Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Jag har inte stor erfarenhet av vårdboende men jag har besökt några äldre som är på institution och det är något jag själv önskar slippa en dag. Många äldre blir liggande till sängs merparten av dagen t.e.x. Jag kan tänka mig att som anhörig mår man väldigt dåligt att se sina kära i den situationen och så har ju Mark tydligen känt. Därför har han gått så lång att han förföljt och trakasserat de han anser har ansvaret. Han har gått så långt han har kunnat i det fallet, kan jag tänka mig. Därör har han satt punkt där. Är ju inte säkert att det är han som bombhotat vårdcentralen t.e.x kan ju vara någon helt annan
Sprängningen är riktad mot samhället (= oss alla) och fastighetsbolaget. Han har gjort upp räkningen med dem och hans budskap har gått fram. Han har berört oss alla på något vis
En människa i fritt fall
Du vet ju absolut inte vad du pratar om.
Gamlingar ligger hela dagarna för de orkar inte göra så mycket mer i sin demens eller stroke eller vad det må vara, man gör det inte pga resursbrist eller att man är lat.
Anhöriga är ett helvete, värsta som finns, en anhörig kommer och sätter orimliga krav på verksamheten.
Undersköterskor och sjuksköterskor ska enligt anhöriga ”aktivera” de gamla, även fast brukarna är så dementa eller sjuka och skröpliga att ifall man duschar så är det ungefär orken för den dagen, då tycker anhöriga att man som personal ska göra något slags under, som Jesus, man ska få den anhöriges mamma eller pappa att orka göra saker som det helt enkelt inte orkar längre.
Ett annat exempel är när anhöriga kommer när mamma eller pappa ligger för döden och så skriker man och beter sig, man beter sig som att man har mer kunskap kring vården än den som faktiskt jobbar där.
Ett vanligt fenomen är att man kräver att sjuksköterskan ska sätt en infart och hänger ett ringer dropp.
Personalen försöker förklara att det inte är något som man rekommenderar..
Men nej då! De kära anhöriga, de vet ju minsann för de har läst hur vård fungerar på Wikipedia..
Medan kära mamma ligger och drunknar inifrån eller får ödem i hjärnan, det man gör är att man åsamkat sin anhörig oerhört lidande, smärta och ångest.
Då är man även så jävla nöjd med dig själv.
Sedan finns det ”speciella” anhöriga, som är lite värre än de vanliga trött mössorna, sådana som Mark, de är som de övriga med en jävla plusmeny i idioti.
Det är som att du har någon form av idoldyrkan till den här jävla dåren?
Berört oss? Ja på det vis att han verkligen visat hur fruktansvärt egocentrisk och äcklig man kan bli.
Du sitter och försvarar psykfallet som stulit pengar och belånat sin egen mamma utan att hon vetat om det.
När god man satt punkt för det så blir han galen, börjar skicka mejl, bete sig odrägligt, eller rent ut sagt äckligt mot personalen…
Vad har de någonsin gjort för att förtjäna att bli förföljda och kastade glåpord på.
Det låter ju som en sån hedersknyffel!
Sitta och tycka synd om den där jäven? Hoppas någon gör upp ”räkningen” med honom och någon bra polis sotat ur den jäveln så vi slipper betala för honom någonsin igen.