2021-10-11, 18:33
Medlem
Futuretraders avatar
Jag kan ej få ut familjebevis då en person i min familj har skyddat identitet.

Jag och personen har haft en rättsligt tvist vilket resultera i att personen fått skyddad identitet.

Hur kan jag få ut en familjebevis ? Jag var hos skatteverket och de sa att jag måste beställa det via folkbokföringen ?

Jag behöver familjebeviset för en ansökan som jag måste skicka in om några dagar.
Citera
2021-10-11, 18:59
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Om inte jag minns helt fel är familjebevis något man måste ringa eller besöka skv för att beställa. Alltså att det inte går att beställa via internet.
Citera
2021-10-11, 19:00
Medlem
Glostrups avatar
Man får inte skyddade personuppgifter om det inte föreligger hot. Varför behöver du uppgifter på någon som har skyddad identitet?

Du ska inte kunna få ut ett komplett familjebevis om din fru eller något av dina barn har skyddad identitet. Däremot kan du få ut ett personbevis på dig själv.

Google är din vän: Är det någon i din familj som har skyddade personuppgifter måste du ringa Skatteupplysningen på telefon 0771-567 567 och be att få prata med en skyddshandläggare för att beställa personbevis som visar uppgifter om fler personer än dig själv.
Senast redigerad av Glostrup 2021-10-11 kl. 19:02. Anledning: Lade till info
Citera
2021-10-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Om inte jag minns helt fel är familjebevis något man måste ringa eller besöka skv för att beställa. Alltså att det inte går att beställa via internet.

Stämmer, men du får inte ut det vid besök om det är någon med skyddade uppgifter i familjebeviset. Personalen har inte behörighet att skriva ut skyddade uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in