2021-10-03, 08:39
Medlem
Mr.Swedens avatar
Ok, om denne iranier i SSU Ario Ebrahimpur inte bara är MUF flickans pojkvän utan dessutom vansinnig över att Hanif Bali har lämnat den store pedofilens religion så klarnar bilden. Han har alltså varit med och riggat angreppet mot den otrogne (Assimilerad? Inte mycket).

Frågan är hur det egentligen ser ut under den skinande ytan på M och MUF. Är det möjligen fullt av skit? Är påhoppet rentav sanktionerat från ledande personer inom moderaterna, kanske politiker vi känner igen? Var det inte så att Ulf Kristersson ingick i Fredrik Reinfeldts öppna era hjärtan-team.

När alltså moderaten Hanif Bali förespråkar invandrarstop och partiet närmar sig SD inför nästa val hoppar de extra godhjärtade i partiet upp och ska kämpa för alla människors lika rättigheter.

Någon som minns moderaterna? Ett borgerligt parti som begick självmord.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2021-10-03 kl. 08:41.
Citera
2021-10-03, 08:53
Medlem
4 sidor och har fortfarande inte fått veta vem som kom med de falska anklagelserna. Sett att flera vet vad kvinnan heter så fram med det nu så vi kan börja granska henne och nära partikamrater som kan ligga bakom den här hatkampanjen. Det är också enda sättet att motverka hatkampanjer som metoo om vi granskar dem grundligt.
Citera
2021-10-03, 08:58
Medlem
Min egna lilla teori är att det är Ario som utnyttjat ”flickan” att agera Brutus gentemot Hanif. Hela den processen är en egen utan koppling till Moderaterna. Ario med storhetsvansinne ger sig på Hanif och faller pladask. Åklagaren väljer att avstå att förhöra Hanif, mer rentvådd än så är det svårt att bli, ingen förundersökning, ingen förhandling, ingenting alls förutom en storm på sociala medier.

Inte ens tidningarna drevade i vanlig ordning. Redan där var det uppenbart att Hanif var oskyldig till anklagelserna. Medierna visste att ”flickan” är ett basket case. Det vet även Hanif som väljer att tona ner hennes inblandning.

Däremot har vi ett gäng Moderater som ogillar Hanif. Dessa Moderater ser ingen anledning till att backa upp Hanif när drevet går igen. Hanif ses som en belastning så klart när det blir negativa rubriker lite då och då.
Att sedan Hanif får mest personkryss i riksdagsvalet (efter partiledaren) har gjort honom väldigt svår att få bort. Hanif sa i Aron Flams (?) pod att just personkryssen ger honom en stark ställning i partiet. Utan personkryss hade Hanif varit borta sedan länge.

Själv har jag inte röstat M på länge och den enda anledningen till att rösta M var Hanif.

Att nu Hanif går vidare borde vara mer läskigt för M, för vänstern och media. Hellre ha honom fastkedjad i riksdagen där han skapar lite rubriker när han blir fultolkad. Hanif Bali i lös och fri form utan skyldighet att blidka M kan sluta hur som helst. Sons of Bali löper amok efter valet 2021.
Citera
2021-10-03, 09:39
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
4 sidor och har fortfarande inte fått veta vem som kom med de falska anklagelserna. Sett att flera vet vad kvinnan heter så fram med det nu så vi kan börja granska henne och nära partikamrater som kan ligga bakom den här hatkampanjen. Det är också enda sättet att motverka hatkampanjer som metoo om vi granskar dem grundligt.
Jag noterar att Hanif Bali bett om att flickan ska få slippa drev. Han anser väl att hon varit ungdomligt naiv och inte förstått vilken roll hon spelat. Var det inte pojkvännen som ordnade anmälan?
Citera
2021-10-03, 09:58
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Hanif Bali borde väl ha tillräckligt med momentum för att starta ett nytt "borgerligt" parti? Tror ni inte det? Missnöjda moderater, ängsliga potentiella sverigedemokrater och rotlösa posörer som röstar efter uppgående trender på sociala media skulle kunna vara en tillräckligt stor målgrupp för att glida över 4 %.
Citera
2021-10-03, 10:03
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag vet vad tjejen heter men hon behöver knappast sättas dit mer än vad hon redan gjorts av Hanif.
Hon ska givetvis hängas ut.

Hon har försökt förstöra någons liv genom att polisanmäla för något hitte-på. Hon är 17 år och inte 9 år. Det är inte så att man är 17 år och efterbliven och sedan 18 år och fullvuxen med fullt ansvar.

