2021-10-04, 23:15
Medlem
SmartSkalles avatar
"Det är ju bara att googla så kommer det bilder på båda två - de ser väldigt vanligt svenska ut"

-Nej, har kollat. Finns några med samma namn som inte är dessa.
Senast redigerad av SmartSkalle 2021-10-04 kl. 23:25.
Citera
2021-10-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Det behövs bilder för att utesluta ett Muslimskt självmordsuppdrag, trots att de hade vanliga Svenska förnamn. (men ovanliga efternamn)

Skråmo hade inte ens avslöjats med bilder.
Citera
2021-10-04, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Almostfejmos
Vill inte vara den som sitter med foliemössa här men en sak är jävligt intressant! Plötsligt på bilder på dödskurvan så finns det bromspår! Fanns inte på dom första bilderna. Konstigt? Har dom testkört vägen och provat bromsteori eller något?

Har du inte tänkt tanken att dom första bilderna "råkade" passa in i mallen gräv ner sanningen ?
Citera
2021-10-04, 23:23
Medlem
Tror det inte är en olycka.

Bilderna som väckte muslimer och andras vrede finns här: https://ideellkulturkamp.com/2016/11/25/kristendomen-islam-och-judendomen-enligt-lars-vilks-penna/
Citera
2021-10-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almostfejmos
Vill inte vara den som sitter med foliemössa här men en sak är jävligt intressant! Plötsligt på bilder på dödskurvan så finns det bromspår! Fanns inte på dom första bilderna. Konstigt? Har dom testkört vägen och provat bromsteori eller något?

Är de tagna på samma plats då? Kan du länka till bilderna du tänker på?
Citera
2021-10-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi har spekulerar i det där hålet i den andra tråden.
Det hävdas att räddningstjänsten skulle öppnat för att vända trafiken.
En förklaring jag inte köper.

Kan det inte snarare vara så att det har öppnats för att räddningstjänst ska kunna åka dit och vända? Tex ambulans
Citera
2021-10-04, 23:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"Det är ju bara att googla så kommer det bilder på båda två - de ser väldigt vanligt svenska ut"

Det verkar som om nätet rensas nu - även polisens minnessektion har tagit bort namnen så jag tycker vi låter dem få vara ifred.
Citera
2021-10-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast polisernas namn finns ju redan i tråden.

Väldigt ovanliga efternamn, är vi säkra på att namnen ens är korrekta?
Citera
2021-10-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Däckexplosion?
På en bil som väger 4,5 ton bepansrad.Såna bilar har däck som klarar att forsätta köra trots punktering eller sönderskjutna däck.

Om polisen utgår från den teorin så får vi anta att det är en coverup

Polis som körde hade livsveda?
Jag undrar också över det där med däckexplosion.
Vad är det för vits med att ha ett bepansrat fordon om däcken är så sårbara att de kan explodera på sådant vis som det spekuleras om?

Är det dessutom inte litet ovanligt att en krockad bil börjar brinna på så vis som verkar ha skett? Oavsett om det rör sig om en frontalkrock eller sladd så att kollisionen tog rakt bakifrån så finns det väl ingen anledning för bilen att fatta eld? Brann lastbilen också? Om inte, så varför ej?

Jag vet att det inte är särskilt vetenskapligt men i större delen av mitt liv så har jag hört skämtet om att det bara är amerikanska bilar som exploderar och brinner spektakulärt vid olyckor eftersom så ALLTID sker i Hollywood-filmer men ALDRIG i europeiska dito. Detta för att det skall mycket till för att en bil, i verkligheten, skall brinna våldsamt eller explodera när den t ex körs utför ett stup. Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?

Jag tänker spontant också på olyckan då prinsessan Diana omkom. Alla tre i den bilen dog men inte började den väl brinna?

Nej min gissning, hur amatörmässig den än må vara, lutar mot sabotage och fjärrutlöst brandbomb. Lastbilen och dess chaufför är colletaral damage i sammanhanget. "Olyckan" hade fått samma utgång även utan kollisionen med dem.
Senast redigerad av gregers.werle2 2021-10-04 kl. 23:41.
Citera
2021-10-04, 23:53
Medlem
Citat:

D.O nämns i denna artikel från 2012: https://sverigesradio.se/artikel/4944463

”D*vid O*elius är närpolis på Rosengård, han är känner sig trygg på sitt arbete och tänker oftast inte på säkerheten på arbetsplatsen.”
Citera
2021-10-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det verkar som om nätet rensas nu - även polisens minnessektion har tagit bort namnen så jag tycker vi låter dem få vara ifred.

Såå, sanningsministeriet är redan i full verksamhet? Intressant!

Undrar vad vi får läsa imorgon? Att Vilks körde pansarbilen själv, ensam?
Citera
2021-10-05, 00:05
Medlem
Flashsmashs avatar
Jämför med de här rackarna. Det här är något av det grymmaste jag sett. En bepansrad Toyota som manövrerar ut ett gäng idiotrånare. Leta gärna upp de andra klippen med andra kameravinklar. Det jag vill säga är att det inte är så enkelt att slå ut en bepansrad bil.

https://youtu.be/M6qEee1_4fw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in