2021-10-02, 00:12
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Han är den enda misstänkta ja, misstänkta bör påpekas

Vad skulle hända denna person om det visade sig att han är helt oskyldig, har fått hela sitt liv upprivet och förstört aldrig mer få en bostad eller jobb när media drivit på en blixtsnabb häxjakt?

Det är helt uppenbart att du inte förstår att polisen har en rätt klar bild över vem som är skyldig….
Tror nog polisen vet betydligt mer än alla av oss här i denna tråd och du borde vara glad över att han därmed är ”rätt man” polisen nu söker efterfest både ljus, lykta och blåslampa!
Citera
2021-10-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Han är den enda misstänkta ja, misstänkta bör påpekas

Vad skulle hända denna person om det visade sig att han är helt oskyldig, har fått hela sitt liv upprivet och förstört aldrig mer få en bostad eller jobb när media drivit på en blixtsnabb häxjakt?

I detta stadiet handlar det om att säkra ett hot, repressalier kan vi ta efter gripande av skyldig.
Du tar upp bostad och jobb. Visar han sig vara oskyldig tycker jag samhället kan hjälpa med detta ändå, visst.
Önskar inte en oskyldig människa ett liv i misär. Ge snubben jobb och bostad kanske lite kompensation som plåster på såren för skadat rykte, vore väl inte så svårt. Men detta är såklart hypotetiskt. Han är efterlyst landet runt med högsta misstankegrad, oåterkalleligt nu att foto med mer ligger ute dessutom. Ju snabbare han hittas och kan åtalas som skyldig eller bli friad från misstanke desto bättre för alla, MGM inkluderad.
Citera
2021-10-02, 00:20
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Eller hur!
Självklart har alla det är ”synd om” fullständiga rättigheter att försöka spränga ett hyreshus fullt med boende i luften…
Det är väl en självklarhet (eller inte)….

Om personen inte fått hjälp och uppenbart har en diagnos i kombination med enorm stress, livskris, förlust så kanske vårt humana samhälle borde hjälpt honom i samband med avhysningen.
Å ena sidan behandlar vi folk som hundar å andra sidan köper kommuner bostadsrätter till ”ensamkommande”. Nedrans sjuk balans vi signalerar
Citera
2021-10-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Den "normala" människan hade begått självmord och vi kunde leva vidare i vår bubbla

Jobbigt när vi nu istället måste rannsaka vårt samhälle/illusion om vi inte vill förinta oss
Nej. Jag kan säga att om svenska myndigheter gav sig på mig så hade jag gett mig på myndigheterna. Kanske inte precis som den här killen, men jag hade definitivt gett mig på tjänstemän och deras familjer.

Så jag kan relatera. Vem tar livet av sig själv liksom, är du deprimerad?
Citera
2021-10-02, 00:30
Medlem
Tänk om han fåt "blodad tand" och letar efter fler fastigheter att spränga.
Då har vi en riktig terrorist att hantera.
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag har inte stor erfarenhet av vårdboende men jag har besökt några äldre som är på institution och det är något jag själv önskar slippa en dag. Många äldre blir liggande till sängs merparten av dagen t.e.x. Jag kan tänka mig att som anhörig mår man väldigt dåligt att se sina kära i den situationen och så har ju Mark tydligen känt. Därför har han gått så lång att han förföljt och trakasserat de han anser har ansvaret. Han har gått så långt han har kunnat i det fallet, kan jag tänka mig. Därör har han satt punkt där. Är ju inte säkert att det är han som bombhotat vårdcentralen t.e.x kan ju vara någon helt annan

Sprängningen är riktad mot samhället (= oss alla) och fastighetsbolaget. Han har gjort upp räkningen med dem och hans budskap har gått fram. Han har berört oss alla på något vis

En människa i fritt fall
Du vet ju absolut inte vad du pratar om.

Gamlingar ligger hela dagarna för de orkar inte göra så mycket mer i sin demens eller stroke eller vad det må vara, man gör det inte pga resursbrist eller att man är lat.

