Citat:
Ursprungligen postat av
BeBeeMo
Ja jag håller med dig i att det mycket väl skulle kunna vara ett pansarskott isåfall framifrån men inte sköt du väl på rörliga mål i lumpen på så långa avstånd som kanske 3-400 meter. Det är ca 3-400 meter till målet från industriområdet där det kanske skulle ha skjutits från för att få en perfekt vinkel framifrån och sedan kunna fly från platsen på ett enkelt sätt. Jag tänker att en skåpbil skulle dölja ljudet om det vore ett kraftigt pansarbrytande vapen av mindre karaktär än pansarskott. Den skulle kunna åka ner från svarvarevägen till obelisken och efter skottet åka bort till vagnmakarevägen och sedan försvinna obemärkt utan att någon hört något nämnvärt. En ljuddämpare och dessutom i en skåpbil skulle knappt märkas av omgivningen vid industriområdet och samtidigt så nära E4:an
Jo, det var på långa avstånd. Har för mig att det längsta var på 400m (längesen så minns inte 100). Har dock för mig att vi inte sköt på stridsvagnar i full fart på det avståndet. Det jag däremot minns var att vi kompenserade galet mycket för hastighet. Jag siktade inte ens i närheten av stridsvagnen på långt avstånd. Galen kompensering var det.
Jo, håller med om skåpbil att det är troligare, men samtidigt inte speciellt troligt. Vad var det för bepansring på bil? Vad för typ av skott skulle behöva användas för att vara säker på att oskadliggöra?
Utan att veta så kan jag tänka mig att det behövs en jäkla anordning och ett sjujäkla vapen till det.
Ur den aspekten är pansarskott mer troligt, men från en skåpbil med pansarskott? Glöm det om inte skytten vill dö själv.