Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Edit: Odagan din rackare nu tjänar du pengar igen på LUMI minsann! Skulle sålt vaccinmisshandelsaktierna och hängt på när den stod under 60. God damn vilken deal det hade varit. Lession här: låt inte avsky till en akties historia få en att tacka nej till ett för stunden bra pris.
+4,5k idag iaf!
Jag köpte LUMI för 61,20 häromdagen. Andra gången på ett par månader jag utnyttjat denna totalt opålitliga aktien i syfte att det kan tillföra några stackars kronor i min favör. Går att läsa om i LUMI-tråden.
Fast det blir nog inte en tredje gången gillt efter detta. Tror att LUMI blir lite stabilare över 70 kr. De är stora på koppar och zink.
I övrigt en kukus maximus idag. Sålde Volvo och Handels-tråken A.
Vet inte exakt resultat idag eftersom jag både köpt och sålt men åtminstone +3-3,5%.
Tryckte fel och råkade köpa ett gäng NIBE, blev förvånad och utbrast direkt "no shit". Fast de steg ett par procent efter köpet.
Sitter annars med ett par månadslöner i Konecranes. Fick ett tips av en hamnarbetare att deras grejer är finfina så jag har samlat på mig i den finska panik-rean. KC har orderboken full och inga oöverstigliga problem med komponentbrist. Dessutom så har de, vad jag har erfarit, en bra Q3-rapport
som kommer inom kort. Kan bli bra...kanske.