2021-10-04, 20:14
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag förstår inte det här med "följebil". Det måste rimligen ha räckt med två poliser för övervakningen av Vilks.
Citera
2021-10-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Kan det vara så att någon av poliserna konverterat och då slitit tag i ratten mot vajern och skrikit Allah akbar?

Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Absolut, det är en väldigt rimlig tes.

Ja, högst rimligt. Precis som alla vet så är det bättre och lättare att köra över bilen till fel sida rakt genom vajern, tvärnita och sen hoppas på att man dör i en frontalkrock istället för att bara vända sig om o skjuta gubbjäveln i huvudet.

Jag är dock förvånad över att ingen nämt något om en missil ännu? Känns ännu rimligare.
Citera
2021-10-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är väl ett fruktansvärt nederlag att statens tjänare dödar sitt skyddsobjekt. Kan väl inte bli värre?
Har namnen på poliserna kommit fram?
Får ju hoppas att inte någon vara muslim iallafall.

I så fall hur tänkte skyddspolisen.
Senast redigerad av joohnn 2021-10-04 kl. 20:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokiTrixter
Ändrat uppfattning, verkar vara en olycka.
Tung bil, hög fart, inga däck för fart, dåligt väglag.

Vanliga personbilsdäck är klassade för 190-210 km/h.

Skulle polisen köra med sämre däck?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Finns det någon statistik på hur många etniskt svenska poliser konverterar och sedan blir islamska fundamentalister?
Jag blir mörkrädd om inte SÄPO har koll på detta. Ok att de inte får agera bara för att någon konverterar till islam, men nog f*n borde de ha koll på om någon misstänkt aktivitet pågår.
Citera
2021-10-04, 20:17
Medlem
Även om den här Muhammed-tecknaren dog av ålder är det skumt att två konstnärer med liknande kritiskt utförande dör så kort inpå varandra.

Kurt Westergaard, a Danish cartoonist whose caricature of the Prophet Muhammad outraged many Muslims worldwide, has died at the age of 86.

https://www.bbc.com/news/world-europe-57883392
Citera
2021-10-04, 20:18
Medlem
Mojokiis avatar
Behöver inte titta in i nåt. Mord. Bör även klassas som terrorattentat enligt mig.
Citera
2021-10-04, 20:19
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Ja, högst rimligt. Precis som alla vet så är det bättre och lättare att köra över bilen till fel sida rakt genom vajern, tvärnita och sen hoppas på att man dör i en frontalkrock istället för att bara vända sig om o skjuta gubbjäveln i huvudet.

Jag är dock förvånad över att ingen nämt något om en missil ännu? Känns ännu rimligare.

En missil?!?!!! Rimligare!?!? Vet du vad en missil är?

Är du från vettet?

Ta i rejält nu - kanske till och med en kryssningsmissil som avfyrats från en rysk korvett öster om Gotland. Jisses...
Citera
2021-10-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Ja läs själv flera i denna tråden har ju skrivit det, någon hade en släkting på Malmöpolisen och kunde bekräfta storyn
Men vem, DU säger det nu. Kom med en KÄLLA eller håll käften.
Citera
2021-10-04, 20:21
Medlem
Giant Squids avatar
Kan inte Al Qaida hackat bilens software och tagit över kontrollen över bilen ?

Det har jag sett ske i flera filmer.
Citera
2021-10-04, 20:22
Medlem
FranzMarcs avatar
Troligen en olycka. Sen får man hoppas att det görs en ordentlig undersökning för att säkerhetsställa att så är fallet. Vila i frid Lars och konstaplarna.
Citera
2021-10-04, 20:22
Medlem
Beatriceaurores avatar
Att bilen skulle ha körts i 160, det vittnesmålet kommer från en enda person?
Vittnen går långt ifrån alltid att lita på, det finns mycket forskning som säger detta.
Ett skäl bland flera kan vara att man vill göra sig viktig, komma med ett påstående som får andra att häpna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in