TR1171 har jag själv haft i många år
Även reparerat sådana (termostaterna) i tidigare jobb
där var en plastlåda längst ner och ovan detta ett glasskiva.
Dessa plast lådor hette "Grönsakslådor" och skall mycket riktigt användas för grönsaker.
Megaforce har rätt i att det oftast är kallast längst ner i kylen men i detta fall är det en glaskiva där och ovan den bör vara kallast, mätte aldrig själv temperaturen där men alla hade grönsaker i denna låda i alla fall.
Läge 5 är kallast dvs du vrider vredet till max medurs.
Jag hade den själv på knappt läge 3 om jag inte minns fel, annars blev det för kallt, köp en kylskåpstermometer.
Termostaterna på denna modell var väldigt driftsäker , sällan dom fick bytas pga ojämn temperatur, däremot la dom ibland av helt så det blev helt varmt i skåpet och då hade termostaten gått sönder.
Lite OT men....
Väldigt bra kyl/frys skåp , hade dubbla kompressorer och kylan i frysen kom ner till - 18 gr på under en timme efter avfrostning, stort utrymme i både frys och kylskåp.
Kan man INTE säga om den nya miljövänliga skåpet, mycket sämre, mindre plats tjockare väggar, tar många timmar få kyla i frysdelen efter avfrostning (bara en kompressor) svår inställd! obegriplig och ologisk digital display som är hur svår som helst ställa in... tex visas på displayen INTE vilken temperatur det ÄR i skåpsdelarna bara vilken det skall vara...