2021-10-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja, att fjärrstyra fordon är tekniskt möjligt. Men det finns absolut inte det minsta lilla belägg för att det skulle ha skett i det här fallet.

Vad vill du ha för sorts belägg då, att någon går ut med ett erkännande i direktsändning?
Citera
2021-10-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ha ha shit alltså vilka spekulationer, Vilks ensam bakom ratten i ett 4,5 ton tungt livvaktsfordon som tillhör polismyndigheten. Du kanske inte visste att man måste ha minst C-kort för ett sådant fordon?

Och just det bryr du dig om när du är på väg att ta livet av dig?

Personligen finner jag det rätt otroligt att några skäggmusslor som knappt klarat flygutbildning på en djävla Cessna skulle kunna ratta en Boeing 767 också! Men bara viljan finns så..!

(Inte för att jag tror på självmordsteorin, men rätt skall vara rätt!)
Citera
2021-10-05, 22:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Skulle infödda britter eller tyskar vara mer benägna till terroristdåd menar du? Personerna är ju med all sannolikhet dock födda i Sverige och ingen Abdullah Karim.

Nej jag menar att jag inte tror det var ett terrordåd..
Citera
2021-10-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Och just det bryr du dig om när du är på väg att ta livet av dig?

Personligen finner jag det rätt otroligt att några skäggmusslor som knappt klarat flygutbildning på en djävla Cessna skulle kunna ratta en Boeing 767 också! Men bara viljan finns så..!

(Inte för att jag tror på självmordsteorin, men rätt skall vara rätt!)

Men shit. Snuten skulle så klart inte låta honom köra någon av deras bilar, allra minst ett fordon han kanske inte ens har behörighet för. Det var det jag menade.
Citera
2021-10-05, 23:01
Medlem
Citat:
Men shit. Snuten skulle så klart inte låta honom köra någon av deras bilar, allra minst ett fordon han kanske inte ens har behörighet för. Det var det jag menade.

Åh! Jag trodde det här var en konspirationsteori! Snuten är givetvis likgiltig eller helt borta ur sammanhanget i det här scenariot!

(Eller också snodde han bara deras bil och drog, och snutarna tyckte det var pinsamt att erkänna faktum. Liksom polisledningen.)
Citera
2021-10-05, 23:01
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Kan Vilks ha varit självmordsbenägen? Han planerade att attackera föraren i hög hastighet och därför provade han den här bilkrasch-simulatorn dagen innan. För att få försmak? Knappast en slump i alla fall
Varför inte bara hänga sig?
Citera
2021-10-05, 23:03
Medlem
Citat:
Eller så kanske du skulle lära dig om dispenser och polisfordon. Behörigheten är B på denna bil.
Citera
2021-10-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Eller så kanske du skulle lära dig om dispenser och polisfordon. Behörigheten är B på denna bil.

Ja ja din tröttsamma viktigpetter, snuten skulle ändå aldrig låta någon random pellejöns köra ett livvaktsfordon och det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2021-10-05, 23:10
Medlem
[Assman]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Bilen ser ut att ha träffat vajerräcket i en väldigt hög vinkel nästan rakt på. Oavsett vilken klassning det var på just den sträckan så klarar inte vajern en nästan 5tons bil som kommer blåsande i långt över 100km/h.
Så även om vajer hade sätt ut ”som vanligt” så hade det inte hjälpt.

Räcket ser intakt ut förutom stolparna och dessutom ser det lågt ut i förhållande till körbanan. I den vinkeln och hastigheten samt en bil med hög markfrigång så har bilen garanterat ridit över räcket.
Citera
2021-10-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Kanske i standardutförande, men detta pansarfordon väger 4500 kg, vilket är ett ton över gränsen för B!
Citera
2021-10-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Judiska gematria för David O*melius ger bland annat :
I Did it to save a life, blasphemy is a death sentance och yaveh(där yaweh var samma som gud i antika Israel)

Simple och English gematria ger bland annat:
No way out, The god of islam och Number value.

Jag är inte superinläst på just frimurare, men de härstammar väl från jesuit ordern och tempelriddarna om jag inte är helt fel på det. Nummerologi är väl dock rätt viktigt för frimurarna om jag minns rätt? Utan att dra det för långt och för Ot så kryllar bibeln av Nummerologi.

Med allt ovanstående sagt, så lutar jag nog fortfarande åt olycka, dock med en del "ovanliga" inslag, att följebilen hamnat så långt efter att en civil hann komma först till platsen är det som stör mig absolut mest.
Intressant
Ja, jag undrar också över denna följebilen...
Och fick direkt det hände en tanke...tänk om nu Lars inte åkte i den första bilen, utan i den andra, för att kunna gå under jorden...
Sedan undrar jag över den civile som kom först, denne Norman... som påstår han körde brandsläckare på passagerardörren, som jag läste, men hur kan han sett en passagerardörr när bilen typ är i smulor... allt är superkonstigt anser jag.
Citera
2021-10-05, 23:17
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ja jag har så klart källor inom SÄPO som bekräftar detta, fikade med en snubbe där idag och han berättade allt. Det var bara att ringa upp honom och han bjöd in mig på kaffe och bullar och så fick jag veta allt. Det är nämligen så det brukar gå till när misshagliga personer undanröjs, man får veta allt bara man ringer och frågar. Testa att ring Putin i kväll så får du höra om all skit de hittat på i Ryssland.

Allvarligt talat nu. Jag kan så klart inte bevisa detta men för makthavarna utgör ju tekniken ett perfekt hjälpmedel när de ska röja någon ur vägen. Omständigheterna kring kraschen för direkt mina tankar till ett attentat och då är fjärrstyrning av fordonet en perfekt metod som inte behöver lämna några för ögat synliga spår.

Och vem skulle du säga skulle utföra detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in