2021-10-05, 23:19
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Så klurigt är det kanske inte?

https://www.youtube.com/watch?v=MK0SrxBC1xs

Spontant så borde säkerhetsfordonet ha lite mer säkerhet än bilen du refererar tillsammans
Citera
2021-10-05, 23:19
Medlem
Jenshalls avatar
Har namnen på de omkomna poliserna släppts någonstans? Om inte kan man ju börja undra varför
Citera
2021-10-05, 23:25
Medlem
Gruppbostads avatar
Läste intervjun med Lars särbo nu. Här ligger det en hund begraven?

Citat:
Lars Vilks särbo som polisen sedan några månader tillbaka stämplat som ett ”arbetsmiljöproblem” och vägrat låta åka med i livvaktsbilen.

– Antingen skulle vi köra till Stockholm själva i en egen bil, eller så skulle vi flyga upp och sedan ta oss in till stan med allmänna färdmedel, eller så skulle vi ta tåg och sen ta oss runt med tunnelbana eller buss eller taxi. Alla allmänna färdmedel var tillåtna. Istället för att bara ta oss bägge i bilen. Hur de skulle sköta bevakningen visste varken jag eller Lars. Det är så absurt. Det blev för komplicerat, så Lars tog beslutet att åka ensam tillslut, säger Maj.

Det jag känner nu är en ilska över situationen och hur vi blivit behandlade. De gjorde oss så illa. Polisen gjorde allt för att sära på oss. Det är klart att det väller ut en massa hat nu.

När två poliser under söndagen knackade på Majs dörr visste hon redan varför.
– Jag sa ”är Lars död” innan de ens hade hunnit komma in i huset.

– Jag pratade med honom innan han åkte och då blev det ju en diskussion om de här tre förslagen. De gjorde allt för att sära på oss. Ursäkta att jag är bitter men det är jag faktiskt.
Vad är det sista du minns av Lars?
– All diskussion om den här resan. Vakterna skulle underlätta livet för oss, men de gjorde livet svårt. Och nu är han borta.

https://www.expressen.se/kvallsposten/lars-vilks-sarbo-efter-kraschen-ar-forbannad/

Och den där jävla simulatorn där han "voltar" dagen innan... varför ville han testa den?

Börjar nästan undra om inte Lars flygit fram i bilen och ryckt tag i ratten pga allt hat?
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-10-05 kl. 23:28.
Citera
2021-10-05, 23:31
Medlem
R33GTRs avatar
Teori:

Lars och poliserna har inte dött.
Bilen som krascha och brann upp var tom på folk. Fjärrstyrd.

Fejka hans död iom. så stor hotbild. Ny identitet utomlands någonstans. Poliserna lever.

Varför var de så strikt med att inte få filma där det brann? Förmodligen för att inga lik satt i bilen.

Alla 3 personerna som ska ha "omkommit" satt i någon av följebilarna bakom.
Citera
2021-10-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Kanske i standardutförande, men detta pansarfordon väger 4500 kg, vilket är ett ton över gränsen för B!
Fel. Den väger 4035 och har dispens för övervikten på 365 KG. Och får framföras på B körkort. Allt enlig Transportstyrelsens register. Sök själv.
Citera
2021-10-05, 23:34
Medlem
activateds avatar
Alla tre i bilen är lite smått lulliga efter middagen hos Dabrowski. I bilen lyssnar dom på Rammstein och drar ladd. Vilks och polis1 hetsar på polis2 att köra snabbare. Testosteronet är högt. Farten likaså. En grävling kommer upp och springer över vägen. Bilen väjer för grävlingen och kör åt helvete.
Citera
2021-10-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Judiska gematria för David O*melius ger bland annat :
I Did it to save a life, blasphemy is a death sentance och yaveh(där yaweh var samma som gud i antika Israel)

Simple och English gematria ger bland annat:
No way out, The god of islam och Number value.

Jag är inte superinläst på just frimurare, men de härstammar väl från jesuit ordern och tempelriddarna om jag inte är helt fel på det. Nummerologi är väl dock rätt viktigt för frimurarna om jag minns rätt? Utan att dra det för långt och för Ot så kryllar bibeln av Nummerologi.

Med allt ovanstående sagt, så lutar jag nog fortfarande åt olycka, dock med en del "ovanliga" inslag, att följebilen hamnat så långt efter att en civil hann komma först till platsen är det som stör mig absolut mest.

