2021-10-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Hur illa har han behandlats egentligen, enligt AB har han gjort överklagan inom flera mål, blev han verkligen orättvist behandlad som han får det att låta?

Ja han fick inte träffa sin mor och gick loss. Hans mor betyder allt för han.
Citera
2021-10-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ett Norrmalmstorg syndrom tror jag.
En störd morsa som har hållit sonen bunden till sig och att sonen, mannen i huset typ "älskar" henne över allt på jorden.
Rätt vanligt scenario ibland udda incel män.
Han är fast med henne helt enkelt och vet inget annat.

Det är nog inte så trots allt. Han har ju varit på sjön tidigare och haft eget boende. Han flyttade hem till mamman ganska nyligen.
Jag tror mest detta handlar om pengar. Han har stulit 26000 av henne och ville bli hennes förmyndare. Han har försökt få det att se ut som att han ville träffa henne av kärlek. Men troligen är det mest pengarna han har varit ute efter. Han visste att han skulle bli vräkt om han inte betalade räkningarna. Mamman hade ju någon form av pension, men då skulle ju hon ha betalat hyran för hon stod på kontraktet. Så varför skulle han betala hyran? Vart tog pengarna vägen?
Citera
2021-10-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feeluniq
Kanske, vart då?
Bekanta säkert...om inte så vet alla hur han ser ut nu...
Citera
2021-10-01, 12:17
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det var Reinfeldt som stängde alla mentalsjukhus i landet och släppte ut alla galningar.
Nä. Psykiatrireformen beslutades 1992 och genomfördes 1994. Så det är Bildt du tänker på
Citera
2021-10-01, 12:18
Medlem
Han skulle också ha umgåtts med väldigt förmögna människor där. Enligt vad han sa. Och det kan ju vara troligt. Eftersom han nu fick det jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Han samordnade frakter på ett rederikontor i Monaco. Det är det enda jag vet.
Citera
2021-10-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Bröt foten i Italien? Hur har du kommit över den infon, källa?

Min sambos far har spelat fotboll med MGM.
Citera
2021-10-01, 12:19
Medlem
fardtjanstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
När jag såg FUP-bilden från vardagsrummet (efter polisens husransakan i samband med projektorstölden) tänkte jag på samma sak. Han har samlat på sig en massa prylar som ska avyttras för stålars. Bland annat syns en hög kläder från det Trollhättanbaswrade skatemärket Sweet SKTBS. Knappast ett märke som riktar sig mot 55-åriga män. Heller inte några billiga tröjor, som du shoppar när du går på Soc.
Det är den här bilden man pratar om som är tagen under husrannsakan, som även väcker trans hypotesen.
https://postimg.cc/XpgVpt8Z
Jäkla konstigt sätt att sätta gummisnodden runt kortleken, bunten med tidningar är hög, var/är hans mamma mode intresserad ?
Senast redigerad av fardtjansten 2021-10-01 kl. 12:22. Anledning: Så något nytt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Bekanta säkert...om inte så vet alla hur han ser ut nu...

Ja jag tror han är i en annan stad men kommer komma tillbaka. Han kan klätt ut sig men man känner ändå igen, förr eller senare så behöver han mat.
Citera
Medlem
Jag tror han dragit utomlands, märkligt att han annars kunde hålla sig undan.
Citera
2021-10-01, 12:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden

Det jobbet han hade som jag känner till var att han samordnade fartygsfrakter i Monaco. Han satt på ett rederikontor där. Jag fick intrycket att han hade bra kontakter. Någon här i tråden skrev också att han bott hos Wally Volter o Örgryte runt 1990. Hon hade säkert connections till gräddan här i Göteborg. Hennes man var väl nån höjdare inom det göteborgska näringslivet.

Ok.!

(fetar, för att ngn som ev. jobbar m. sökinsatsen, ska se info mitt i all irrelevant nonsens, sida upp o sida ner, här).
Senast redigerad av Xedome 2021-10-01 kl. 12:23.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är helt olika saker, han anser att TROTS corona har han rätt att hälsa på sin mamma.
And he were right about that. Besöksförbuden på äldreboenden visade sig vara olagliga.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Ju längre tiden går, och han är ihittad, desto större är väl sannolikheten att han är hos en kompis. Sannolikt är MGM flashbackare. Sannolikt skulle han inte använda sitt vanliga alias. Antingen använder han ett sällan använt eller skapar ett nytt.
Så är han alltså här en av oss.
Till vilken glädje eller besvär det nu är.
Hoppas polisen lägger kraft på att söka elektroniska spår, mobiler och datakonton och att kolla hans bankkonto, om han har nått. Har han bidrag från soc fick han antagligen pengar den 19e och har förstås inte betalat hyran så tyvärr har han nog några tusen i handen. Alla som känner honom måste fatta att han inte kommer undan och att han måste till polisen, han kommer själv att må bäst av det i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in