2021-10-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deikoo
Med bilderna som jag har postat tidigare så skedde genomåkningen vid krysset i mitten. Vid krysset nedan var kraschen. Det ser iaf ut att vara obestridlig fakta när man tittar på bilderna från både expressen och aftonbladet.
https://imgur.com/a/rLs0sEs

Man kommer inte så långt i motsatt färdriktning med en bil som är helt paj.

Jo jag fattade nog att det var så just du menade. Men jag tycker det ser ut att i så fall ha varit väldigt lång sträcka på fel sida? Om man ser till billängder på de bilar som syns.

Däremot fattar jag inte mycket av många andra inlägg där bilen backat in, gasat, vänt sig om etc.
Citera
2021-10-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Sannolikhetskalkyler gjorda i efterhand har en tendens av att bli till att "måla ringar runt pilen" (eller tvärtom snarare, i det här fallet)! Jo, det finns en massa faktorer som måste passa ihop för att få till "The Perfect Storm"; men en av de viktigare just här tror jag är "uttråkade poliser med överdrivet självförtroende på trist rutinuppdrag, som får för sig att gasa på litet extra på en tillsynes ofarlig vägsträcka, för att inte somna av leda och kanske kunna göra kväll litet tidigare"!

Den "foliehatt" som intresserar sig för "konspirationsteorier" upptäcker snart hur märkligt överrepresenterad en viss kategori människor verkar vara när det gäller för vissa intressen mycket passande men givetvis heeelt oförutsägbara bilkrascher.
Citera
2021-10-05, 14:41
Medlem
SmartSkalles avatar
När kommer bilder på de två poliserna ?
Citera
2021-10-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jo jag fattade nog att det var så just du menade. Men jag tycker det ser ut att i så fall ha varit väldigt lång sträcka på fel sida? Om man ser till billängder på de bilar som syns.

Däremot fattar jag inte mycket av många andra inlägg där bilen backat in, gasat, vänt sig om etc.

Håller med. Bilderna är missvisande. Ska ge dit ett utmärkt exempel på det, från just denna situation och bilder.

Kolla på dessa två bilder. Man ser två skyltar i norrgående och en i södergående på bild.
Kolla google Maps vilket avstånd det är egentligen.

https://imgur.com/a/5g8isc8

Man kan även räkna mittlinjer. Dessa har 9 meters avstånd och är 3 meter långa. Nej, det ser verkligen inte ut så på bilderna, men kolla denna översiktsbild som är taget när allt är rensat. Här ser man att det faktiskt ser ut att stämma. Bilden är för kass i övrigt så vill inte dra några andra slutsatser av olyckan med denna.

https://imgur.com/a/XJSqckb

Ja, bilen har färdats i fel riktning en ganska lång sträcka.
Ja, lastbilen har knuffat tillbaka bilen efter kraschen lika långt.

Det enda som kan kullkasta detta är om märkena i asfalten i norrgående är från något helt annat. Men hur troligt är det att så fräscha märken hade funnits kvar från en annan krock?
Senast redigerad av deikoo 2021-10-05 kl. 14:49. Anledning: Tillägg.
Citera
2021-10-05, 14:43
Medlem
Jofs avatar
Gissning. Wilks retade gallfeber på vakterna, med sitt tjat om tjejen som inte fick åka med, så till den grad att chaffisen vände sig om mot honom (i baksätet?) och svor åt honom att hålla käften. Och i den vevan tappade kontrollen över kärran.
Inga vittnen nu som kan bekräfta den hypotesen.
Citera
2021-10-05, 14:46
Medlem
Det är många och långa trådar.

Är det orealistiskt att någon försökt skjuta sönder däcket på skyddsbilen?

Utfallet på motorväg, om framhjulet punkteras i hög fart borde kunna ställa till med en hel del, även om just det här resultatet måste vara jackpot för en terrorist som jagar Vilks-belöning.

Hur såg följebilen ut? Var det en målad polisbil? Eller en mer vanlig civil bil?

Är den bilen bekräftad i någon tråd?
Citera
2021-10-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deikoo
Håller med. Bilderna är missvisande. Ska ge dit ett utmärkt exempel på det, från just denna situation och bilder.

Kolla på dessa två bilder. Man ser två skyltar i norrgående och en i södergående på bild.
Kolla google Maps vilket avstånd det är egentligen.

https://imgur.com/a/5g8isc8

Man kan även räkna mittlinjer. Dessa har 9 meters avstånd och är 3 meter långa. Nej, det ser verkligen inte ut så på bilderna, men kolla denna översiktsbild som är taget när allt är rensat. Här ser man att det faktiskt ser ut att stämma. Bilden är för kass i övrigt så vill inte dra några andra slutsatser av olyckan med denna.

https://imgur.com/a/XJSqckb

Precis. De där teleobjektivbilderna blir helt vrickade vad det gäller avstånd och framförallt vinklar och ger folk de märkligaste tankegångar om svängar och gasande. Jag ger upp så länge.
Citera
2021-10-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Den "foliehatt" som intresserar sig för "konspirationsteorier" upptäcker snart hur märkligt överrepresenterad en viss kategori människor verkar vara när det gäller för vissa intressen mycket passande men givetvis heeelt oförutsägbara bilkrascher.

Om du menar mig står jag helt på Vilks' sida när det gäller rätten att oantastad teckna Muhammedhundar och judesuggor! Skada bara att det beskydd han förväntade och krävde inte höll måttet, utan istället ledde till hans död!

(Det hade ju varit en fin gest av polisen att hedra även sitt anförtrodda skyddsobjekt i den där hastigt hållna stående manifestationen med en tyst minut! Tyvärr sumpade de också den chansen!)
Citera
2021-10-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Men snälla. Varför iscensätta ett sådant scenario i så fall och riskera andra förares liv? Eller menar du att olyckan är skapad digitalt ungefär som en spelfilm?
Om han nu skulle fejka sin död så kunde de ju bara ha sagt att han dött av hjärtstopp, end of story.

Hjärtstopp??..😒 Det covid, Lars 76år vill helst undvika sjukhusbesök. Därför var det här det mest sjukaste, betrodda skådespeleri sen skandiamannen, hela zombie Sverige tror att han är död utan sett hans kropp? obuktionen? dödstid? finns inga som helst vittnesmål då allt är fejknews!!
Citera
2021-10-05, 14:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det är många och långa trådar.

Är det orealistiskt att någon försökt skjuta sönder däcket på skyddsbilen?

Utfallet på motorväg, om framhjulet punkteras i hög fart borde kunna ställa till med en hel del, även om just det här resultatet måste vara jackpot för en terrorist som jagar Vilks-belöning.

Hur såg följebilen ut? Var det en målad polisbil? Eller en mer vanlig civil bil?

Är den bilen bekräftad i någon tråd?

Om bilen blivit beskjuten skulle utredarna sett det på fem minuter.

Mycket troligare är att bilen kört på något (spännband med krok tex) och däcket gått sönder. Detta är extremt vanligt.
Citera
2021-10-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavinna
Hjärtstopp??..😒 Det covid, Lars 76år vill helst undvika sjukhusbesök. Därför var det här det mest sjukaste, betrodda skådespeleri sen skandiamannen, hela zombie Sverige tror att han är död utan sett hans kropp? obuktionen? dödstid? finns inga som helst vittnesmål då allt är fejknews!!

Finns inga som helst vittnesmål du riktig, därför fejknews!
Citera
2021-10-05, 15:07
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Varför finns inte självmord med som alternativ i rubriken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in