2021-10-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Så är det, i princip hela samhället, åtminstone de av de korrumperade massmedierna hjärntvättade inklusive de totalitärt kontrollerade massmedierna är emot alla som vill leva som fria människor!

Förbjuda folk att hälsa på sina föräldrar liksom ... vá fan!

Det ligger mera bakom detta än så och MGM verkar inte vara den enda i huset som inte har alla hästar i stallet!

Detta måste pågått länge och mycket har gått fel!
Citera
2021-10-01, 21:17
Medlem
docentdisciplins avatar
En tanke, kanske han eldade upp sakerna i sitt förråd inte i syfte att orsaka en stor explosion, men han vill inte att kronofogden skulle ta över grejerna han hade i förrådet/förråden, eller slänga ut dessa. Han kanske tänkte inte ska de ta mina saker, då ska ingen få dem. Han kanske inte visste hur han skulle hantera alla grejerna. Vad han skulle göra med dem. I desperation/bitterhet sätter han eld på allting, kanske inte medveten om vad han har i förrådet. Nu kom det ju bombhot igår, det skulle kanske tala emot detta scenario, men det är väl oklart om det var han som låg bakom igår. Sen är det ju inte heller klart om det var i hans förråd det började eller bland hans saker.
Citera
2021-10-01, 21:18
Medlem
Geheimniss avatar
Intressant intervju med hans vältalige vän Lennart. Säger mig att han inte umgåtts i något bottenskick, utan bland folk som kan artikulera sig. Såklart också spännande att han är så insatt i MGM:s situation samt att han drar slutsatsen att MGM lämnat stan, kanske t o m landet.
Citera
2021-10-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kan mycket väl stämma att det är han,
det hade varit mer intressant om han begått självmord på ett otillgängligt ställe så att han hade blivit en legend

Urban legend som man skrämmer barn med
Det e inte Mark
Citera
2021-10-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Intressant intervju med hans vältalige vän Lennart. Säger mig att han inte umgåtts i något bottenskick, utan bland folk som kan artikulera sig. Såklart också spännande att han är så insatt i MGM:s situation samt att han drar slutsatsen att MGM lämnat stan, kanske t o m landet.

Ja, det slog mig också. Lite oväntat med tanke på hans illa skrivna brev till div. myndigheter.
Citera
2021-10-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det som är roligt är den totala avsaknaden av den hysteri ni hade uppvisat om Abdul-Kerim Al Razzak nyligen hade utfört en av de mest destruktiva sprängningar i stadsmiljö i svensk historia och fortfarande var på fri fot

"Man" var snabba med att döma denne Mark Lorentzon som Skyldig ska sägas också, misstänkt snabba
Citera
2021-10-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
"Man" var snabba med att döma denne Mark Lorentzon som Skyldig ska sägas också, misstänkt snabba
Misstänkt hur? Jag såg ju för fan jäveln i samband med explosionen.
Citera
2021-10-01, 21:25
Medlem
Ridnes avatar
Så denne regimkritiske polack hade alltså fulskrivit sig hos samma polis som vittnat mot gängkriminella och nu pekas han ut.
Själv får jag lite konstiga vibbar av hela denna grejen. Det var som när han polisen blev skjuten och medierna ville få det till att det var en "felskjutning" och att inte polisen var måltavlan för att dämpa ilskan i samhället.
Känns som att denna polack kan vara en syndabock för att inte gängkriminaliteten ska få mer maktfäste i landet och ilskan som då skulle uppstå bland vanligt folk. En regimkritiker som hetsat mot myndigheter är ju ett bra byte att skylla på. Jag har antagligen fel men spekulerar bara högt här Polacken har väl skrivit ett "högerextremt manifest" som han håller i handen när de hittar honom också för extra effekt.
Citera
2021-10-01, 21:27
Medlem
Jag kan ändå förstå de som sympatiserar med Mark - och delvis känner även jag sympati. Sverige är ett förjävligt land som hatar sina trogna medborgare. De som sköter sig och har det tufft, blir det alltid tuffare för.

