2021-10-01, 13:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är knappast jag som behöver skärpa mig. Min poäng var att man behöver inte demonisera antingen Bali eller 17-åringen, som många gör i den här tråden.

Kvinnan ska förstås kritiseras hårt då hon bevisligen har kastat ur sig anklagelser mot Bali både till moderaterna, på publikt i media och till åklagare.

Hon bör slängas in i fängelset.
Citera
2021-10-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
När kommer kommentar från målsägande? Skulle vara intressant att höra!

SÅ DENNA SMUTSKASTNING PÅ HANIF BALI LYCKADES INTE DENNA GÅNG.
VAD SKALL HANS FIENDER HITTA PÅ NÄSTA GÅNG.

WOLODARSKI MÅSTE VARA BESTÖRT LIKASÅ ANDERS LINDBERG.
Citera
2021-10-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Bra! Då fortsätter jag att påpeka att du själv är lika äcklig som du påstår att Hanif Bali är. Eller egentligen värre med tanke på att du både försvarar offentlig visning av nakenbilder på barn och är rasist samt att du själv har barn. Fy fan! Och ja, jag har inlägg från dig som visar detta, men det har väl du inget emot att jag visar här i tråden eftersom dessa efterblivna härskartekniker inte fungerar på dig?
Här
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Sen är det väl skumt att föräldern vill visa sitt nakna barn för andra som han inte känner till 200% men å andra sidan vet jag att stoltheten gör att man vill visa upp sin unge för alla.
(FB) Väldigt konstig kommentar från vän
Gör vad du vill med den infon, skriv ut det och sätt upp vid lokala ica, jag bryr mig inte.

Om du på fullaste allvar tror att det är att jämställa med (eller värre än som du påstår) att sitta och bjuda hem småtjejer och be om selfies, ja, vad fan ska jag säga, vi har nog inte samma åsikt där.
Citera
2021-10-01, 13:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja, det är helt legitimt att förespråka att han på olika sätt ändå skall sättas dit/straffas, fastän han är frikänd.

Absolut.

Håll på med det du, det påverkar ingenting.

Så döm honom oavsett om han är skyldig eller oskyldig, jävla idiot!

Påminner om testet för att avgöra om en kvinna är en häxa.
Släng i henne i sjön, kan hon simma så är hon en häxa, drunknar hon så var hon oskyldig.
Citera
2021-10-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är knappast jag som behöver skärpa mig. Min poäng var att man behöver inte demonisera antingen Bali eller 17-åringen, som många gör i den här tråden.
Du menar att det är större risk att allting är en konspiration än att hanif är en snuskgubbe?
Citera
2021-10-01, 13:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Du menar att det är större risk att allting är en konspiration än att hanif är en snuskgubbe?

Konspirationen är bevisad av Arios twittrande.
Citera
2021-10-01, 13:54
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nu pratade vi ju inte om nakenbilder, utom om bilder. Jag vet inte om han förnekat att han bett om bilder, och nej jag har inga bevis för någonting. Jag har inga bevis ens på att Hanif Bali existerar. Jag utgår bara från vad jag läser, och mitt bestämda intryck är att han var sexuellt intresserad av henne. Du verkar tycka att det är helt normalt, men det tycker inte jag, och det tycker inte den allmänna opinionen. Om det skulle komma fram att han till exempel har pratat med sina kompisar om hur läcker hon är och att han gärna skulle ligga med henne etc, så skulle han vara helt körd, för folk tycker det är äckligt. Han är en gubbe, hon är ett barn.
Sluta med dina halmgubbar nu!

Inget av det du skriker om är aktuellt!

Du kan lika gärna skriva en rad om att månen är pedofil och sedan dra samma rant om det.
Citera
2021-10-01, 13:55
Medlem
Citat:

Ja. Utredningen har inte visat på några olagligheter. Inga sexbilder tex. Ej heller SMS om krav på sexbilder.

Åklagaren konstaterar att inga brott kan styrkas över huvudtaget
Citera
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Uppenbarligen är du autist, men du kanske ändå kan förstå på ett abstrakt plan:

Det är väldigt mycket här i världen som är lagligt, men ändå opassande, och som skulle få vem som helst sparkad och hatad.

Exempelvis om en gubbe som Hanif hypotetiskt har sagt till tjejen att hon är jättesexig och att han gärna skulle ligga med henne. Det är inte olagligt, men alla utom några gubbslem på flashback skulle tycka att han borde få sparken.

Den här tråden är ingen rättssal, så det är helt legitimt att diskutera andra frågor än huruvida han är skyldig till brott eller inte.

Men finns det några som helst belägg för att han gjort det?
Och om inte, är det då moraliskt rätt att likt ett drev driva den tesen?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Tyvärr tror jag sånt här metoo trams bara kommer skada kvinnor i det långa loppet. Folk kommer lita mindre och mindre på dem så till slut kommer ingen tro på dem även när det väl händer något.
Det har redan börjat. #metoo har blivit ett skämt. Tacka alla radfems för att män hellre anställer män istället för att bli metoo:ade.
Citera
2021-10-01, 13:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Men finns det några som helst belägg för att han gjort det?
Och om inte, är det då moraliskt rätt att likt ett drev driva den tesen?
Även OM han skulle ha sagt det så är det TOTALT IRRELEVANT. Det är inte brottsligt.

Den du debatterar med tycker att vi ska "thought police" folk.
Citera
2021-10-01, 13:57
Medlem
Citat:
Här

(FB) Väldigt konstig kommentar från vän
Gör vad du vill med den infon, skriv ut det och sätt upp vid lokala ica, jag bryr mig inte.

Om du på fullaste allvar tror att det är att jämställa med (eller värre än som du påstår) att sitta och bjuda hem småtjejer och be om selfies, ja, vad fan ska jag säga, vi har nog inte samma åsikt där.
Ja, jag tycker nog att det är en väldigt äcklig inställning till att offentligt visa upp nakenbilder på sina barn. Speciellt om man själv är förälder...

EDIT: la till "sina"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in