2021-05-11, 15:23
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Samtliga professionella investerare som ojar sig offentligt över att börsen är övervärderad och kommer krasha ligger kvar tugnt på börsen...

OMX-30 minus 2,97 hittills idag - närmar sig den psykologiskt viktiga röda treprocentsgränsen. Allt avgörs i morgon, antingen vinsthemtagningar idag och rekyl i morgon, eller så ser vi början av den oundvikliga kraschen.
Citera
2021-05-11, 15:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Där kom den; - 3,01%....
Citera
2021-05-11, 15:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
OMX-30 minus 2,97 hittills idag - närmar sig den psykologiskt viktiga röda treprocentsgränsen. Allt avgörs i morgon, antingen vinsthemtagningar idag och rekyl i morgon, eller så ser vi början av den oundvikliga kraschen.
Om börsen går ner 7-10 % på en dag kan vi börja snacka. Men visst, förr eller senare kommer kraschen, så klart. Tror dock inte att det är den här gången. Dock ökar volatiliteten en hel del, så det kommer bli jobbigt för de nervöst lagda och oftast bra för traders som tjänar på en volatil marknad snarare än sidledes.

Edit: Själv välkomnar jag en krasch. Jag sitter visserligen lång med ansenliga belopp, men har ännu större belopp i likvida medel som kommer få mycket bra värdeutväxling vid en krasch, bara jag inte köper alltför tidigt (läs: double dip scenariot)
Senast redigerad av Enterprise 2021-05-11 kl. 15:38.
Citera
2021-05-11, 15:38
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om börsen går ner 7-10 % på en dag kan vi börja snacka. Men visst, förr eller senare kommer kraschen, så klart. Tror dock inte att det är den här gången. Dock ökar volatiliteten en hel del, så det kommer bli jobbigt för de nervöst lagda och oftast bra för traders som tjänar på en volatil marknad snarare än sidledes.

Edit: Själv välkomnar jag en krasch. Jag sitter visserligen lång med ansenliga belopp, men har lika stor belopp i likvida medel som kommer få mycket bra värdeutväxling vid en krasch, bara jag inte köper alltför tidigt (läs: double dip scenariot)

(min fetning) Är nog klokt.
Citera
2021-09-29, 09:55
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Det börjar väl om inte annat kännas som om uppgången på stockholmsbörsen börjar mattas av, svårt att se vad som skulle driva upp börsen 20% om året i två år till men någon krash är inte i sikte, men det är det ju aldrig!
Citera
2021-09-29, 10:38
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Det är ganska underhållande att läsa de tidiga inläggen i den här tråden, när flera är övertygade om att det kommer en stor krasch i slutet av 2018/början av 2019. Ungefär samma argument kommer upp nu som då...

Det är ingen särskilt smickrande egenskapen, men...: Jag älskar när tvärsäkra folk har fel
Citera
2021-10-05, 17:12
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det börjar väl om inte annat kännas som om uppgången på stockholmsbörsen börjar mattas av, svårt att se vad som skulle driva upp börsen 20% om året i två år till men någon krash är inte i sikte, men det är det ju aldrig!
Det är bara bra att det kommer såna här larmrapporter ibland om kommande krascher, det har en tendens att dämpa uppgången och balansera börsen till mer rimliga nivåer.
Förutsättningarna för en fortsatt uppgång på sikt är dock desamma som tidigare: mycket pengar i omlopp som behöver investeras och brist på alternativ till börsen. Högre räntor, eller att riksbankerna slutar trycka pengar, skulle kunna bidra till en nedgång på börsen. Men det lär inte hända, ingen regering vågar riskera detta.
Citera
2021-10-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Det är ganska underhållande att läsa de tidiga inläggen i den här tråden, när flera är övertygade om att det kommer en stor krasch i slutet av 2018/början av 2019. Ungefär samma argument kommer upp nu som då...

Det är ingen särskilt smickrande egenskapen, men...: Jag älskar när tvärsäkra folk har fel

Jag satt precis kolla det oxå Massa Siare från 2018
Citera
2021-10-09, 19:28
Bannlyst
Citat:

Vad tror du det beror på då (jag vet)?
Citera
2021-10-09, 20:27
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vad tror du det beror på då (jag vet)?

Vad jag tror att det beror på att vissa var övertygade om att det skulle bli en krasch 2018/2019 å att vissa folk även är säkra på att det blir en krasch nu?

Mja... Kanske för att vissa är lagda åt det hariga hållet å konstant tror att det kommer en ekonomisk kris när som helst? Eller?

Tell me!
Senast redigerad av Puss.in.boots 2021-10-09 kl. 20:35.
Citera
2021-10-09, 20:34
Medlem
Citat:
Vad jag tror att det beror på att vissa var övertygade om att det skulle bli en krasch 2018/2019 å att vissa folk även är säkra på att det blir en krasch nu?

Mja... Kanske för att vissa är lagda åt det hariga hållet å konstant tror att det kommer en ekonomisk kris när som helst? Eller?

Tell me!

Varför skulle det inte komma en krasch när det genom historien alltid har funkat så? Om den kommer 2018-2021- eller 2024 är inte lika enkelt att förutse såklart.

Med tanke på krisen i England och Libanon så verkar ju dock saker röra på sig nu tycker jag. Inom 2år gissar jag.
Citera
2021-10-09, 20:40
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Varför skulle det inte komma en krasch när det genom historien alltid har funkat så? Om den kommer 2018-2021- eller 2024 är inte lika enkelt att förutse såklart.

Med tanke på krisen i England och Libanon så verkar ju dock saker röra på sig nu tycker jag. Inom 2år gissar jag.
Jag säger inte att det INTE kommer en krasch nu eller inom 2 år. Men om man läser några av de tidiga inläggen i den här tråden så är det flera som är super-övertygade om att ekonomin kraschar i slutet av 2018 å det fanns en massa logiska argument för att det skulle bli så... Men uppenbarligen hade de tok-fel den gången. Den som backade ur börsen 2018 - 2021 förlorade en jädrans massa pengar (om de inte köpte fastigheter eller mark istället). Det är bara lite kul när super-övertygade personer har fel, that's all
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in