2021-10-11, 01:36
Medlem
Nonsensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlana
Ja, resan att hitta den rätta medicineringen och stabiliteten med borderline och adhd kan nog liknas som en livslång psykos.
Den resan innebär nog oftast en del justering.
Medicinbyten, självmedicinering, oförståelse, tvära medicinavslut, ökning/höjning etc..

Det finns en förståelse till att missbrukare oftast har neuropsykiatrisk diagnos/er.

Fupen är saklig och sen slut.
Mordfall (även dom ”självklaraste”) brukar utredningen ha med minsta lilla bevisningen mot den åtalade.
Därför är jag förvånad att dom inte har med en mer detaljerad del av deras relation.
En kartläggning dagarna före händelsen, hur var humöret i ex sms kontakten/er osv.
Nu finns bara händelsen och efter, inte - innan, händelse, efter.

Bästa inlägget av 2064 stycken!
2021-10-11, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen VET exakt varför, än mindre vad dessa höggradigt berusade personer hade för tankar kring/under händelsen OCH det är därför alla dessa vansinniga FRIA FANTASIER fyller tråden.

Båda hade vapenlicens likväl som körkort. Trots att båda hade kända drogproblem. Det räcker inte med en "farhåga" för att återkalla ett beviljat tillstånd att äga/bruka vapen eller framföra ett fordon.

Det är högst rimligt.
Stopp, det var endast L som hade drogproblem.
2021-10-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Stopp, det var endast L som hade drogproblem.

Även alkohol är en drog.
2021-10-11, 02:06
Medlem
Citat:
Ingen VET exakt varför, än mindre vad dessa höggradigt berusade personer hade för tankar kring/under händelsen OCH det är därför alla dessa vansinniga FRIA FANTASIER fyller tråden.

Båda hade vapenlicens likväl som körkort. Trots att båda hade kända drogproblem. Det räcker inte med en "farhåga" för att återkalla ett beviljat tillstånd att äga/bruka vapen eller framföra ett fordon.

Det är högst rimligt.

Vad menar du med "vansinniga vilda fantasier"?
Vad menar du med "farhågor"?

Om du menar det jag tror, så läste jag det i FUP om att Lydia säger det till E medans hon pekar med bössan.

Farhågor måste det väl någonstans tagits på allvar med hennes psykhistorik, farandes in och ut till vårdinstanser såpass ofta. Inte har hon bott ensam i skogen, utan mitt bland ganska mycket vänner, bekanta och människor som känt till när hon ändo drar med sig ett vapenskåp. Kanske de trodde skåpet var tomt ???
2021-10-11, 02:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Även alkohol är en drog.

Och när blev alkohol klassad som narkotika?
2021-10-11, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Kanske borde använt missbruksproblematik i stället?
2021-10-11, 02:20
Medlem
Citat:

Det vet vi ju alla att alkohol inte är klassat som narkotika. Så vi behöver inte ta ner det på den nivån.

Klarspråk: Alkohol, är alkoholistens drog.
2021-10-11, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonsensum
Bästa inlägget av 2064 stycken!

Tackar tackar!
2021-10-11, 02:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Citat:
Kanske borde använt missbruksproblematik i stället?

Ett samlingsnamn är väl substansmissbruk.
2021-10-11, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller igen helt med dig, i allt, och du har nog rätt med polisutredningen också. En gissning/spekulation om att relationen innan inte har kartlagts speciellt ingående kan ju bero på att det inte går, det finns inga mer "oberoende" vittnen som kan berätta, samt att det egentligen inte förändrar den mycket tragiska sluthändelsen. Det finns ju inga förhör med några anhöriga såvida de inte finns i den sekretessbelagda delen. Och märkligt att man inte badom/la in sekretess på alla barn och anhöriga till BO.

Så kan det vara. Speciell fup iaf!
En rättegång och allt som hör till är som ett socialt spel.
Ju starkare bevisning ju mer behöver försvaret bevisa. Kort och gott.
Har just bara den undran om utredningen hade varit densamma om det var tvärtom.

Känslan säger att om L hade varit en man som skjutit en kvinna så tror jag att vi hade fått se fler sidor i fup. Skulle kunna ha räckt att man såg att det hade skett en sökning på typ apoteket, då hade man undrat om h*n haft tanke på att förgifta h*n med ex berocca. Då hade man kunnat få till att det handlade om uppsåt.
(Förlöjligad liknelse) men ibland kan det nästan vara på den nivån.
Vid mord vill man inte missa något.
2021-10-11, 06:35
Avslutad
Citat:
Även alkohol är en drog.
Tycker det i detta fall är fel att benämna missbruksproblem med att ha drogproblem. I gemeneman är droger= knark, narkotika.
Har jag drogproblem då jag är kaffedrickare? Det blir lite skevt att i detta sammanhang skriva att BO hade drogproblem, när akoholist inte är likställt med en knarkare
2021-10-11, 06:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mlana
Så kan det vara. Speciell fup iaf!
En rättegång och allt som hör till är som ett socialt spel.
Ju starkare bevisning ju mer behöver försvaret bevisa. Kort och gott.
Har just bara den undran om utredningen hade varit densamma om det var tvärtom.

Känslan säger att om L hade varit en man som skjutit en kvinna så tror jag att vi hade fått se fler sidor i fup. Skulle kunna ha räckt att man såg att det hade skett en sökning på typ apoteket, då hade man undrat om h*n haft tanke på att förgifta h*n med ex berocca. Då hade man kunnat få till att det handlade om uppsåt.
(Förlöjligad liknelse) men ibland kan det nästan vara på den nivån.
Vid mord vill man inte missa något.
Det är helt enkelt så att Lydi*a inte är ärlig gällande att hon bott hos E, att de har haft ett riktigt förhållande.
Att hon utnyttjat män i sin framfart är mer än tydligt, det behövs inga fler bevis för att peka på att det är Lyd*ia som avrättat E, bortom rimligt tvivel, tack vare Es mobilfilm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in