2021-10-10, 23:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här är spoilern inringad. Tämligen oskadd.
https://imgbb.com/zNkBjZQ

Tror inte bilen gick med fronten först genom vajern.
Oavsett vilket håll bilen passerade vajerräcket, utom möjligen baklänges, så borde vajrarna sitta i perfekt höjd för att slita loss spoilern.

Sen har den knappast hamnat på den platsen av en slump. Det är precis vid vägkanten tillsammans med all annan bråte som någon flyttat dit.
Citera
2021-10-10, 23:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var nog ingen RPG du skött med heller.
Carl-gustav troligtvis.
Japp det stämmer - m/48
Citera
2021-10-10, 23:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Oavsett vilket håll bilen passerade vajerräcket, utom möjligen baklänges, så borde vajrarna sitta i perfekt höjd för att slita loss spoilern.

Sen har den knappast hamnat på den platsen av en slump. Det är precis vid vägkanten tillsammans med all annan bråte som någon flyttat dit.

Eller så smäller lastbilen in i polisbilens bak, efter att den åkt på tvären genom vajern.
Citera
2021-10-10, 23:46
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Japp det stämmer - m/48

Kommer en granat in i kupén så hindrar skalskyddet explosionen att lämna spår efter vägen. En jävla massa rök lär det dock bli.

Svårt att navigera mellan vajer-räcken om du inte ser någonting.
Citera
2021-10-10, 23:51
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Kommer en granat in i kupén så hindrar skalskyddet explosionen att lämna spår efter vägen. En jävla massa rök lär det dock bli.

Svårt att bromsa om man är död. Borde man inte vara död om en sådan granat hamnar i kupén?
Citera
2021-10-10, 23:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så du menar att granaten skulle ta sig igenom skalskyddet uppifrån men sen inte komma vidare pga - samma skalskydd?? Ja nästan ingenting är omöjligt men är det sannolikt??

Edit: om du just fått in en RPG i bilen så är nog dålig sikt pga rök ett av dina minsta problem…
När man sladdar okontrollerat i farter troligen en bit över 100 Km/h är navigering knappast ett problem ändå - det handlar nog mer om att försöka hinna konstatera att ”oh, shit nu smäller det” precis innan det gör just det…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-10-11 kl. 00:00.
Citera
2021-10-10, 23:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Svårt att bromsa om man är död. Borde man inte vara död om en sådan granat hamnar i kupén?

Kanske, kanske inte.

Lever du så vill du lägga så mycket avstånd som möjligt till fienden. Men rök i kupén blir det om något lyckas penetrera skalkyddet.

Skuffen på bilen är inte skalskyddad på samma sätt som kupén.

Det är sladdspår vi ser i vägbanan.
Citera
2021-10-10, 23:58
Medlem
Citat:
Hur nära var dessa vittnen?
Hur mycket rök och vart kom den i från?

Det var ju killen som var närmast bakom. Nyss omkörd .

Det kan inte ha varit mycket rök. Vittnen brukar snarast överdriva. Hade inte bilen haft ABS så hade jag gissat på upplåsning
Citera
2021-10-10, 23:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Eller så smäller lastbilen in i polisbilens bak, efter att den åkt på tvären genom vajern.
Vajrarna har inte gått av och det är omöjligt att passera igenom dom eftersom dom inte är gjorda av spökplasma.

Bilen är för hög för att åka under vajrarna. Alltså måste bilen ha passerat över vajrarna.

Eftersom man kan se tydligt att däcken hade kontakt med asfalten omedelbart innan och omedelbart efter så kan jag inte föreställa mig något annat än att bilen har kört över vajrarna.

Hur bilen skulle kunna köra över vajrar på tvären har jag väldigt svårt att föreställa mig.

Dock så har jag till och med enklare att föreställa mig att vajrarna sliter loss spoilern, relativt oskadd, om bilen åker in i dom på tvären.
Citera
2021-10-11, 00:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du menar att granaten skulle ta sig igenom skalskyddet uppifrån men sen inte komma vidare pga - samma skalskydd?? Ja nästan ingenting är omöjligt men är det sannolikt??

Den penetrerande explosionen går igenom skalkyddet. Oredan explosionen skapar tränger inte ut/tillbaka genom skalkyddet.

https://youtu.be/k6TFWjLRHao
Citera
2021-10-11, 00:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det var ju killen som var närmast bakom. Nyss omkörd .

Det kan inte ha varit mycket rök. Vittnen brukar snarast överdriva. Hade inte bilen haft ABS så hade jag gissat på upplåsning

Åter igen, hur nära?
Hur mycket hinner vittnet uppfatta, förutom att föraren har tappat kontrollen.

Hur mycket rök och vart kommer den ifrån.
Lustit att han ser ut att vara muslim.

Edit: jag syftar på "Norman" han låg bakom lastbilen.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-10-11 kl. 00:07.
Citera
2021-10-11, 00:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Vajrarna har inte gått av och det är omöjligt att passera igenom dom eftersom dom inte är gjorda av spökplasma.

Bilen är för hög för att åka under vajrarna. Alltså måste bilen ha passerat över vajrarna.

Eftersom man kan se tydligt att däcken hade kontakt med asfalten omedelbart innan och omedelbart efter så kan jag inte föreställa mig något annat än att bilen har kört över vajrarna.

Hur bilen skulle kunna köra över vajrar på tvären har jag väldigt svårt att föreställa mig.

Dock så har jag till och med enklare att föreställa mig att vajrarna sliter loss spoilern, relativt oskadd, om bilen åker in i dom på tvären.

Brukar du ofta köra igenom vajer-räcken?

Edit: polisbilen frontar inte lastbilen och lämnar en spoiler som är så oskadd som den på bilden i alla fall.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-10-11 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in