Citat:
Ursprungligen postat av
staticage
Däckexplosion?
På en bil som väger 4,5 ton bepansrad.Såna bilar har däck som klarar att forsätta köra trots punktering eller sönderskjutna däck.
Om polisen utgår från den teorin så får vi anta att det är en coverup
Polis som körde hade livsveda?
Jag undrar också över det där med däckexplosion.
Vad är det för vits med att ha ett bepansrat fordon om däcken är så sårbara att de kan explodera på sådant vis som det spekuleras om?
Är det dessutom inte litet ovanligt att en krockad bil börjar brinna på så vis som verkar ha skett? Oavsett om det rör sig om en frontalkrock eller sladd så att kollisionen tog rakt bakifrån så finns det väl ingen anledning för bilen att fatta eld? Brann lastbilen också? Om inte, så varför ej?
Jag vet att det inte är särskilt vetenskapligt men i större delen av mitt liv så har jag hört skämtet om att det bara är amerikanska bilar som exploderar och brinner spektakulärt vid olyckor eftersom så ALLTID sker i Hollywood-filmer men ALDRIG i europeiska dito. Detta för att det skall mycket till för att en bil, i verkligheten, skall brinna våldsamt eller explodera när den t ex körs utför ett stup. Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?
Jag tänker spontant också på olyckan då prinsessan Diana omkom. Alla tre i den bilen dog men inte började den väl brinna?
Nej min gissning, hur amatörmässig den än må vara, lutar mot sabotage och fjärrutlöst brandbomb. Lastbilen och dess chaufför är colletaral damage i sammanhanget. "Olyckan" hade fått samma utgång även utan kollisionen med dem.