2021-10-06, 17:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du har inte funderat på VARFÖR en läkare väljer att kassera vaccin och hjälpa medborgarna.. är det endast korruption?

hade det förts en nyanserad diskussion ute i samhället så hade inte ni "påverkansagenter" behövts. Ni gör rätt dåligt jobb ändå

Berätta.. hur många dog 2020?
Hur många har dött hittills 2021?

(Ja jag vet att du inte kommer svara på ovan frågor.. och vi båda vet varför)
Det finns givetvis foliehattar bland läkare också.

Här i landet har vi ju bland annat analdoktorn och Glenn Dormer med sin sidekick.

Finns säkert mycket fler i Bulgarien.
Citera
2021-10-06, 17:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nej det gör det inte. Det kan låta hur kallt som helst men hur jävla svårt är det egentligen att förstå att dem som främst avlider idag inte har någonting på IVA att göra? IVA är ingen jävla solskens-dans. Att lägga in äldre multisjuka individer som testat positivt för Covid för intensivvård går i vissa fall att likställa med ren jävla tortyr.

Fast alla dom borde ju vara vaccinerade.
Citera
2021-10-06, 17:22
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det finns givetvis foliehattar bland läkare också.

Här i landet har vi ju bland annat analdoktorn och Glenn Dormer med sin sidekick.

Finns säkert mycket fler i Bulgarien.

Eller hur.. och de är de enda som är kritiska.. ?
.. och även alla andra för den delen som yppar någon som helst fråga eller ifrågasättande är "foliehatt" "Flatearther" eller "konspirationsteoretiker"

har du exempel på någon vettig person som varit kritisk?
Citera
2021-10-06, 17:48
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Du har inte funderat på VARFÖR en läkare väljer att kassera vaccin och hjälpa medborgarna.. är det endast korruption?

Ja. Ifall det inte hade funnits någon ekonomisk drivkraft, så borde läkarna öppet ha avrått patienterna från vaccin. En ärlig läkare hade inte tagit betalt för att skriva falska intyg.

Citat:
hade det förts en nyanserad diskussion ute i samhället så hade inte ni "påverkansagenter" behövts. Ni gör rätt dåligt jobb ändå

Betraktar du alla som säger emot dig som påverkansagenter? Det visar hur hispig du är.

Citat:
Berätta.. hur många dog 2020?

Tänker du på Sverige? Sverige hade 98124 dödsfall under år 2020.

Citat:
Hur många har dött hittills 2021?

Under perioden januari - juli 2021 hade Sverige 53797 dödsfall. Jag vet inte hur många som har dött från augusti och framåt.

Citat:
(Ja jag vet att du inte kommer svara på ovan frågor.. och vi båda vet varför)
Citera
2021-10-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jodå, det mesta jag skriver här brukar stämma. Samtidigt vänder jag mig mot påståenden som att smittan är ofarlig för 99,9% av befolkningen. Det är ju bara att räkna för att inse att det inte är så.

15 tusen döda. 15.000/0,001= 15 miljoner invånare förutsatt att ALLA har varit smittade.
Vi har bara 10 miljoner invånare och kanske har 20-30% varit smittade, vilket då innebär att vi måste ha mellan 50-75 miljoner invånare för att den matematiken ska gå ihop. Detta om man med "farligt" menar att man dör av viruset. Skulle snarare säga att dödssiffran ligger runt 0,5%-0,8% för de som blir smittade. I snitt. Pratar vi sjukhusvård per smittad landar vi runt 4% och då är det de som blir inskrivna och är man så pass sjuk att man behöver vård skulle i alla fall jag säga att det är farligt. Vanligast är ju att man får problem med andningen.

Det finns ju liksom en anledning till att hela världen stängt ned.
Ää nej, att "stänga ner" var hysteriskt, suboptimalt och hjärndött. Det insåg de flesta alldeles försent. Och nej hela världen stängde inte ner.

I princip allt du yrar om är fel, som vanligt. Men du kan iaf glädja dig åt du åtminstone hade rätt avseende att "fler dött med covid än pga sjutvapen senaste 1,5 året, i Sverige"
Senast redigerad av jerka11 2021-10-06 kl. 18:02.
Citera
2021-10-06, 17:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja. Ifall det inte hade funnits någon ekonomisk drivkraft, så borde läkarna öppet ha avrått patienterna från vaccin. En ärlig läkare hade inte tagit betalt för att skriva falska intyg.

Betraktar du alla som säger emot dig som påverkansagenter? Det visar hur hispig du är.

Tänker du på Sverige? Sverige hade 98124 dödsfall under år 2020.

Under perioden januari - juli 2021 hade Sverige 53797 dödsfall. Jag vet inte hur många som har dött från augusti och framåt.

ok... dina svar förklarar en hel del om dig.

Om vi nu är inne på ett C19 forum och vi pratar C19.. det har inte slagit dig att det var dödstalet med C19 som jag ville att du skulle svara på?

Då förtydligar jag för de som behöver:
Hur många dog med C19 2020?
Hur många dog med C19 2021?

Låt oss se om det kommer ett svar
Citera
2021-10-06, 18:08
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:

Om vi nu är inne på ett C19 forum och vi pratar C19.. det har inte slagit dig att det var dödstalet med C19 som jag ville att du skulle svara på?

