2021-10-09, 13:39
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hdes
Sjölvklart är det bara skitsnack att han "inte haft tid" att vaccinera sig. Riskgrupperna fick vaccinet redan på våren och tidiga sommaren. Dessutom så tar det ju inte länge att vaccinera sig och så har det ju ingen jävla betydelse om man en gång blir försenad från riksdagens utskottsarbete eller något SD möte. Var ärlig helst.

Ibland kanske man kan lita på folk? Om han säger att han inte hunnit det så litar jag på honom. Det tror jag att de flesta gör faktiskt.

Han har som sagt en hel del att göra med tanke på rikets beskaffenhet.
Citera
2021-10-09, 13:43
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Han tycks ha gjort en medveten avvägning mellan att vaccinera sig och att inte göra det.

Mmm… Måste vara därför han skyller på att han inte har hunnit
Citera
2021-10-09, 14:05
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det är ju tydligt att han ljuger. Hur kan man inte hinna med något som tar 30 minuter?
Han som alla andra sVÄrJevÄNNeR är passivt-antivax men nu vill han inte bjuda på det när han själv åkte dit.

Det där är inte sant, det är snarare en skröna.

Folk vill så gärna att SD är tokiga ytterkantmänniskor men alla Sverigevänner som jag känner utom möjligtvis en, är alla fullvaccinerade.

Du kommer må bättre när du lär dig lita på folk. Tro mig...
Citera
2021-10-09, 14:22
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det som är mörkt för min del är att folk nekas cancervård pga riskgrupper som vägrar isolera sig eller ta vaccin. Nu ställs allt på sin spets iom corona. Människor som MK borde skämmas

Mattias Karlsson hade blivit inlagd på sjukhus även för en vanlig säsongsinfluensa.
Han tillhör en av riskgrupperna.

Skillnaden är att Aftonbladet aldrig tidigare skrivit när folk blivit inlagda pga influensa.

Före covid-19 var det fullt normalt att personer blev inlagda på sjukhus pga influensa.

Nu blir det stora rubriker.
Citera
2021-10-09, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Inte hunnit” - vilket jävla skitsnack!

Att SD`s gruppledare inte fått reda på att partiets`chefsideolog` ligger på IVA förrän häromdagen är mycket underligt.

Han har väl ingen skyldighet att berätta sina medicinska tillstånd för partiet. Det är en privatsak. Skulle du berätta för alla Socialdemokrater att du har Syfilis?
Citera
2021-10-09, 14:28
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

De flesta som är emot covidvaccinerna är emot alla former av politiskt tvång som de medfört.

Samtliga människor som inte tillhör någon riskgrupp bör givetvis avstå att vaccinera sig.
Det handlar till 99% om tre dagars sjukskrivning. Max.

Eftersom vi aldrig kommer att bli av med viruset så gäller det att fortsätta vaccinera riskgrupper.
Citera
2021-10-09, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Mattias Karlsson hade blivit inlagd på sjukhus även för en vanlig säsongsinfluensa.
Han tillhör en av riskgrupperna.

Skillnaden är att Aftonbladet aldrig tidigare skrivit när folk blivit inlagda pga influensa.

Före covid-19 var det fullt normalt att personer blev inlagda på sjukhus pga influensa.

Nu blir det stora rubriker.

Aldrig någonsin hört talas om någon jag känner under 70 år som lagts in för influensa. Däremot flera för covid. Alla överviktiga eller feta och ovaccinerade.
Citera
2021-10-09, 14:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det som är mörkt för min del är att folk nekas cancervård pga riskgrupper som vägrar isolera sig eller ta vaccin. Nu ställs allt på sin spets iom corona. Människor som MK borde skämmas
Det här har du fattat helt fel. Pandemin beror till största del på alla tjockisar som inte förstår sig på hur man får en bra metabol hälsa. De ovaccinerade är en fjärt i galaxen i vården jämfört med de metabolt sjuka.

Är du helt hjärntvättad eller vad är det frågan om?
Citera
2021-10-09, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Samtliga människor som inte tillhör någon riskgrupp bör givetvis avstå att vaccinera sig.
Det handlar till 99% om tre dagars sjukskrivning. Max.

Eftersom vi aldrig kommer att bli av med viruset så gäller det att fortsätta vaccinera riskgrupper.

Precis. En grupp som MK i högsta grad tillhör.
Citera
2021-10-09, 14:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...
Känslan är att Mattias K har påtagit sig rollen som en yngre person som kan dö av Covid för att övertyga sina väljare om hur viktigt det är att vaccinera sig. Det är förmodligen bland dessa väljare, som ju är lite av Sveriges största Trumpanhängare, som andelen antivaxare är oerhört stor.
Citera
2021-10-09, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det här har du fattat helt fel. Pandemin beror till största del på alla tjockisar som inte förstår sig på hur man får en bra metabol hälsa. De ovaccinerade är en fjärt i galaxen i vården jämfört med de metabolt sjuka.

Är du helt hjärntvättad eller vad är det frågan om?

Skillnaden är att de metabolt sjuka kan ta vaccin och därmed slippa hamna på iva men vissa väljer att inte göra det som MK. Otroligt att en riksdagsman inte har bättre omdöme än detta.
Citera
2021-10-09, 14:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta
Han har väl ingen skyldighet att berätta sina medicinska tillstånd för partiet. Det är en privatsak. Skulle du berätta för alla Socialdemokrater att du har Syfilis?

Tillhör man absoluta toppen i ett parti borde man nog berätta. Lite det som gör att SD inte ännu är riktigt regeringsdugliga. Sådana där smp självklarheter att man måste ha system som gör det känt om nr 2 ligger på IVA och riskerar att dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in