2021-10-04, 18:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Är inte det en talande reaktion?

Jo, verkligen!
Citera
2021-10-04, 19:00
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Är inte det en talande reaktion?

Att få är intresserade för att detta ältas i oändlighet, till vilken nytta?

Förhören är där, hur många gånger ni än ringer dessa personer och redovisar vad de säger idag.
Citera
2021-10-04, 19:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag vet inte namnet på den som var polischef i Mariestad 1992, men det borde finnas flera i tråden som vet

Polismästare var i alla fall Björn Rode'n.
Citera
2021-10-04, 19:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere

Förhören är där, hur många gånger ni än ringer dessa personer och redovisar vad de säger idag.

Om jag förstår dig rätt så instämmer du inte i Leif GW Perssons uttalande att polisutredningen sköttes av ett gäng idioter?
Citera
2021-10-04, 19:13
Medlem
Helt transparent härskarteknik. Jag börjar tro att det ni styr åt är från något ni är rädd att andra ska se. Er misstänksamhet emot andra är inte äkta, den är till för att ni inte ska misstänkas styra tråden fel. Kan det vara så? Fy fan vad sjukt! Man tror att alla är här av en anledning, att lösa mysteriet med Helenas försvinnande. Man tänker inte på att någon/några har arbetat emot det länge och det är klart att de är ihärdiga tråd deltagare
Tänker man på det, så känns det ganska självklart.
Citera
2021-10-04, 19:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Men det nya med allt är att vi i detalj har fått ta del av Lockerudvittnets uppgifter! Och vi fick svart på vitt att hennes iakttagelse av den vita bilen som kom i hög fart på Marieforsleden från centrumhållet är okänd för polisen! Känns det ändå inte lite bra att få vara bland de första att läsa beviset för det?

Citat:
Om jag förstår dig rätt så instämmer du inte i Leif GW Perssons uttalande att polisutredningen sköttes av ett gäng idioter?

Så är det. Allt som kunde göras fel, gjordes fel. Ta bara en sådan sak som att Lockerudvittnet ringde till polisen för att lämna den ytterligare informationen om den vita bilen av Golf-storlek, men att polisen aldrig återkom. Hur mycket hade inte den informationen kunnat förändra utgången av utredningen redan i juni 1992?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-04 kl. 19:16.
Citera
2021-10-04, 19:17
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:

Polisutredningen verkar illa skött, absolut. Anser dock att vi måste förhålla oss till att de finns och vad de innehåller.

Att ta fasta på valda delar ur förhören ( ibland även göra egna tolkningar av vad som måste avses med det som står i vittnesmålet) som det som ska gälla och annat i vittnesmålen förkastas väljer jag att ifrågasätta.
Citera
2021-10-04, 19:18
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Polismästare var i alla fall Björn Rode'n.

Då bör det vara rätt person som var högsta hönset i Mariestad
Citera
2021-10-04, 19:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Polisutredningen verkar illa skött, absolut. Anser dock att vi måste förhålla oss till att de finns och vad de innehåller.

Att ta fasta på valda delar ur förhören ( ibland även göra egna tolkningar av vad som måste avses med det som står i vittnesmålet) som det som ska gälla och annat i vittnesmålen förkastas väljer jag att ifrågasätta.

Min fetning: Och vad de INTE innehåller!
Citera
2021-10-04, 19:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Vilka delar av förhören med Hanna förkastar Ugglan och jag?
Citera
2021-10-04, 19:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Nej. Om du vill reda ut den frågan så läs protokollen.

Så det är ditt inlägg som är korrekt och inte Ugglans?
Citera
2021-10-04, 19:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så det är ditt inlägg som är korrekt och inte Ugglans?

Båda inläggen är korrekta men din tolkning är inkorrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in