2021-10-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad låg till grund för anmälan?

Uppmaning av moderaterna då man inte ville röra vid detta fall som internutredning längre.
Citera
2021-10-01, 19:40
Medlem
pestloppans avatar
"Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.

Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig. Jag tänker inte avgå, jag kommer fullfölja mitt löfte till mina väljare om att representera dem mandatperioden ut. Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.

Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintligt, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang.
"

Nå, vad säger ni nu? Ni som envist hävdar att det är vänstern som ligger bakom detta!
Hanif själv verkar inte hålla med er...

https://www.expressen.se/nyheter/forundersokning-mot-hanif-bali-nedlagd/
Citera
2021-10-01, 19:41
Bannlyst
Det var såklart väntat, Hanif är inte den typen! Hur går det med tjejen då, falsk tillvitelse är ett brott!
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Syftet med detta var självklart att ta heder och ära av Hanif Bali då han har en för stark position genom sina plattformar. De som var inblandade i detta visste med säkerhet att det inte skulle resultera i några rättsliga påföljder för det fanns inget där förutom en situation man kunde använda och få folk att vända sig mot honom vid ett väl valt tillfälle, vid nomineringsprocessen.

Syftet är nu uppnått, HB kommer för alltid ha 6000 kommentarer när han postar något om hur han är en pedofil. Hans trovärdighet är torpederad. Det är bara att läsa folks kommentarer här på fb, det är väldigt många som köpt in på att det är något som har hänt. Har man väl sagt det högt så kommer det ligga kvar i era bakhuvuden och gnaga för evigt. Vare sig det är sant eller inte...
På samma sätt som med Fridolin. Där kommer också förståndshandikappade kommentarer om att han är pedofil.

Och inte bara han utan hela partiet.

Nu lär man väl inte kunna läsa om M här på Flashback utan att det kallas pedofil-parti.

Antar jag. Allt annat vore inkonsekvent och sub-IQ80 beteende.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nu fungerar det inte riktigt så. Sekretessbelagt för att skydda kvinnan.
DMa henne och fråga!
Hm..alla vet ju vem flickan är så att man skyddar henne genom att sekretessa bilderna får ju motsatt effekt och speciellt för Hanif då. Är det rena söndagsskolebilder så borde ju åtminstone Bali lägga upp dem för å visa upp sin oskuld....ja annars så...

BTW vad är DM:a för något.
Citera
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Uppmaning av moderaterna då man inte ville röra vid detta fall som internutredning längre.
Vad specifikt anmäldes han för, efterfrågan eller mottagande av nakenbilder?
Citera
2021-10-01, 19:43
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
"Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.

Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig. Jag tänker inte avgå, jag kommer fullfölja mitt löfte till mina väljare om att representera dem mandatperioden ut. Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.

Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintligt, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang.
"

Nå, vad säger ni nu? Ni som envist hävdar att det är vänstern som ligger bakom detta!
Hanif själv verkar inte hålla med er...

https://www.expressen.se/nyheter/forundersokning-mot-hanif-bali-nedlagd/

Det har stått klart från dag 1, flr alla med fler än två hjärnceller. Resten har bara varit konspirationsteorier.
Citera
2021-10-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Varför tror du inte moderater vill ligga?
Säkert vill även de ligga. Men att ragga upp en 15-16 åring från partiets ungdomsförbund enbart för att få ligga kanske inte är helt OK. HB är ju inte en ungdom själv. Visst kan han ha värderingar som att sex är bäst med oskulder osv men det kanske inte passar M:s officiella värderingar.
Citera
2021-10-01, 19:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad specifikt anmäldes han för, efterfrågan eller mottagande av nakenbilder?

Både och men det visade sig vara falska anklagelser.
Kvinnan borde fängslas.
Citera
2021-10-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Du tror på fullaste allvar att Bali bara hade lämnat striden och glatt satt sig på den politiska avbytarbänken resten av matchen om det inte fanns någon substans i hans olämplighet? Knappast.
Han har inget val eftersom han skulle förlora provvalet om någon vecka.
Citera
2021-10-01, 19:51
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Både och men det visade sig vara falska anklagelser.
Kvinnan borde fängslas.
Åklagaren har uttalat sig om bilder som inte är av sexuel karaktär. Men varför tyst om huruvida han efterfrågat nakenbilder?
Citera
2021-10-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är väl fullständigt normalt att starta en utredning om det finns en anklagelse. Det betyder givetvis inte att det finns fog bakom anklagelsen. Om en kvinnlig kollega till dig anklagar dig för att daskat henne på stjärten kommer du nog se att ditt jobb startar en internutredning, det betyder inte att du antastat kvinnan. Men sånt här förstår du väl egentligen så sluta göra dig dum.
Nej. M:s ledning förstod nog hur det låg till. De trodde på tjejen. Kanske hade även HB medgett hur det var innan M uppmanade tjejen att polisanmäla. M orkade inte med den interna utredningen och ville vinna tid. Att något brott inte begåtts betyder ingenting när det gäller HB:s lämplighet. Det har han själv också fattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in