Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Som Thord skrev: Det är inte betydelsefullt vem som sa vad först, huvudsaken är att det står i tråden och verkar stämma. Det är inte alldeles lätt att säkert minnas vem som lade ut något först (jag hade för mig att det var Gatsten, men jag verkar ha haft fel), i det här fallet verkar det ha varit Kejsarinnan. Men till mig har "Hanna" bekräftat en bil som vände och lämnade platsen, samma sak har hon uppenbart sagt till Reimer. Och så vidare. Varför blir detta ett problem?
Citat:
Citat:
Är informationen opassande tillsammans med Lockerudvittnets utsaga, eftersom de tillsammans ser ut att knyta gärningsmannen/gärningsmännen till Lockerud/Bråten
? Är det så att svaret på vad som hände Helena finns på just Lockerud/Bråten vid tiden för försvinnandet?
På vilket sätt är det relevant att veta om bilen kört mot Ekudden norrut för att vända, eller direkt mot Marieforsleden för att dessa två ska kunna ha samband?
Det är ju på inget sätt relevant för "Lockerudsvittnet", detta vittne kan ju ha sett en bil oavsett om det var samma, eller om det var det, var denna vänt på Ekuddenvägen.
Vad Hanna sagt till både dig och Reimer säger absolut ingenting, Det är 29 år sedan, Hanna tror säkert detta är hennes minne, det kan vara ett sant minne, men lika gärna en efterkonstruktion, det kan vi inte veta, hur mycket du än försöker. Oavsett vilket så är det inte relevant om bilen vänt direkt, åkt ner till Bäckeninfarten och vänt, eller längre som vid badet, eller nere vis parkeringen utanför campingen. Så länge vi inte vet något annat vittne som SETT bilen där Hanna påstått den hörts finns inget som säkert knyter dessa till samma bil. Så kontentan är väl, det kan vara samma bil.... eller inte.
Som du själv påstår:
Citat:
Det är inte alldeles lätt att säkert minnas vem som lade ut något först
Ändå har du möjlighet att i efterhand kolla upp det. Denna möjlighet har man inte av en händelse mitt i natten som man inte filmat. Så anamma lite av den ödmjukhet du efterfrågar att andra ska ha själv innan du klankar ner på andra som inte har samma övertygelse att Hanna till 100% minns rätt