2021-10-01, 21:34
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Åklagaren säger "Det var inga nakenbilder" . Med andra ord så har hon skickat foton kanske i underkläder eller whatever. Så att Bali "fiskat" är det ingen tvekan om.

Detta är inte undersökt. Finns från åklagaren ingen poäng i att lägga tid på att reda ut hur dessa bilder eventuellt skickats, när och varför. Efter att ha konstaterat att de inte är olagliga hur de än hanterats.

Med andra ord finns det utrymme för korkade människor att dra de slutsatser du drar, eftersom det är ett möjligt scenario. MEN du har inget som helst fog för "ingen tvekan om". Det är tvärtom extremt oklart.
Citera
2021-10-01, 21:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Elitism i Sveriges riksdag? Skojar du med mig? De flesta har väl ingen examen eller ens haft ett riktigt jobb. Det finns mer kompetens på en genomsnittlig bilverkstad. Mycket mer.

Nej, jag skojar inte. Löfvens uttalande om att demokratin är hotad och allt annt tjafs bottnar i en tro att de har bättre åsikter. Elitism följer även det faktum att anse att politiker ska ha någon sorts övermänsklig renhet i sin livsgärning. Det visar ju detta faktum när Bali spelas bort från arenan efter att ha misstänkliggjorts.
Citera
Medlem
Citat:
Sunt förnuft. Ngt har pågått dem emellan. Just därför moderaterna skickade det till polisen. Om det fanns NOLL att gå på hade inte moderaterna skickat det till polisen för utredning.
Jaja... Vad ska vi med utredare och domstolar till då? Jag menar om det bara räcker med att anmäla och utreda någon för att denna ska vara skyldig så känns ju det som ett extremt slöseri med skattepengar
Citera
Medlem
Dom har ju uppnått det dom ville. Hanif är för all framtid stämplad som ful gubbe.
Citera
2021-10-01, 21:38
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Nej, där är vi oense. Folkvalda, självgoda toppolitiker ska verkligen inte sexchatta med småbrudar.

Shit vilka dirty fantasier du har. I de lugnaste vattnen...Ack dessa skvallriga moralkyrkotanter.
Citera
2021-10-01, 21:39
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Åklagaren säger "Det var inga nakenbilder" . Med andra ord så har hon skickat foton kanske i underkläder eller whatever. Så att Bali "fiskat" är det ingen tvekan om.

Håller med till 100%.

Bara för att han inte gjort något olagligt betyder det inte att han inte gjort något omoraliskt som politiker och gift, vuxen man.
Citera
2021-10-01, 21:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argasurgubben
Dom har ju uppnått det dom ville. Hanif är för all framtid stämplad som ful gubbe.

Ja och det är därför sådana här kvinnor måste dömas till hårda straff, minst lika hårt straff som brottet den anklagar någon kan ge. Annars får vi ett samhälle utan rättssäkerhet där vilken man som helst kan krossas.
Citera
2021-10-01, 21:41
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Hon : hehe tack för hjälpen =) köpte en klänning idag som jag ska ha på middag imorgon btw xD vill du se?
Hanif : ingen orsak, ehm ok visst
Hon : *skickar bild*
Också hon : Han vill tydligen knulla mig nu

HHahahhahahahH bästa jag läst på länge.

Sjuka är att det är mycket möjligt att det har utspelat sig som nåt liknade.

Och tjejer 15-19 är fan skumma.
Citera
2021-10-01, 21:41
Medlem
Citat:

Det hade han dock inte behövt bli om han hade haft vett nog att hålla sig borta från minderåriga småflickor i MUF.

Hanif Bali borde efter alla år i politiken och på sociala medier själv ha kunnat förstå den uppenbara risken i det.

Hade han agerat mer ansvarsfullt och haft bättre omdöme så hade ingen kunnat anklaga honom för någonting.

Fast nu kan han ju i och för sig mycket väl vara en riktig ful gubbe, det går ju inte veta med säkerhet.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-01 kl. 21:44.
Citera
2021-10-01, 21:44
Medlem
Citat:

Nej, det är han definitivt inte. Bara stämplad av ett gäng vänstertroll på twitter och flashback. Nu kan Hanif vända blad och gå vidare. Detta är inget som kommer påverka honom negativt som politiker. Han är offret i sammanhanget och förtjänar egentligen upprättelse.
Citera
2021-10-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Nej, det är han definitivt inte. Bara stämplad av ett gäng vänstertroll på twitter och flashback. Nu kan Hanif vända blad och gå vidare. Detta är inget som kommer påverka honom negativt som politiker. Han är offret i sammanhanget och förtjänar egentligen upprättelse.

Jag vet inte riktigt om jag skulle kalla Moderaterna för vänstertroll direkt.

Hanif Bali uppgav ju själv i sitt Facebook inlägg tidigare i dag att det var inom sitt eget parti Moderaterna
som många numera saknar förtroende för honom och vill ha bort honom.

Och nog har det påverkat hans politiska karriär eftersom han uppger sig inte ställa upp för omval
som riksdagsledamot för Moderaterna under nästa mandatperiod.
Citera
2021-10-01, 21:49
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Självklart är han oskyldig, endast vänstermänniskor som sysslar med pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in