2021-10-10, 10:52
Medlem
kajus333s avatar
Folk som är sjuka skall man vara snäll mot. Punkt.
Citera
Meijis avatar

Moderatormeddelande

Postat av Meiji 2021-10-10, 10:56
Moderator
Mängder med off topic inlägg raderade.

Topic är Mattias Karlssons (SD) insjuknande i Covid-19 och inte Coronaviruset eller Covid-19 generellt, inte covidvaccinet eller vaccin generellt, inte en översikt av fetma i olika länder, inte cancer, inte polio, inte anorexi m.m.

/Moderator
2021-10-10, 11:09
Medlem
Karlsson är en av de som allra mest borde ha vaccinerat sig då han är i riskgrupp. Hans hälsa var ganska kass då han är överviktig, rökare, dricker mycket, sover lite, samt äter massa skitmat.
Citera
2021-10-10, 11:20
Medlem
Hur kan man påstå att MK är fet ?

Någon nämnde Edward Blom, där kan man i så fall prata om övervikt.

https://www.edwardblom.se/anlita-edward-blom/press-och-medier/pressbilder/edward-blom-med-vinglas-helfigur-front-gro%CC%88n-bakgrund/

MK valde att låta bli vaccinet, nu dök konsekvensen av beslutet upp och kallade in honom på ett "kvartssamtal" under täcke och helpension.

Även om jag avskyr deras politik, så hoppas jag MK tillfrisknar.
Citera
2021-10-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Spelar det nån roll? Vaccinerade blir ju oxå sjuka

Exakt !

Men detta faktum fattar ju inte det efterblivna Såssepatrasket !

Jag hade nöjet att träffa Mattias Karlsson i Sölvesborg för några år sedan och fick skaka hand med honom när han kom gående med övriga SD styrkan ! Vad som aldrig framgår på TV eller övrig media är hans pondus likt ett respektingivande lejon !

Krya på dig Mattias !
Sverige behöver sådana som dig !
Citera
2021-10-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Man hänvisar Karlssons svåra sjukdom till hans fetma. Jag vill hävda att det inte kan stämma. Karlsson lider inte av den sortens fetma. Han har en slags bondsk fetma (vanlig på landsbygden) som är jämt fördelad över kroppen. Som ett späcklager på en valross. Detta är inget som är speciellt farligt utan i nån mån till och med fördelaktigt. Landsbygdens folk utvecklade detta som ett slags skydd inför sämre tider och skiljer sig från vällevnadsfetma.

Så är det inte alls. Det är skadligt med fetma på alla nivåer. Speciellt farligt är det med barnfetma då uppväxtåren är viktiga för livets hälsa. När det kommer till hjärtinfarkter så är det dom med medeltäppta artärer som löper störst risk eftersom dom är minst stabila.
Citera
2021-10-10, 11:32
Medlem
nordicwraths avatar
Mycket vidriga kommentarer från vänsterhåll om att han får skylla sig själv. Detta visar att det är exakt 0% skillnad mellan de progressiva och de på högerkanten som anser att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna av invandrare ifall de umgås med dem. De progressiva skulle bevisligen säga exakt samma sak om de var i deras ställe.
Citera
2021-10-10, 12:04
Medlem
Fina Gubbens avatar
Hur går det för den gamle nazisten? Har han blivit bättre eller sämre sedan initialrapporteringen? Tycker att han verkade hyfsat fit, konstigt att då bli så sjuk.
Citera
2021-10-10, 12:16
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Varför hoppas du att han dör?

För att han är en äcklig rasist som struntat i att vaccinera sig.
Citera
2021-10-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlobLobb
"Ursprungligen postat av BetterStories
Spelar det nån roll? Vaccinerade blir ju oxå sjuka"

Exakt !

Men detta faktum fattar ju inte det efterblivna Såssepatrasket !

Ofattbart att du blundar stenhårt för det alla vet, att vaccinerade blir sjuka i betydligt mindre omfattning, och sen skriker dig hes om folk som vägrar fatta lol...och hela detta c-filmmanuset som ni inte kan urskilja från verkligheten grundar ni på den hysteriskt osannolika lögnen (eftersom det innebär så många komponenter att Occam skulle få ett nervsammanbrott), som ni inte har ett enda bevis för, att dödssiffrorna är påhittade. Lol, det är verkligen synd om människorna...
Citera
2021-10-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
För att han är en äcklig rasist som struntat i att vaccinera sig.

"För att han är min politiska motståndare, och då betyder min empati och tankar om allas lika värde absolut ingenting".
Citera
2021-10-10, 13:02
Medlem
Mattias Karlsson är en jävla fitta, men lämpligt straff för att vara en fitta kan inte vara döden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in