2021-10-08, 17:34
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eunomia
Jag har inte följt med i tråden, bara snabbläst sista sidorna. Men jag undrar om det förekommit spekulationer om attentat riktat från den efterföljande polisbilen? För visst är uppgifterna från media att Wilks bil eskorterades av ytterligare en (efterföljande) polisbil? I sådana fall, om man vill tänka sig scenariot med islamister som infiltrerat polisen, så kanske sådana infiltratörer kunde sitta i denna andra bil och från denna utlösa en sprängladdning i Wilks bil?

Nej inte vad jag vet har ingen tagit upp denna variant.
Citera
2021-10-08, 17:38
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sitt nu tysta som ljus pojkar så ska pappa förklara här. 😁

Syndes på någon bild någonstans, men såg även en video där linken fraktades iväg. Den hade en skada, var böjd inåt, på framstam, höger sida. Framstam är alltså främre väggen på skåpet. Det verkar som att bilen träffat mellan dragare och Link, kilat in sig där, och knäckt kingpin, det är tappen som håller en trailer på plats i vändskivan på en trailerdragare.

Kingpin, 2" klarar 20 ton, så kraften från pansarbilen var alltså över 20 ton, för att kunna separera dragare från Link. Och nej, sitter inga reservhjul på dragaren, så det hjul man ser är ett framhjul, eftersom det är enkelmontage.

Ett under att chaffisen överlevde den smällen, helt sjuka krafter som knycklat till dragbilen såhär, det ser ut som en del av framaxeln befinner sig ovanför vindavisaren, som sitter på taket, ett framhjul är där i.a.f, jisses... Dom kanske flyttat på grejerna innan bild togs.
https://imgbb.com/zNkBjZQ

Tack Pappa! Dock så hittade jag bilden INNAN du hann förklara, så därför vann jag. Pilutta dig. Hehe.
Citera
2021-10-08, 17:40
Medlem
shoottheelkss avatar
Range Rover ESC test
https://www.youtube.com/watch?v=TUEiC1xa4Ec

Frågan är om de jämt kör med det avslaget.....?
Citera
2021-10-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deikoo
Har jobbat med bilar i många många år. Att ett styrstag går av, det har jag aldrig sett på en bil som besiktigas en gång om året.
Att det skulle ske på en bil som kontrolleras regelbundet finns inte på kartan.
Låst hjullager? Vi har alltid varnat för det när kunder kommer med kassa hjullager, men INGEN jag jobbat med har sett ett låst hjullager i verkligheten. Då har vi ändå sett många extremt kassa hjullager. Tom där hälften av kulorna saknades, men hjulet snurrade ändå och bilen tog sig in för egen maskin.

Alla dessa teorier om styrstag, länkarmar, hjullager eller whatever. Bara lägg ned. De är inte ens minsta troligt scenario.

Range Rovern var nyligen på service och kan ha saboterats där (avsågat styrstag, förstört hjullager) eller fått en dold sprängladdning gömd i framdelen på bilen. NOA och SÄPO måste hårdgranska alla som hade tillgång till service verkstaden och vad som kan ha hänt där.
Citera
2021-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ingress.

Inkvoterade Ahmed, nu polisaspirant, frågar runt på jobbet.

" När kommer Daniel idag? Har bokat padel nämligen"

Oskyldig fråga som ger fullständig kontroll över situationen. Räcker de skickar ut en islamdyrkare i diket med ett kraftigt vapen.

Väg och tid vet de. Nu blir det mycket lätt.

Bara vänta in. När bilen dyker upp gäller det bara att sikta och trycka av. Blir ju nästan rakt framifrån.

Någon har läckt. Inse att detta var ett beställningsmord. Någon har fått betalt.