Anhöriga är ett helvete, värsta som finns, en anhörig kommer och sätter orimliga krav på verksamheten.
Undersköterskor och sjuksköterskor ska enligt anhöriga ”aktivera” de gamla, även fast brukarna är så dementa eller sjuka och skröpliga att ifall man duschar så är det ungefär orken för den dagen, då tycker anhöriga att man som personal ska göra något slags under, som Jesus, man ska få den anhöriges mamma eller pappa att orka göra saker som det helt enkelt inte orkar längre.

Ett annat exempel är när anhöriga kommer när mamma eller pappa ligger för döden och så skriker man och beter sig, man beter sig som att man har mer kunskap kring vården än den som faktiskt jobbar där.

Ett vanligt fenomen är att man kräver att sjuksköterskan ska sätt en infart och hänger ett ringer dropp.
Personalen försöker förklara att det inte är något som man rekommenderar..
Men nej då! De kära anhöriga, de vet ju minsann för de har läst hur vård fungerar på Wikipedia..

Medan kära mamma ligger och drunknar inifrån eller får ödem i hjärnan, det man gör är att man åsamkat sin anhörig oerhört lidande, smärta och ångest.
Då är man även så jävla nöjd med dig själv.

Sedan finns det ”speciella” anhöriga, som är lite värre än de vanliga trött mössorna, sådana som Mark, de är som de övriga med en jävla plusmeny i idioti.

Det är som att du har någon form av idoldyrkan till den här jävla dåren?
Berört oss? Ja på det vis att han verkligen visat hur fruktansvärt egocentrisk och äcklig man kan bli.
Du sitter och försvarar psykfallet som stulit pengar och belånat sin egen mamma utan att hon vetat om det.
När god man satt punkt för det så blir han galen, börjar skicka mejl, bete sig odrägligt, eller rent ut sagt äckligt mot personalen…
Vad har de någonsin gjort för att förtjäna att bli förföljda och kastade glåpord på.

Det låter ju som en sån hedersknyffel!

Sitta och tycka synd om den där jäven? Hoppas någon gör upp ”räkningen” med honom och någon bra polis sotat ur den jäveln så vi slipper betala för honom någonsin igen.
Citera
Medlem
elbels avatar
Kunde han inte bara knyta näven i röven och hänga sig i garaget som de flesta med svenskar i denna tråden borde jobbigt, jävla janteförbrytare
Fan nu måste vi lösa samhällsproblem
Citera
2021-10-02, 00:33
Medlem
Upprepning

Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Inte alls.

Nu har vi en rättshaverist med svagt högerextrema åsikter, och covid-19-förnekare, som sprängt 140 lägenheter.

Man kan ju bara föreställa sig vad som hade hänt här på forumet om en "MENA" hade gjort detta. Så jag lär fortsätta att kommentera utifrån denna fakta.

Du är övertygad om att media och polis alltid har rätt?
Jag säger då Kaj Linna oskyldigt dömd spenderade 13 år i fängelse, Joy Rahman fick 8 år för ett mord han inte begått, Sture Bergwall satt 23 år för flertalet mord som han inte begått, Eric Torell skjuten till döds av polis, and the list goes and on and on and on..
Senast redigerad av CoolGenerator 2021-10-02 kl. 00:35. Anledning: Felstavat
Citera
2021-10-02, 00:37
Medlem
Komiskt att media går ut med invandrar gubbens namn. Enbart för att han bytt till ett svensk. Vilket är vanligt bland polska judar. Om han inte bytt namn till ett svensk så hade dom försökt mörka hans identitet.
Citera
2021-10-02, 00:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nä, egentligen inte, för sverige är inte längre en demokrati men det är en demokratur!
Sen oavsett vad det handlar om skall man alltid vara PK!!
I alla väderstreck som finns!
Uhhh!!! (jag behöver en whiskey)

Vad fan har det med saken att göra?

Fixa en separat tråd för samtliga SD-are - så kan ni emigrera med offerkoftor och allt dit.