Har du så dålig koll att du är tvungen att fråga det i tråden?

Enligt socialstyrelsen hade 9 441st personer covid som dödsorsak 2020.
https://sdb.socialstyrelsen.se/if_dor/resultat.aspx

När det gäller hur många som dog 2021, ligger det fortfarande i framtiden (hur kan man ens fråga så dumt tror du kostia är ett medium?)

Hur många som dog med är ju en knepigare fråga. Som jag förstår det plockar FoHM bort de dödsfall som inte hade med covid att göra. Så en samanställning på med känner inte jag till.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-10-06 kl. 18:13.
Citera
2021-10-06, 18:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Jaså?

Citat:

Nej. Du frågade efter antalet dödsfall, och jag svarade. Du får tänka på att den totala dödligheten är en fråga som har diskuterats mycket i Corona-trådarna. Därför var det allt annat än självklart att du syftade enbart på dödsfall i Covid-19.

Citat:

Enligt den här sidan hade Sverige 8727 dödsfall i Covid-19 under år 2020. Hittills i år har Sverige haft 6141 dödsfall i Covid-19.

Citat:
Citera
2021-10-06, 18:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ingen är vaccinerad i skolan och den har varit öppen i två månader med en initialt hög smitta.
Hur är det möjligt att den enligt dig största och viktigaste smittkällan inte exploderat ännu?

Förra året sa du att det berodde på initialt låg smitta, därför tog det två månader innan det tog fart, vad ska du skylla på nu?

Vi pratar trots allt på den enskilt största och viktigaste källan till smittspridning, själva motorn enligt dig

För det kan väl inte vara så att den största faktorn är säsong och när den inträffar så sprids smittan precis lika bra på fabriken, byggarbetsplatsen, sjukhuset, affären, köpcentret, hemmafesten, gymmet osv osv som skolan?

Det är ju just det faktum att skolan är en stor social arena, samt precis som du säger att få inom skolan är vaccinerade. Hur vet du förresten att smittan inte sprids i skolan? Om det är någonstans den sprids så borde det ju vara där, inte minst nu när äldre är vaccinerade. Barn blir ju i allmänhet inte särskilt sjuka och inte testas barnen varje gång de uppvisar förkylningssymtom.
Det faktum att vi nu har en stor andel av befolkningen vaccinerade kommer förhoppningsvis bromsa smittspridningen under hösten. Största hotet nu är ju om vaccinationsskyddet börjar avta. Mycket pekar ju på att det varar cirka 6 månader och väldigt många fick ju sina doser under senvåren och försommaren. Därför är det nu centralt med en tredje dos för att hålla ned smittspridningen när samhället öppnar.

Vet inte vad du menar med säsong, men kanske menar vi samma sak? Jag menar att smittan sprids vid sociala kontakter. Dessa har vi mer av när barn är i skolan, när folk är på sina arbetsplatser osv. Däremot verkar viruset INTE vara särskilt väderberoende. Det trivs utmärkt i både torrt som fuktigt klimat. I ökenhetta, som arktisk kyla.
Citera
2021-10-06, 18:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Har du så dålig koll att du är tvungen att fråga det i tråden?

Enligt socialstyrelsen hade 9 441st personer covid som dödsorsak 2020.
https://sdb.socialstyrelsen.se/if_dor/resultat.aspx

När det gäller hur många som dog 2021, ligger det fortfarande i framtiden (hur kan man ens fråga så dumt tror du kostia är ett medium?)

Hur många som dog med är ju en knepigare fråga. Som jag förstår det plockar FoHM bort de dödsfall som inte hade med covid att göra. Så en samanställning på med känner inte jag till.

Om det enligt FHM har avlidit 14.889 sedan pandemins start.. och du påstår att det avlidit 9.441 under 2020.. är det inte då en ganska enkel matematik att komma fram till siffrorna för 2021 (... självklart till dags dato din nöt)?

14.889 - 9.441 = 5.448 .. förslagsvis

Så ca >40% färre döda 2021 än 2020?
Citera
2021-10-06, 18:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Nä, det var ni som skrek om det. Sverige gjorde (och gör) helt rätt.

Gjorde helt rätt som lät smittan spridas och göra så 70 tusen personer behövde sjukhusvård och 15 tusen avled. Det var rätt enligt dig? Okej, då vet vi det.
Citera
2021-10-06, 18:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Förra året?

Vill du att jag letar upp dina inlägg från i år?

Inlägg där jag skulle påstått vad? Att skolan är en smittgenerator, eller att vaccinet skyddar mot smitta? Vet inte vad du vill "bevisa". Att läget inte är katastrofalt trots att skolan varit öppen i två månader? Du tror inte att vaccineringarna gör någon effekt alltså? För övrigt intressant att förra året dröjde det ett tag från det att skolorna öppnade till dess smittspridningen tog ordentlig fart helt utan vaccin. Anledningen var nog att smittan hade trycks tillbaka mycket under lovet. Då tar det ett tag innan det sätter fart igen.

Största hotet just nu är nog att effekten av vaccineringarna börjar avta. Får vi då samtidigt en omfattande smittspridning i skolan, kommer det garanterat sprida sig inom andra institutioner i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in