2021-10-01, 14:58
Medlem
Alltså jag är helt för att man ska skydda barn från läskiga jävlar va. Men en 17-åring är fan inget barn helt utan egenansvar. Personligen va jag ansvarig för mina handlingar från 8-års ålder och upp. Fuckade man upp något så fanns det konsekvenser.

Idag verkar det som att bara man är under 18år så har man noll egenansvar. Dagens kids är förvisso helt efterblivna och bor hemma tills man minst är 25år så det kanske ligger något i det hela.
Citera
2021-10-01, 14:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är väl fortfarande grooming eller?
"Flickan" är 17 going on 18. Ni vänsternissar verkligen KLAMRAR er fast vid varenda halmstrå!
Citera
2021-10-01, 15:00
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det borde aldrig ha inletts någon förundersökning överhuvudtaget om anmälan inte innehöll nån form av bevisning. De flesta ärendet läggs ner med vändande post i alla övriga fall.
Hanif har ju inte ens blivit förhörd vilket visar att allt bara var rappakalja

Nu handlade det om en offentlig person och då kan det väl vara så att ärendet inte lades ner lika lättvindigt som annars. Jag vet inte hur åklagaren resonerat där, men tycker det kvittar om det tog en dag eller två veckor. Det viktiga är att sanningen kom fram - dvs att bruden ljugit.
Citera
2021-10-01, 15:00
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Nej
Bra! Man ska ta motgångar som en man💪
Citera
2021-10-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Det har jag inte sagt något om. Däremot har du sagt "Det står ju klart och tydligt att Hanif frågat flickan om bilder?!", vilket uppenbarligen är en lögn. Varför är det så viktigt för dig att HB framställs i dålig dager? Eller är din läsförståelse inte tillräckligt god för att förstå vad åklagaren skriver?
Ok, det står inte klart och tydligt men ifall flickan inte blir dömd för falsk tillvitelse så kan vi konstatera att åklagaren iaf inte tror att flickan ljuger.

Det enda som konstaterats är ju att bilderna inte är olagliga, vilket de flesta redan misstänkte sen innan. Domen förändrar absolut ingenting, vilket är lite konstigt. Om det nu är en komplott och det inte finns några bilder, borde man inte gå till botten med det?

Vi får väl se, jag hoppas inte att denna härvan är över utan att antingen advokaten överklagar, eller att flickan utreds för falsk tillvitelse.
Citera
2021-10-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Bra! Man ska ta motgångar som en man💪
Jag hoppas att härvan inte slutar här alls!
Citera
2021-10-01, 15:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så döm honom oavsett om han är skyldig eller oskyldig, jävla idiot!

Påminner om testet för att avgöra om en kvinna är en häxa.
Släng i henne i sjön, kan hon simma så är hon en häxa, drunknar hon så var hon oskyldig.

Jag tror du missförstår.

Det är ”pankeborg” som vill straffa frikända.
Senast redigerad av scoremax 2021-10-01 kl. 15:06.
Citera
2021-10-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Alltså jag är helt för att man ska skydda barn från läskiga jävlar va. Men en 17-åring är fan inget barn helt utan egenansvar. Personligen va jag ansvarig för mina handlingar från 8-års ålder och upp. Fuckade man upp något så fanns det konsekvenser.

Idag verkar det som att bara man är under 18år så har man noll egenansvar. Dagens kids är förvisso helt efterblivna och bor hemma tills man minst är 25år så det kanske ligger något i det hela.

Det har dock med att göra vi kunde vräka och vraka på bostadsmarknaden förr. Man hade boende samma dag man sökte. Likadant med jobb. Men du har rätt det daltas för mycket med barn i Sverige idag. Från hemmet till skolan och till slut får vi en generation bortskämda syltryggar.
Citera
2021-10-01, 15:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Men finns det några som helst belägg för att han gjort det?
Och om inte, är det då moraliskt rätt att likt ett drev driva den tesen?
Nej det är inte moraliskt rätt att driva tesen vidare. Polisutredning har visat att Bali är icke skyldig. Han har rentvått sitt namn. Dags att gå vidare.
Citera
2021-10-01, 15:07
Medlem
***s avatar
Citat:
Ok, det står inte klart och tydligt men ifall flickan inte blir dömd för falsk tillvitelse så kan vi konstatera att åklagaren iaf inte tror att flickan ljuger.

Det enda som konstaterats är ju att bilderna inte är olagliga, vilket de flesta redan misstänkte sen innan. Domen förändrar absolut ingenting, vilket är lite konstigt. Om det nu är en komplott och det inte finns några bilder, borde man inte gå till botten med det?

Vi får väl se, jag hoppas inte att denna härvan är över utan att antingen advokaten överklagar, eller att flickan utreds för falsk tillvitelse.
Fast det finns inget åtal och ingen dom, och således inget att överklaga. Nu får du sluta fantisera.

Och det har konstaterats att det enda som finns är en bild och beskrivingen av en annan, som påstås ha skickats till honom, och ingen av dem har ansetts sexuella av åklagaren, och det har inte heller visats att de skickats någonstans. Det som anmälan bestid av existerade således inte överhuvudtaget, och därför släppte åklagaren anmälan utan åtgärd.
Citera
2021-10-01, 15:07
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nej

Nej

Nej

Det finns nu två möjliga förklaringar;

1. Kvinnan ljuger som en häst galopperar.
2. Hon blev pressad av andra intressen till detta spektakel.

Så vad tror du?
Citera
2021-10-01, 15:08
Medlem
Citat:
Lägg ner, inse att du är korkad och sur.

Det är sjukt att ens Bali kan misstänkas för att kvinnan skickar bilder till honom, det borde i så fall varit tvärtom om det hade varit sexuella bilder.

Åklagaren är dock woke och ville skada Bali maximalt ändå, annars skulle hon lagt ned denna anmälan direkt.

Citat:
Nej detta var inte hedervärt av åklagaren, att det inte var sexuella bilder har hon vetat från början och borde därför lagt ned detta när kvinnans anmälan kom in.

Jag förklarade för dig senast igår att dina anklagelser emot åklagaren var grundlösa och att
förundersökningen sannolikt skulle läggas ner.

Den här åklagaren ifråga har ju bara skött sitt jobb, får man in en anklagelse om misstänkt brott
så måste det ju först kollas upp och utredas innan det läggs ner.

Jag kan inte hitta några bevis på att åklagaren skulle ha velat skada Hanif Bali på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in