Istället för att låta denna mannen bo kvar i lägenheten som står i hans sjuka mammas namn, så vill de hellre låta nyanlända få hyreslägenheterna.

Han har inte möjlighet att hitta en ny hyreslägenhet p.g.a. de otroligt långa bostadsköerna. De som är utan kösystem brukar gå till unga studenter i första fall. Så vart ska Mark ta vägen?

Sverige verkar inte ha några problem med att ta in tusentals flyktingar varje år, men denna ensamma herre vars mamma snart kommer gå bort - och såldes förlora boendet - har de valt att kasta ut på gatan.

Jag hoppas innerligt att någon där ute erbjuder boende och skydd till Mark. Visserligen är det "skyddande av brottsling" men fuck systemet i Sverige, verkligen. Är glad att jag lämnat landet efter mig. Lider med andra som är i samma situation som Mark.

Mark har gjort uppror mot svenska staten. Tyvärr fick några andra oskyldiga familjer evakuera sina hem p.g.a. detta. Men det är enda sättet att stå upp mot staten. Det lär bli fler bombningar av dessa slag i framtiden av annat folk som fuckats av staten.
Senast redigerad av Cellfort 2021-10-01 kl. 21:30.
Citera
2021-10-01, 21:28
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Mark har planerat detta en längre tid. Han har helt enkelt lackat ur på samhället och hyresvärden.

Sprängningen var antagligen väldigt lyckad i hans ögon.

Klart som fan att han planerat var han ska ta vägen efter detonationen.

Han har inte tagit livet av sig!

Polisen kommer aldrig att hitta honom, man är fullt upptagna att följa upp all information som encrochat genererat.
Citera
2021-10-01, 21:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashpipe
Han har säkert bunkrat upp och trycker i skogen nånstans. Bor i tält vid nån sjö. Verkar vara lite Unabombaren över honom. Eller Tingström för den delen.

Jag tycker att det borde ha framkommit info som tyder på det då.

Som jag tänker är det större chans att han har ett ställe att vara på, och att det inte är en kulvert eller en källare eller vind.

En orsak är att det har blivit svårare att leva på det sättet.

För 25 år sedan kunde man kanske fortfarande leva så. Där jag bodde fanns det fortfarande en fungerande toalett bredvid tvättstugorna där man kunde tvätta sig och hämta vatten. Men allt sådant har pluggats. Man måste också ha passerkort som inte ens fungerar på natten. Ska man röra sig där nattetid måste man därför ställa upp dörrar, och gärna då på ett sådant sätt att det inte syns att de är uppställda.

Nu kanske det låter som att jag har gjort några mysko saker, men det är inte värre än att ha tvättat på natten Man får blockera låskolvarna bara.

Däremot finns det fortfarande elurtag här och där som kanske fortfarande fungerar, men jag tror ändå inte att man klarar sig i källaren där många dagar, såvida man inte har förmåga att ta vatten från ledningarna till tvättmaskinerna.

För att sammanfatta mitt svammel; jag tror att det är större chans att han har en riktig plats att vara på och kanske hjälp av en kompis, och dessutom att han kanske inte längre lever.

Vi får hoppas att vi hittar honom snart.
Citera
2021-10-01, 21:30
Medlem
Saker jag frågar mig:

Äger han en bil? I så fall, är bilen borta?

Är hans bankkort borta? Har han tagit ut kontanter på sista tiden?

Har polisen tagit hans dator? Vad hittar de i den? Historik över googlingar bör kunna ge en hel del. Om det verkar finnas flyktplaner till exempel.

Kan man se om hans mobiltelefon haft kontakt med basstationer någonstans de sista dagarna?

Han verkar haft väldigt nära kontakt med sin mamma. Är mamman dement? Om inte, vet hon om att han är eftersökt?

Kommer säkert komma på fler frågor efterhand...
Senast redigerad av Shunruy 2021-10-01 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in