inte komma fram till något anan slutsats än att du antigen är påverkansagent.. eller svagbegåvad.

I ditt fall lutar det dessvärre åt båda

C19 är över.. lägg ner

.....och där insåg du att dina argument var skjutna i sank och du övergick till personangrepp istället. Tack - nu vet jag att jag vann debatten.
Citera
2021-10-12, 15:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
0-9 åringar: 9 avlidna (sedan pandemins början)
10-19 åringar: 4 avlidna (sedan pandemins början)

Ovan innefattar även multisjuka barn med nedsatt immunförsvar

Om barnen vaccineras slipper vi förhoppningsvis sådana tragiska händelser i framtiden.
Citera
2021-10-12, 15:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
.....och där insåg du att dina argument var skjutna i sank och du övergick till personangrepp istället. Tack - nu vet jag att jag vann debatten.

Jag tycker du ska läsa alla de svar på dina inlägg du får och ta till dig lite.

Du kommer ganska snabbt inse att du inte för en dialog utan en monolog... Du är långt ifrån någon debatt-vinst gumman lilla.

Men fortsätt du med din propaganda.. ju mer av sådana inlägg du kommer med desto fler självmål gör du.

Åter till ämnet:
- Luften har gått ur C19 kampanjen.. för tillfället
- Omgruppering sker
- Håll koll på vad regeringen hittar på med vaccinationspasset aka det kommunistiska Social Scoring System
- Bemöt alla shills här inne genom att överskölja med ännu mer information och svar än vad de lyckats producera..
Citera
2021-10-12, 15:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Om barnen vaccineras slipper vi förhoppningsvis sådana tragiska händelser i framtiden.

Du slutledningsförmåga är lika värdelös som den propagandan du för

Finns ingen anledning att införa massvaccinering av friska 12åringar pga av att en handfull har fått sätta livet till under de senaste 2 åren.
Ingen med lite vett i huvudet kan kräva en sådan sak
Citera
2021-10-12, 15:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid.Costner
Var kan jag läsa att samtliga som avlidit i samband med eller nära kring vaccination skulle lida av överkänslighet?

Folkhälsomyndigheten, vaccintillverkaren, CDC etc.
Citera
2021-10-12, 15:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag tycker du ska läsa alla de svar på dina inlägg du får och ta till dig lite.

Du kommer ganska snabbt inse att du inte för en dialog utan en monolog... Du är långt ifrån någon debatt-vinst gumman lilla.

Men fortsätt du med din propaganda.. ju mer av sådana inlägg du kommer med desto fler självmål gör du.

Åter till ämnet:
- Luften har gått ur C19 kampanjen.. för tillfället
- Omgruppering sker
- Håll koll på vad regeringen hittar på med vaccinationspasset aka det kommunistiska Social Scoring System
- Bemöt alla shills här inne genom att överskölja med ännu mer information och svar än vad de lyckats producera..

Ha ha ha, vad fjantig du är!
När du inte längre har du några argument försöker du dig på någon löjlig förminskningstaktik med "gumman lilla", detta trots att jag antagligen är minst dubbelt så mycket man som du är och antagligen dubbelt så gammal också.

Nej, det sker ingen gruppering eller omgruppering. Läget är i stort sett samma, frånsett att vi nu har många fler vaccinerade och därför en lägre smittspridning, men den går att pressa ned ytterligare.
Citera
2021-10-12, 15:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du slutledningsförmåga är lika värdelös som den propagandan du för

Finns ingen anledning att införa massvaccinering av friska 12åringar pga av att en handfull har fått sätta livet till under de senaste 2 åren.
Ingen med lite vett i huvudet kan kräva en sådan sak

Regeringen och Folkhälsomyndigheten rekommenderar nu vaccination från 12 år och uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in