Finns många muslimska araber som jobbar inom polisen idag, de är en säkerhetsrisk så klart. Islam och klanen kommer alltid först. Det har läckt vilken Rover Vilks brukar åka i och att gissa han skulle komma via E4 var inte svårt. Stod till och med på sociala medier var Vilks var. Det var lätt planera ett bakhåll för Vilks Rover.
Citera
2021-10-08, 17:49
Medlem
Passera en polisbil på motorvägen precis. Gick betydligt fortare än 110. Som det brukar.
Citera
2021-10-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paquito
Det finns ingenting kvar. Endast några tillhörigheter och man identifierar via DNA från föräldrar eller liknande.

Vill inte trampa på känsliga tår, men källa på det?
Citera
2021-10-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Range Rover ESC test

Precis detta jag menar när jag skriver att det är svårt att sladda utan att aktivt stänga av stabilitetskontroll o.s.v. Samma med däckspinn.

Vi ska nog inte kalla spåren för bromsspår, utan sladd spår.
På något sätt verkar de ju ha fått rejält med sladd.

Man får ju ta i beaktande att den är bepansrad och väger mer, men ändå.
Senast redigerad av Aktiefadern 2021-10-08 kl. 17:55.
Citera
2021-10-08, 17:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Alltså varken AB eller Expressen har några skyldigheter mot oss som Flashback-konspiratoriker. De har hittat det objektiv de har med störst brännvidd med en kamera med väldigt hög upplösning och fotat från den plats de får stå utanför avspärrningarna.

Och det går inte att dra några som helst slutsatser av de bilderna mer än litegrann runt just bromsspåren som faktiskt syns svagt med viss dragning från vänster till höger. (Och det "första hålet" i räcket är upptaget efteråt) samt att man ser de svaga sladdspåren tydligare. Men utan att egentligen kunna uppskatta särskilt mycket mer än att det inte har varit en full bredsladd över på andra sidan utan mer en sladd enligt den animering någon här hade gjort för några sidor sen. Absolut inte som TV4as animering

Här är bild utan förvrängning som visar olycksplatsen i båda riktningarna och filmat av samma chaufför. Trafiken är här påsläppt och vägbanan uppstädad.

https://imgur.com/CVcDemE
Citera
2021-10-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sitt nu tysta som ljus pojkar så ska pappa förklara här. 😁

Syndes på någon bild någonstans, men såg även en video där linken fraktades iväg. Den hade en skada, var böjd inåt, på framstam, höger sida. Framstam är alltså främre väggen på skåpet. Det verkar som att bilen träffat mellan dragare och Link, kilat in sig där, och knäckt kingpin, det är tappen som håller en trailer på plats i vändskivan på en trailerdragare.

Kingpin, 2" klarar 20 ton, så kraften från pansarbilen var alltså över 20 ton, för att kunna separera dragare från Link. Och nej, sitter inga reservhjul på dragaren, så det hjul man ser är ett framhjul, eftersom det är enkelmontage.

Ett under att chaffisen överlevde den smällen, helt sjuka krafter som knycklat till dragbilen såhär, det ser ut som en del av framaxeln befinner sig ovanför vindavisaren, som sitter på taket, ett framhjul är där i.a.f, jisses... Dom kanske flyttat på grejerna innan bild togs.
https://imgbb.com/zNkBjZQ

Vi tänker lika där men jag tror att framstammen trycktes in av detonationen som samtidigt knäppte loss både framaxel och hytt från chassit.
Citera
2021-10-08, 17:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Range Rover ESC test

Bilen vägde ”lite” mer och hade en helt annan motor och omkalibrerade datasystem.

(Med det menar jag inte att bilen skulle haft dålig stabilitetskontroll, bara att din film är irrelevant för bilen som diskuteras).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-10-08 kl. 17:56.
Citera
2021-10-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bilen vägde ”lite” mer och hade en helt annan motor och omkalibrerade datasystem.

(Med det menar jag inte att bilen skulle haft dålig stabilitetskontroll, bara att din film är irrelevant för bilen som diskuteras).

Motorn har ingenting att göra med stabilitetskontrollen.
Den vägde mer ja, men det borde inte slå ut stabilitetskontrollen helt. Någon ingenjör i ledet måste ju ha tänkt på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in