2021-09-30, 23:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hur de ska tänka menar du kanske?

Professionellt. Tillämpa lagen även om de inte alltid gillar den.
Citera
2021-09-30, 23:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Professionellt. Tillämpa lagen även om de inte alltid gillar den.

Precis det är tanken men det är inte praktiken.
Citera
2021-10-01, 02:40
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Om hon hade haft något ess så skulle hon ha spelat ut det redan. Drevet har ebbat ut, bara några tappra politruker som tappert försöker att hålla igång något på Flashback och twitter.

Någon uppdatering om Baligate? Har det gått till åtal eller är det kastat i papperskorgen.

Senaste artikeln från msm är 5 dagar gammal. Har media redan tappat intresset.
Citera
2021-10-01, 02:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Någon uppdatering om Baligate? Har det gått till åtal eller är det kastat i papperskorgen.

Senaste artikeln från msm är 5 dagar gammal. Har media redan tappat intresset.

Det var bara en bluff, det finns ingen substans alls.
Dags att spärra in kvinnan nu.
Citera
2021-10-01, 10:07
Medlem
Case closed!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4OK2R/forundersokning-mot-hanif-bali-nedlagd
Citera
2021-10-01, 10:08
Medlem
Korv69s avatar
Förundersökningen nedlagd!

Citat:
Förundersökning mot riksdagsledamoten Hanif Bali (M) om misstänkt sexualbrott har lagts ner, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

– Jag har förhört målsäganden som beskrivit det som förekommit mellan parterna. Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder, säger chefsåklagare Maria Sterup på Särskilda åklagarkammaren.

Hon fortsätter.

– Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger chefsåklagare Maria Sterup på Särskilda åklagarkammaren
Från Aftonbladet
Citera
2021-10-01, 10:10
Medlem
https://omni.se/forundersokning-mot-hanif-bali-laggs-ner/a/mr8y2g
Citera
2021-10-01, 10:11
Medlem
Snaidistens avatar
Och där lades förundersökningen ner, trevlig helg!

https://www.aftonbladet.se/a/y4OK2R
Citera
2021-10-01, 10:12
Medlem
***s avatar
Då var det tämligen avgjort. De bilder som påstås ha efterfrågats och skickats har inte ens ansetts vara av "sexuell karaktär". Uppenbarligen en lögn således.

Citat:
– Jag har förhört målsäganden som beskrivit det som förekommit mellan parterna. Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder.

Hon uppfattar att bilderna inte hade en sexuell karaktär.

– Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger chefsåklagare Maria Sterup på Särskilda åklagarkammaren.
Citera
2021-10-01, 10:13
Medlem
Imirons avatar
Lustigt. Känns ju som att det är svårt att göra olika bedömningar vad gäller nakenbilder. Kan det kanske varit så att flickan hela tiden visste att det här var trams.
Citera
2021-10-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Är man naiv så tror man gärna det precis som man kan tro att de flesta journalister är objektiva, men verkligheten är inte så fin och söt.
Vad grundar du det på, att åklagarna i Sverige är politiskt styrda?

(Jag antar att svaret på det blir typ: ”Det vet/ser alla om man har hjärna - inte är vänsterbliven yada yada yada” dvs snömos)
Citera
2021-10-01, 10:14
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Då var det tämligen avgjort. De bilder som påstås ha efterfrågats och skickats har inte ens ansetts vara av "sexuell karaktär". Uppenbarligen en lögn således.

Han har alltså frågat om bilder på...ja vadå? Matteuppgifter kanske. Och hon har tolkat det som sexuell begäran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in