Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Jag håller igen helt med dig, i allt, och du har nog rätt med polisutredningen också. En gissning/spekulation om att relationen innan inte har kartlagts speciellt ingående kan ju bero på att det inte går, det finns inga mer "oberoende" vittnen som kan berätta, samt att det egentligen inte förändrar den mycket tragiska sluthändelsen. Det finns ju inga förhör med några anhöriga såvida de inte finns i den sekretessbelagda delen. Och märkligt att man inte badom/la in sekretess på alla barn och anhöriga till BO.
Så kan det vara. Speciell fup iaf!
En rättegång och allt som hör till är som ett socialt spel.
Ju starkare bevisning ju mer behöver försvaret bevisa. Kort och gott.
Har just bara den undran om utredningen hade varit densamma om det var tvärtom.
Känslan säger att om L hade varit en man som skjutit en kvinna så tror jag att vi hade fått se fler sidor i fup. Skulle kunna ha räckt att man såg att det hade skett en sökning på typ apoteket, då hade man undrat om h*n haft tanke på att förgifta h*n med ex berocca. Då hade man kunnat få till att det handlade om uppsåt.
(Förlöjligad liknelse) men ibland kan det nästan vara på den nivån.
Vid mord vill man inte missa något.