OnT. Hur ligger vi till med spsningsläget?

Ett antal indicier (vittnen, frånvaro, mm) pekar mot motive, means & opportunity.
Hur man gör bomber, kan vi lämna åt bombteknikerns.

Är det ngn som vet vad polisen sysslar med - eller om ML bombhotade vårdcentralen vid Slottsskogen igår? Bekräftat att det var han?

Polisen borde isf ha förutsett att han kunde dyka upp där - med tanke på FUP. - akterna.

Vad sysslar de med egentligen?
Förutom att inte kommentera.

Hoppas att de har en jävligt intensiv sökinsats - samtliga koloniområden, bevakning äldreboendet osv. Detta utifrån - att de inte gjorde ett skit i Slottsskogen under hela kvällen igår.

För egen del undrar jag om de hittar honom levande. Senaste uppgifterna från 'vänner' & grannar (lyckoruset innan, osv), tycker jag tyder på att ML skulle kunna ha begått självmord.

Hans undanglidande flin, tyder möjligen på motsatsen.

Annars - ngt nytt av värde idag, vad gäller info/spaningsläge?
Senast redigerad av Xedome 2021-10-02 kl. 00:47.
Citera
2021-10-02, 00:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej. Jag kan säga att om svenska myndigheter gav sig på mig så hade jag gett mig på myndigheterna. Kanske inte precis som den här killen, men jag hade definitivt gett mig på tjänstemän och deras familjer.

Så jag kan relatera. Vem tar livet av sig själv liksom, är du deprimerad?

Men du, för ditt eget livs skull är det en dålig idé.

Känslan av makt är en av de värsta droger som finns. Se på revolutionens ledare, al-Gaddafi. Utan tvekan hade han kunnat sticka från Libyen med massor av pengar och livet i behåll, men han valde att dö i sin bunker, om uttrycket ursäktas.

Det är helt känslostyrda beslut som inte gagnar det egna välbefinnandet, och i många fall inte många andras heller.

I det här fallet vill jag också säga att gärningsmannens reaktion var meningslös. Det var ju knappast de boende på Övre Husargatan som var hans fiender, eller bostadsbolaget.
Citera
2021-10-02, 00:46
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Ju mer som framkommer om honom desto mer tycker jag han faktiskt framstår som ett offer för ett rätt hårt och empatilöst samhälle med lite plats för avvikande och besvärligt.
Tror inte han haft för uppsåt att skada människor och inte såg vidden av konsekvenserna av sprängningen. Ren desperation som gick överstyr. Ensamhet och utsatthet i kombination med ansvaret för modern, utanförskapet och diagnosen väcker sympatier.

Vårdboendets chef och personal kan mycket väl varit omänskliga och framståt som psykopater med tanke på hur illa våra äldre sköts. Att isolera honom från hans enda trygghet var fel av boendet. Inte bara i hans fall utan generellt under pandemin.
Men skicka hem den kriminella invandraren! Sitta och parasitera på oss skattebetalare!

Hur fan kan man ha sympati med den jävla dåren?!
Han sprängde en jävla bomb bredvid massa gamlingar och barn!

För att han inte fixade att betala hyran och inte fick träffa som stroke mamma.
Tror han tyckte om att kanske krypa ner och mysa lite med mamman och mysa-pysa, bara han och mamma!

Han fixade inte betala hyran, men sno mammas pengar och mammas narkotika klassade medicin, belåna sin stackars sjuka mamma, det gick ju också bra.

Hur illa våra äldre sköts?
Så du menar att alla som jobbar i vården är dåliga på sitt jobb?
Fan du är ju tappad på allvar…

Att flytta fokus till personalen på boendet att vår hjälte sprängt ett hus i luften gör ju ditt resonemang till gränsen till utvecklingsstört på riktigt.
Oj, någon tittade snett på mig på Coop, Buhu, jag stoppar kniven i den jäveln för det är så synd om mig för samhället är så hemskt och dumt!

Buhu!

Gråt mig en flod och spela på den minsta fiolen din syltrygg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in