Släpp judisk gematri! Om*lius (e) låter som ett gammalt prästnamn från 1800-talet, men är liksom R*x (i) säkerligen ett av dessa fåniga polisnamn som Jan Guillou aldrig tröttnar att förhåna i sina romaner (jag föreställer mig att nyss utexaminerade poliser tvingas dra ett namn ur en hatt, och byta till detta, som ett led i något slags bisarr initiationsrit)!

Vill man söka en etymologi kan det möjligen härledas ur fr. omelie= "predikan". Eller varför inte ur titeln på U. K. Le Guins roman The Ones Who Walk Away from Omelas?
Citera
2021-10-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jo han sa så ja. Men han sa också att de ska förhöras. (om varför) Om de ligger bakom i 120 (lagligt) och någon kör iväg i 160 så tar det ett tag att komma iväg 2 km före. Och då kan ju bakomvarande öka på när de tappar synkontakten. Annars finns ju ingen större vits med följebil.
Om dom plötsligt kör om i 160 och randombilar (eller något hot?) åker efter så kan det bli en lucka. MEN jag förstår din point.

Vad tror du om att allt är väldigt nära efter rättegången mot "Soffan" där islamister förlorade 2 gånger? Slumpen?
Citera
2021-10-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Läste intervjun med Lars särbo nu. Här ligger det en hund begraven?

https://www.expressen.se/kvallsposten/lars-vilks-sarbo-efter-kraschen-ar-forbannad/

Och den där jävla simulatorn där han "voltar" dagen innan... varför ville han testa den?

Börjar nästan undra om inte Lars flygit fram i bilen och ryckt tag i ratten pga allt hat?

Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Teori:

Lars och poliserna har inte dött.
Bilen som krascha och brann upp var tom på folk. Fjärrstyrd.

Fejka hans död iom. så stor hotbild. Ny identitet utomlands någonstans. Poliserna lever.

Varför var de så strikt med att inte få filma där det brann? Förmodligen för att inga lik satt i bilen.

Alla 3 personerna som ska ha "omkommit" satt i någon av följebilarna bakom.

This. "Volt"-bilden är en typisk signal om att det är uppgjort. Död eller levande, fordonet har manipulerats oavsett.
Citera
2021-10-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Nja.. de är gjorda för att ge efter i stolpfästen så att vajrarna sprids över fordonets front och skapar mer och mer spänning ju längre in fordonet trycker på. De stoppar en bamselastbil med släp om den träffar i vinkel och bromsar upp den rejält om den försöker forcera rakt fram. Om vajern var tvinnad just där så kan det vara orsaken till att fordonet tog sig förbi och inte fastnade i den.

Vajrarna borde ha fäst i fordonet och dragits med och om fordonet hade sådan fart och kraft att det ändå tog sig över på andra sidan borde betydligt fler stolpar ha slitits loss. Även om bilen är hög så är inte frigången så hög att den passerar över normalt monterade vajrar. https://imgur.com/a/iKMhidg

Exempel på vad som borde skett: https://www.news.com.au/technology/innovation/motoring/on-the-road/safety-feature-thats-easily-missed-saves-trucker-from-serious-crash/news-story/3ed5bea92d8ee07c68186cd3db473efb

Jag blev lurad av bilderna från Aftonbladet.. det är sjuka perspektiv.. jag ser nu att bilen passerat betydligt längre söderut, ungefär där rådjuret är påkört på google maps: https://www.google.com/maps/@56.4556252,13.6216482,3a,45y,289.67h,69.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxyJqCpidFmr0jLGTuZiqUw!2e0!7i1 6384!8i8192

Där är vajrarna som de ska.. det betyder även att spåren mot räcket är betydligt längre än jag trodde och inte alls i skarp vinkel, ser ut att vara 40-50 meter och snarast snett in i räcket.
Citera
2021-10-05, 23:45
Medlem
Liberty75s avatar
”Hata slumpen”, som GW säger. Väldigt många ”slumpar” här.

Jag reagerade också på intervjun med hans särbo. Så mycket ilska och bitterhet. Och hon var klassad som en ”fara”. Låter märkligt. Kan inte sätta fingret på det men jag har SÅ många frågetecken i huvudet.
Citera
2021-10-05, 23:47
Medlem
Man undrar vad räddningstjänsten gjorde egentligen. Bilen ser ju helt manglad ut och har brunnit. Är det ens någon ide att ta ut kropparna eller har polisen tagit hela vraket som bevismaterial?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in