2021-10-03, 23:07
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Frontalkollision med lastbil....jag tycker det verkar aningens otroligt att islamister skulle fixa att koka ihop det. Det kräver omfattande planering och insiderinformation om transportrutten för att lyckas frontalkrocka med rätt mötande bil. Det är ett kort tidsfönster för beslut och svårt att se om det är rätt bil då man blir bländad.

Det vore en helt annan sak om en upphinnande bil krockat med polisbilen och fått den att köra av vägen eller liknande.

Jag tror det är en olycka.

Det är onekligen knepigt att utföra. Om det hade varit från sidan och med något annat än lastbil kanske, men som du säger är det extremt svårt att tro.
Citera
2021-10-03, 23:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Inte första gången trafiken skördar offer och heller inte den sista. Just denna incident känns ändå inte helt lämnad åt slumpen... Vila i frid.
Citera
2021-10-03, 23:10
Medlem
Regnade det som fan - vattenplaning?

Det är uppenbarligen brist på poliser som Kan Köra Bil

Vet en kvinnlig som inte klarade gymnastik o utryckningsfordonskörning
men blev ändå godkänd o fick examen o polisjobb
Citera
2021-10-03, 23:15
Medlem
knors avatar
Någon som har exakt koordinat för smällen?
Citera
2021-10-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Om någon har skjutit mot föraren i Vilks bil kan det förklara varför de smällde rakt in i en lastbil. Det som ser ut som en olycka behöver inte ha varit det.

Bandidospresidenten Michael Ljunggren blev väl klippt i närheten av samma plats med ett par skott medan han körde sin hoj? Nu tror jag dock att polisbilen i sig var bepansrad...
Citera
2021-10-03, 23:22
Medlem
knors avatar
Enligt DN hände det "strax öster om Markaryd mellan trafikplats nord och trafikplats syd". Körde sträckan med Google Maps. Det finns ingenting konstigt där. I princip rakt på. Det enda udda är väl mitträcken med vajrar som jag aldrig förstått mig på. Känns som att de sitter där för att halshugga och strimla motorcyklister.
Citera
2021-10-03, 23:24
Medlem
Bilen var prep:ad med manipulerad kod som slog ut/tvingade styrningen och drev bilen åt sidan in i mötande riktning. Säkerhetstjänsten har tillgång till dessa bilar. Planerat sedan en tid givetvis.
Citera
2021-10-03, 23:29
Medlem
Våra nya invånare har infiltrerat samtliga sektorer i det svenska samhället...de kan ha den information de behöver ....för infödda är det godnatt med detta landet..Jag gillade LV jag tyckte han stod för ett sunt förnuft som saknas av majoriteten av svenskar...vila i frid.
Senast redigerad av blackniggeryoe 2021-10-03 kl. 23:37.
Citera
2021-10-03, 23:30
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Känns ju märkligt att polisbilen råkar köra genom mitträcket på en raksträcka och dessutom just vid tidpunkten då dom möter en lastbil.
Men poliserna som färdades i bilen bakom bör nog kunna ha sett vad som skedde.

Kanske var dom som fjärrstyrde bilen framför.
Citera
2021-10-03, 23:32
Medlem
knors avatar
Wikipedia:

Vid påkörning av ett vajerräcke så lägger sig de mjuka stolparna ned och de längsgående vajrarna lägger sig på bilsidan och bildar en båge som mjukt för fordonet tillbaka mot körbanan. Detta blir skonsammare både för bilen som kolliderar och för de som finns inne i bilen.

Verkar inte ha fungerat...
Citera
2021-10-03, 23:39
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Teorin skulle vara om något med bilen va tampeted med. Dvs elektroniskt&mekaniskt.
Men va de så starka motiv. Jag tror på olycka, kan de kört för fort o bråkat /pratar för mkt i bilen? Kl 4 på dan?
Citera
2021-10-03, 23:39
Medlem
kibokos avatar
Vilks "död".

Dvs, officiellt död. Nu levande under skyddad identitet. Billigare för skattebetalarna. Mindre problem för honom. Räcker med lätt plastikopering och ny adress. Bara närmast sörjande och några få inom polisen behöver veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in