2021-10-12, 08:52
Avslutad
Kort och gott kan man väl sammanfatta Lyd*ias leverne med ett ord, sol-och-vårare
Jag är ledsen för att Emil råkade stå i hennes väg, förhoppningsvis och högst troligt får hon livstid, eftersom hon inte kommer dömas till rättspsykiatrisk vård, utan fängelse.
Det finns så mycket jag vill skriva och ta reda på.
Det skulle nog gå att få fram hur mycket som helst om hur hon livnärt sig, men just nu går mina tankar till Emils efterlevande.
Beträffande Lyd*ia, så tycker jag att de som vet hur hon levt ska skämmas och bära skuld för att låtit henne hållas, att de blundat för att hon gasat på sitt skenande tåg.
Emil hade inte behövt dö.
2021-10-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan du bekräfta detta på något vis? För att sätta stopp för de som försöker få hennes skuld minimerad? För att visa vem hon faktiskt är, hur hon genom åren livnärt sig på män. Som en spindel som efter parning dödar hanen

Är detta verkligen brottsligt ?

Du kan verkligen inte analysera det som skrivs här i tråden och verkligen inte heller det som finns i FUP.
2021-10-12, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More

Du kan verkligen inte analysera det som skrivs här i tråden och verkligen inte heller det som finns i FUP.
Säger du det?
Jag anser att det är en jäkla skillnad mellan att tro och att veta.
Därför är det viktigt att samla in så mycket information som möjligt.
Jag förstår av dina inlägg att du är anhängare av Lydia.
Hon är en sol-och-vårare som profiterat på andra människor och kommit undan med det. Tills nu.
Just nu i rättegång pga sina egna beslut.
Livstid för överlagt mord, tippar jag på.
Jag tycker det framgår med all tydlighet att Lydia inte är den ängel du och många fler tycks tro.
The Devil In Disguise
2021-10-12, 10:54
Medlem
Citat:
Kan du bekräfta detta på något vis? För att sätta stopp för de som försöker få hennes skuld minimerad? För att visa vem hon faktiskt är, hur hon genom åren livnärt sig på män. Som en spindel som efter parning dödar hanen

L har skjutit E. Det är klarlagt. Det är fakta.

En tragedi för alla närmast berörda. Varav många är barn.

Återstår rättegång och dom.
Senast redigerad av Remark 2021-10-12 kl. 10:56.
2021-10-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More

"Analys" var ordet någon annan efterlyste här också. Undrar hur man dömer en människa som är född med någon typ av defekt i hjärnan? Det går inte att bota, endast lindra med medicinering och annat stöd/vård genom hela livet, tänker jag?

Föds man utan ben kan man ju inte fixa att nya ben växer ut - proteser blir det livet ut, vad jag vet. Saknas det en funktion i hjärnan sedan födseln, hur blir man frisk då, någon som vet?

Knepigt att skydda och hindra en med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar att förstöra sitt och andras liv - mer eller mindre, beroende på vad det är frågan om.
2021-10-12, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
"Analys" var ordet någon annan efterlyste här också. Undrar hur man dömer en människa som är född med någon typ av defekt i hjärnan? Det går inte att bota, endast lindra med medicinering och annat stöd/vård genom hela livet, tänker jag?

Föds man utan ben kan man ju inte fixa att nya ben växer ut - proteser blir det livet ut, vad jag vet. Saknas det en funktion i hjärnan sedan födseln, hur blir man frisk då, någon som vet?

Knepigt att skydda och hindra en med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar att förstöra sitt och andras liv - mer eller mindre, beroende på vad det är frågan om.
Det är klarlagt att hon inte lider av så allvarliga psykiska störningar, utan kan dömas till fängelse.
2021-10-12, 12:21
Avslutad
Är det någon på plats vid rättegången?
Kan inte se att några medier uppmärksammar målet. Iof så är utgången ganska klar, men det vore för de efterlevandes skull skönt om det inte glöms bort, missförstå mig rätt
2021-10-12, 13:30
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Säger du det?
Jag anser att det är en jäkla skillnad mellan att tro och att veta.
Därför är det viktigt att samla in så mycket information som möjligt.
Jag förstår av dina inlägg att du är anhängare av Lydia.
Hon är en sol-och-vårare som profiterat på andra människor och kommit undan med det. Tills nu.
Just nu i rättegång pga sina egna beslut.
Livstid för överlagt mord, tippar jag på.
Jag tycker det framgår med all tydlighet att Lydia inte är den ängel du och många fler tycks tro.
The Devil In Disguise

