2021-10-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus.Antonius
Finns det någon här som kan däck? Kan verkligen ett bildäck explodera? Jag har aldrig hört talas om det. Vad skulle få ett däck att explodera?
Explodera är kanske inte rätt ord. Men det kan punktera fort, och det är illa nog i hög hastighet.
Hög hastighet gör ju däcken varmare så då kan de kanske explodera för en liten spik på vägbanan.
Men polisens säkerhetsbilar bör väl ha punkteringsfria däck?
Citera
2021-10-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Den här "olyckan" måste utredas grundligt. Punkteringsfria däck ska väl inte kunna sprängas vid färd!

Varför inte..?
Punkteringsfria däck är säkra, men de är knappast oförstörbara.
Citera
2021-10-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Det är inte Vilks som kostat något. Det är de som har hotat honom som har kostat samhället pengar. Vilks har ritat teckningar och gjort skulpturer, vilket är, och skall vara fullt tillåtet. På sin tid sjöng Ebba Grön "Häng gud". Några kristna surade, men inte fan dödshotade de Thåström för det.

Om du målade en skämteckning av Mohammed och blev hotad så inte fan skulle staten kosta på dig 4 Säpogubbar i 14 år. Hur naiv är du ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu får ni konspiration teoretiker ta och ge sig

Jag körde samma bana som bara ngn dag innan och även jag kände och skojade med min sambo att om jag klarar denna resa så har jag ängla vakt

Så blöt var det...och jag körde först 110 på 110 väg men insåg snabbt att detta var för farligt och körde 80 på 110 just den vägen

Bevittnade tom en bil som krockade rakt i kanten som fick 2 brandbilar/1 ambulans att spärra

Så om Ni tror Stål-Säpo är immuna mot detta motstånd så överskattar ni SÄPO och underskattar moder natur

De sladdade med största sannolikhet precis som bilen framför mig den dagen.

Ju fortare du åker på plask väg klart risken är större att man dör...behöver inte vara analytiker åt SÄPO för lista ut det

Problemet här är ju att
1. Du är en kass bilförare.
2. Det var helt torrt väglag.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Varför inte..?
Punkteringsfria däck är säkra, men de är knappast oförstörbara.
Du tycker alltså inte att den här dödsolyckan på skyddad person bör utredas grundligt? Okej då vet vi, du kan återgå till ditt SVT och grillchips i soffan.
Citera
2021-10-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kommer man i 160 i den kurvan då åker man av.
Räcket är nerkört på två ställen och helt oskskadat emellan ca 50 meter.
Skumt.

Reagerade också på bilden med räcket, kanske mer troligt är att bilen först gick i räcket en gång och sedan stutsade tillbaka på vägen för att bredsladda igenom/rulla över räcket den andra gången och sen in i lastbilen. Kanske att räcket då var försvagat efter den första i körningen.

Läste att de kanske varit räddningfordon som kört ner räcket på ena stället i samband med insatsen, blir inte helt övertygad, men det stämmer kanske.

På bilden i Aftonbladet skriver de bromsspår, men dessa ser mer ut som ett kast med påföljande bredsladd i min bok.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka
Citera
2021-10-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Så en släkting till nån på Flashback är alltså källan? Ja det känns ju som case closed! 😂

Har du bevis på att källan är fel? Du kanske jobbar på Malmöpolisen själv?

Lars Vilks var så jagad att han transporterades av två bepansrade säpofordon, levde under bevakning 24/7. Jag är helt övertygad att han blev mördad.
Citera
2021-10-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Du jämför en bil från 90-talet med en bepansrad SUV från >2017.
Den var bepansrad...
Citera
2021-10-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Fast va tror du finns invid vägkanten. En bil som kraschar i 160 så behövs inte mycket för att bli allvarligt skadad. Dessutom hade de vart nöjda med att han blev så pass skadad att han inte kunde nära sig som konstnär

Konspirationen blir ju än mer orimlig om du flyttar målstolparna till att man skulle nöja sig med att LV fick ont. Man skulle alltså kasta bort ett guldläge på en chans att han skadas istället för att ta tillfället i akt..?

Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Behöver inte vara "planerat in i minsta detalj". Kan vara så enkelt att någon har mixtrat med bilen. Kan man kapa två flygplan och demolera två skyskrapor så kan man nog få en bil att köra av vägen. Hade det inte blivit offentligt att 11 september var ett terrordåd så hade nog såna som du kallat oss som antog det för foliehattar, så verkar ni fungera. Folk som inte sväljer allt och i stället är mer ifrågasättande kallas för foliehattar

Ibland har "foliehattar" fel, ibland rätt. Låt oss spekulera så kan du fortsätta kolla på Let's dance och äta popcorn.

Jo, det behöver vara planerat i minsta detalj för att det ska få den utgång det fick. Om man nu hade den information och tillgång till bilen som krävdes för att genomföra detta, varför inte bara en bilbomb? Varför denna extravaganta metod?
Citera
2021-10-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du tycker alltså inte att den här dödsolyckan på skyddad person bör utredas grundligt? Okej då vet vi, du kan återgå till ditt SVT och grillchips i soffan.

Naturligtvis ska det utredas, det har jag inte invänt mot.
Det jag invänder mot är orimligheten i konspirationerna som framförs.
Citera
2021-10-04, 19:16
Medlem
Camisos avatar
Två poliser dog i olyckan, inte sett nåt om dessa 🙄
Citera
2021-10-04, 19:20
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Hela tanken på en konspiration faller på sin egen orimlighet.

Delvis har vi mängden slumpmässiga händelser som behöver inträffa i följd för att få det nu aktuella resultatet. Det är helt enkelt inte praktiskt genomförbart, verkligheten är trots allt inte en film där allt är ”planerat in i minsta detalj”.

Delvis har vi det faktum att en sådan konspiration som beskrivs i tråden (allt från krypskyttar till bilbomber till fjärrstyrning) kräver en sådan typ av informationsinhämtning att ett attentat hade kunnat genomföras både smidigare, effektivare och med betydligt säkrare effekt. Attentatsmännen måste alltså delvis haft kännedom om exakt vilken bil LV färdades i, vart den befann sig samt den planerade rutten. Utöver detta måste de antingen haft tillgång till bilen för att rigga en bomb alternativt fjärrstyra eller annat trams som nämns i tråden. Det finns helt enkelt inte något scenario där mängden information man måste haft motsvarar attentatet. Helt orimligt.

Dessutom finns det ingen sådan genomtänkt och strategiskt och tidsmässigt bekostad plan som är värd mödan för någon som Lars Vilks. Efter så många år dessutom. False flag och välorkestrerade dåd sker inte för att bli av med en obetydlig kostnär som retat upp folk. Det ska finnas väldigt betydande ekonomiska och/eller politiska vinster (dvs några miljarder i privata vinster eller igångtriggade krig). Även om Vilks kostade mycket i rena skattepengar pga sin hotbild är det en droppe i havet i sammanhanget och det finns ingen som tjänar på hans död. Trots hotbilden mot honom har han varit helt irrelevant i flera år nu.

Även om vi utgår från att det är islamister som på något sätt "infiltrerat" Säpo (lol) så är det helt orimligt att man skulle utföra det på det här sättet och med den kirurgiska precisionen. Allt ska matcha på sekunden.

Islamister är inga agenter som infiltrerar myndigheter och säkerhetspoliser. Det är helt jävla befängt att ens spekulera i att de skulle ha CIA-skills som helt hamnar under radarn trots all omfattande informationsdata de måste sitta på för att verkställa en iscensatt olycka av en hårt övervakad poliseskort av en här graden.

Islamister kan på sin höjd kapa ett flygplan, planera och samordna attentat eller storma ett bevakat lyxhotell i Mumbai. Att infiltrera västerländska säkerhetspoliser eller ens vanliga polisen och dessutom ha medel att göra allt i skymundan är overkill och framför allt totalt meningslöst för att ha ihjäl en enda konstnär som ingen egentligen pratat om på flera år.
Senast redigerad av -DaRude- 2021-10-04 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in