Ludret visste precis vad hon gjorde.
Citera
2021-10-03, 10:11
Medlem
I grund och botten är det Hanif själv som står för karaktärsmordet. Ne kanske har han inte bett om nakenbilder men vilken vuxen människa slinker in i barns DMs och PMs? Tänk om Jimmie Åkesson eller Kristensson började chatta med småbarn hur hade inte det sett ut?

Alla vuxna människor som skriver med barn är suspekta, oavsett om det handlar om att vara deras mentor, gå på fika eller om man försöker knulla dom - man har inte i deras chatt att göra.

16-17 vad hon nu varit jag bryr mig inte det är fortfarande ett barn och chattandet har ju pågått ett tag så ursprungligen var hon ännu mer ett barn. Alla under 20 luktar kiss och en man i 35 årsåldern har verkligen ingenting med henne att göra, han kunde ha varit hennes pappa med den åldersskillnaden.

Mao Hanif satte sig själv i den situationen. Sen om det faktiskt fanns andra krafter och en konspiration bakom anmälan det vet jag inte, kanske.
Citera
2021-10-03, 10:18
Medlem
staticages avatar
Alla regimkritiker råkar alla ut för ”honeytraps” klassisk utpressningsmetod
Citera
2021-10-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Nej, rentvådd hade han blivit om det hade blivit prövat och han blev friad. Att han inte blir åtalad innebär inte att han blir frikänd, det innebär att hans fall inte kommer bli prövat.

Hanif säger ju själv att han vet exakt vilka som ligger bakom så det är väl bara en fråga om tid innan han drar igång det kriget. För det är väl inte så att han hittade på den biten?

Personligen hade jag hellre blivit polisanmäld och åklagaren avstår att väcka åtal, än att bli åtalad och sedan frikänd i tingsrätten. Klart att detta är en seger för Bali och en förlust för dom som anmält. Det finns ju inte ens något att gå på för rättsväsendet.

Tror inte han har hittat på något. Han känns inte som den typen. Det blir intressant nästa gång podden kommer ut, då lär han ge sin version.
Citera
2021-10-03, 10:42
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starchild69
Riksdagsledamot Hanif Bali anklagades för att bland annat efterfrågat bilder från minderårig tjej.
Inga bevis har presenterats som styrker påståendet, tvärtom har nu åklagaren omgående lagt ner fallet.
Hanif Bali själv skriver på Facebook om de anonyma partikollegorna som bakom kulisserna lobbar för att han ändå skall uteslutas ur partiet.
Därför behövs en tråd där dessa människor dras ut i offentligheten, det kan inte vara några statshemligheter vilka som har varit mest högljudda i de interna leden.
Det pratas också om koordinerade påhopp från en motståndarsida som varit med att planera händelseförloppet, vilka är det? Kopplingar?

Namn som Kristersson och Bildt är självklart glada över att bli av med Bali.
De två är säkert nöjda med hur detta har utvecklat sig, även om de knappast själva har dragit i trådarna för att stjälpa Bali.
(Den sistnämnde har f.ö kanske en karriär som professionell läxhjälpare framför sig nu... )
Citera
2021-10-03, 11:03
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Jag tyckte det stod ganska klart från början att Bali var oskyldig. Hade det funnits någonting konkret hade det dykt upp relativt omgående. Det finns numera många miljöpartister inom Moderaterna som vill återgå till Reinfeldteran och som är glada att Bali försvinner.

Är det någon som vet vilken falang Maria Malmer Stenergard tillhör? Hon blir nog vår nya migrationsminister vid eventuellt maktskifte och får vi en reinfeldtare på den posten är vi körda.
Citera
2021-10-03, 11:18
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordanielsson
Spekulation från min sida men kan nog lika bra vara inifrån M som från vänsterkanten. Klassikern är annars Aftonbladet och undervegetationen.

Skulle inte förvåna mig om det var någon inom M, ja.

Dock idiotiskt eftersom detta bara gynnar SD som kommer ta mer av deras röster efter hur M hanterat detta.

Alla vet idag att M bara utnyttjat Bali för att få tillbaka de som velar mellan M/SD. Moderaterna är fortfarande samma gamla Reinfeldtparti under ytan. Ej att lita på.

Finns säkert en falang inom M som är mer åt SD men den blev just 1 man mindre, säkert syftet bakom det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in