Men va er du VET som vi andra inte vet? Du har påstådd mycket om L, men kan inte se at du har någon bevis for det du har skrivit i mange av dina innlegg.
Og nei jag forsvarar inte L, men rett ska var rett och man kan inte kasta ut beskyldninger om at hon er en knarkare, at hon selger sex, at hon utnyttar "alle" utan å kunna bevisa de.
2021-10-12, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Men va er du VET som vi andra inte vet? Du har påstådd mycket om L, men kan inte se at du har någon bevis for det du har skrivit i mange av dina innlegg.
Og nei jag forsvarar inte L, men rett ska var rett och man kan inte kasta ut beskyldninger om at hon er en knarkare, at hon selger sex, at hon utnyttar "alle" utan å kunna bevisa de.
Jag har läst det som framkommit i fupen. Google, är en ganska bra källa, det som en gång laddas upp, finns kvar. Det handlar om att söka på rätt ställen.
Sen är det bra om man kan läsa mellan raderna.
Det framgår i fupen att hon brukat alla droger hon kom över, att hon är gränslös, missköter sina barn, genom att ägna sig åt mer spännande saker som ger mer, män med pengar.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå hur det ligger till.
2021-10-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Du har verkligen en poäng i det du skriver. Ibland tar känslorna överhanden och formuleringar blir otydliga. Vad jag menade med det jag skrev var att det var beklagligt att just detta kommit i skymundan för annat jag finner av mer irrelevans i spekulationer gällande min bror och Ls relation och och hur denna tog sin början. Företaget och personen jag hänvisade till har i allra högsta grad med det hela att göra i allmänhet och med hur min bror kom att må och hur saker och ting utvecklades i slutet av hans liv i synnerhet, vilket borde ha förtydligats. Att uppmana till fler och vidare spekulationer var dock verkligen oavsiktligt och formuleringen fullständigt ogenomtänkt, det blev tydligt för mig nu. Jag beklagar och backar på detta. Tack för din input.

Heder för det.
Jag förstår verkligen att det blir rörigt i en här situation. Beklagar igen.
2021-10-12, 14:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag har läst det som framkommit i fupen. Google, är en ganska bra källa, det som en gång laddas upp, finns kvar. Det handlar om att söka på rätt ställen.
Sen är det bra om man kan läsa mellan raderna.
Det framgår i fupen att hon brukat alla droger hon kom över, att hon är gränslös, missköter sina barn, genom att ägna sig åt mer spännande saker som ger mer, män med pengar.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå hur det ligger till.

Men nu får du faktiskt GE dig!!

Du har mej veterligt inte presenterat några som helst bevis (typ länkar) till ditt skitsnack!

En FUP läser man INTE "mellan raderna", en FUP är samlade bevis mot MGM och ska gå att kontrollera, stödjas av annat bevis, det ska vara EXAKT!

Skaffa fram den exakta texten från FUP där det står att L är "gränslös", "missköter sina barn", jag ser verkligen fram emot att du kommer med sida och stycket dör de exakta orden står i fuppen!

Att DU inte är någon raketforskare framgår med övertydlighet!
2021-10-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men nu får du faktiskt GE dig!!

Du har mej veterligt inte presenterat några som helst bevis (typ länkar) till ditt skitsnack!

En FUP läser man INTE "mellan raderna", en FUP är samlade bevis mot MGM och ska gå att kontrollera, stödjas av annat bevis, det ska vara EXAKT!

Skaffa fram den exakta texten från FUP där det står att L är "gränslös", "missköter sina barn", jag ser verkligen fram emot att du kommer med sida och stycket dör de exakta orden står i fuppen!

Att DU inte är någon raketforskare framgår med övertydlighet!

Instämmer med dig! Undrar så var det står att hon misskött sina barn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in