2021-10-05, 21:12
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Följebilen ska i de flesta moment just ligga långt i från skyddsfordonet.

Absolut inte. Följebil måste alltid ligga så nära att den kan gå in och skydda/täcka vipfordon.
Det handlar om sekunder....
Senast redigerad av shoottheelks 2021-10-05 kl. 21:14.
Citera
2021-10-05, 21:14
Medlem
Är det vanligt att bombhund eller annan jycke infinner sig vid trafikolyckor? Tänker då främst på den hund med förare som ses knalla omkring bland bråten.
Citera
2021-10-05, 21:18
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Har du en teori om hur det skulle gått till? Det är väl pansarglas mellan passagerarsätet och förarsätet i en sådan bil, förmodar jag? Men kanske Vilks lyckats hacka bilens styrsystem från sin mobil?

Jag har ingen teori men det bör inte uteslutas.
Citera
2021-10-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee10
Nej, utan att ha koll på bakomliggande bilar och kunna avfärda dom som hot. Med andra ord ha en god uppsikt på skyddsbilen, vilket i detta fall misslyckats totalt

Hmm.. med andra ord, aldrig släppa en bil mellan sig och skyddsbilen, eller hur? Ty i så fall skulle den väl utgöra ett potentiellt hot!

Vet vi om någon bil försökte, eller rentav lyckades köra om följebilen? Och i sistnämnda fall, vad säger handboken då?
Citera
2021-10-05, 21:20
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Egen påhittat? Eller har du källa?
Så klurigt är det kanske inte?

https://www.youtube.com/watch?v=MK0SrxBC1xs
Citera
2021-10-05, 21:21
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Det är för mig fullständigt vidrigt hur stadsmedias representanter går man ur huse för att prisa Vilks.

Det var verkligen ett annat sång när rondelhunden offentliggjordes.

De mer initierade får gärna rätta mig men jag kan inte minns några principiella artiklar på kultursidorna om vikten att stå upp för det sekulära samhället och rätten att provocera när verket släpptes?

Då var ju ändå Vilks till skillnad från säg Dan Park en etablerad konstnär med fler strängar på din lyra än enkom provokation för sakens skull.

Jag hade förmånen att träffa Vilks för tre år sedan och han var måhända sliten men ångrade han sig? Det förnekade han på direkt fråga från undertecknad.
Mitt minne av hundens påverkan var att man seriöst debatterade om samhället verkligen skulle behöva pynta för det personskydd han hade.
Samt att yttrandefriheten kanske borde villkoras med att staten tillåter publiceringen men inte ger personskydd pga konsekvenserna...

Först med jesuis charlie så trillade poletten ned för regimmedia... Men utan att man gjorde avbön för de vedervärdiga ställningstaganden man tog gentemot Vilks...
Citera
2021-10-05, 21:21
Medlem
Är det vanligt att vajerskyddet snurras på det sätt som det ser ut att vara där bilen gick igenom? Känns som om det skulle kunna påverka möjligheten att ta sig genom.
https://www.google.com/maps/@56.4561706,13.6220802,3a,88.2y,125.49h,61.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUKFOwpQm875ugZ3zFrSl0A!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
2021-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Jag har ingen teori men det bör inte uteslutas.

Bör rymdödlor och Bigfoot uteslutas? Bara som en koll på var du står!
Citera
2021-10-05, 21:24
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Vilks är en hjälte. Han satte spiken på de som bevisligen har ett lågt IQ och som inte ens vågar försvara sitt eget land snacka om kycklingar? De kommer hit i stället för att försvara sitt land vilka jävla muppar! fega grisar som tror de får ett bättre liv där uppe trots att ruttet är ruttet ock väck är väck hur svårt kan det vara att förstå? De har alltså inte lyckats med något när det gäller uppfinningar innovationer m.m. de har helt enkelt en falsk tro men de fattar inte det förmodligen för att inaveln har dominerat under väldigt lång tid?
Citera
2021-10-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Googlade på namnet på den ene, David O*elius *m
och såg att det var någon med samma efternamn som var frimurare...
Kan det vara något att kolla upp tro?

Jag "kollade" och fick lite intressanta sammanträffande (vi är ju trots allt i konspirationsdelen) genom att knappa in hans namn i gematrix.org

Har inte kolla den andra, för jag är för lat för att leta upp namnet i tråden

Gematrix ger även en del sammanträffande på Lars Vilks namn om man nu ska tro på sånt.
Citera
2021-10-05, 21:31
Medlem
Självklart är detta planerat, antingen är det iscensatt så Vilks får ett fritt liv med ny identitet eller så är det ett dåd med självmords kandidater!, man åker inte i den hastigheten om man planerat in allt redan!, skitsnack med däck explosion, Detta kommer mörkas precis som Estonia tragedin tyvärr!
Citera
2021-10-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Det är för mig fullständigt vidrigt hur stadsmedias representanter går man ur huse för att prisa Vilks.

Det var verkligen ett annat sång när rondelhunden offentliggjordes.

De mer initierade får gärna rätta mig men jag kan inte minns några principiella artiklar på kultursidorna om vikten att stå upp för det sekulära samhället och rätten att provocera när verket släpptes?

Då var ju ändå Vilks till skillnad från säg Dan Park en etablerad konstnär med fler strängar på din lyra än enkom provokation för sakens skull.

Jag hade förmånen att träffa Vilks för tre år sedan och han var måhända sliten men ångrade han sig? Det förnekade han på direkt fråga från undertecknad.

Nä, på rondellhundstiden kröp alla media och konstförståsigpåare som sniglar för de fanatiska religiösa minoriteterna! Ungefär som vi alltjämt gör för Juden idag, även om muslimerna fallit en smula ur nåd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in