2021-10-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echinagard
Indicier, många i huset vet vem han är o hur han är en mkt udda typ o när man möter honom så går det kalla kårar på en, han åkte upp o ner i källaren på udda tider förvarade explosivt i källaren Vilken normal människa gör det folk varnade ju för detta.

Det tror jag inte man vet om han faktiskt gjorde. Var har du läst det?
Citera
2021-10-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kan de ha infiltrerats av organiserad brottslighet? 55-åriga gubbar brukar inte spränga sin "egen" bostad heller. Hade man inte planerat flykten lite bättre och åtminstone tagit med sig en väska med grejer om det hade varit ett medvetet attentat? Eller valt att stryka med själv direkt? Kanske var bomben inte avsedd att detonera i bostaden, eller så är Polisen helt ute och cyklar. Det mesta verkar osannolikt i detta.

Men herregud. Släpp att Ernst Rosén spränger sina fastigheter med boende

Det absolut mest sannolika är fortfarande spåret man har, efter allt pussel som är lagt.
Citera
2021-10-01, 09:59
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det var Reinfeldt som stängde alla mentalsjukhus i landet och släppte ut alla galningar.
Nej, det är en effekt av Psykiatrireformen som genomfördes 1995.
Citera
2021-10-01, 10:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Vilka är dessa "kollegor", "vänner" och "nära och kära"? Bilden MGM ger av sig själv överensstämmer inte helt med bilden av honom som enstöring, original och kuf.
Läser du mellan raderna så är det ilska och frustration i taket hos honom, varje motsägelse ska rendera i en polisanmälan, repressalie eller annat straff. Jag tolkar det som att denna M*rk ser sin moder som en viktig livslina, att staten vill ta henne ifrån honom är helt uppenbart, vidrigt tycker jag. Allt för lite pengar? Fan skicka hem packet från MENA om det är så viktigt.

Det är därför jag inte tror att detta stämmer. det ligger inte en utan så många döda hundar begravda under Husargatan att jag inte vet vart man ska börja. Men regeringens agenter kommer inte låta oss röra vid ens en.
Citera
2021-10-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Men herregud. Släpp att Ernst Rosén spränger sina fastigheter med boende

Det absolut mest sannolika är fortfarande spåret man har, efter allt pussel som är lagt.

Jag skrev ju precis att det verkar osannolikt...
Citera
2021-10-01, 10:02
Medlem
Hur som haver, får polisen inte nys om var en tunn Mark Bang-Bang Gumman Gumkowski ligger och trycker snart, så är det ännu en fjäder i hatten för den brotts-olösande poliskåren..
Citera
Medlem
Ni menar alltså att han trycker på en vind ? Sen i tisdags? Utan koppling till omvärlden ? Utan mat och vatten?

Antingen är han i ett förråd och trycker, men jag tror han är utanför Sverige redan, han går ut före sprängning. Spårvagn plankar alla,

Gick ett öresundståg kl 05.10 och ett kl 05.40

Vad väljer man stanna kvar i Gbg eller går på tåget till Köpenhamn? Även om man är fulländad psykopat ? Kolla biljetter osv är inte så noga.

Lika så med tåg till Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
fast har vänsterkopplingar styrkts? jag kan tänka mig att aspie-maciej är svår att ha med i en förening, oavsett politisk kulör

Det är fullständigt påhitt. Ett par figurer från extremhögern har ansträngt sig hårt för att få ut sin lögn eftersom Flashback är ett av extremhögerns viktigaste forum i Skandinavien. När de avkrävdes bevis för sina påståenden längre bak i tråden så bestod beviset av att han var antivaxxare (oändligt vanligare hos högern än vänstern). De ljög dessutom ihop att han var jude och genom en blandning av cirkulär logik och ohederlighet hävdade de att jude + antivaxxare = vänsterextremist
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-10-01 kl. 10:17.
Citera
Medlem
Klassiker:
Avvikande kille bor hemma med mamma till vuxen ålder. Han är inåtvänd mestadels och kommer ofta i tjafs med de få han har kontakt med. Mamma är överbeskyddande och tar han om honom, hon är medberoende, han är troligen lite av en aspergerkille, dvs svårt med det sociala, har lätt att känna att alla är emot honom, tar det mesta personligt, när han blir arg så växer det till sig under långa perioder, istället för som hos "normala" där det rinner av.
Mamma blir gammal och flyttar in på ålderdomshem, hon har alltid skött räkningar (hyran,el m,m).

Mannen klarar sig inte ensam, han försöker men halkar efter med hyran, för mammas pension går nu till en "god man" eller förvaltare som betalar hennes plats på äldreboendet.
Mannen får påminnelser om att betala hyran, han fixar inte att ta hand om sig själv, hans frustration växer. Tills det brister.
Det gör det när han till slut ska vräkas.

Borde nån flaggat upp honom hos kommunen? Borde kommunen erbjudit boende på ett öppet psykhem? ja men han hade nog tackat nej.

Finns troligen många i samma situation därute. "Hemmasittarna" kommer bli en farlig grupp när deras föräldrar som sköter om dom hamnar på ålderdomshem.

Killen är nog varken vänster eller höger troligtvis, han har nog fullt upp med att hantera alla oförätter han upplever att han utsätts för.
Citera
2021-10-01, 10:03
Medlem
Nu har jag inte läst alla turer om detta fall. Men jag tycker myndigheter etc har handlat idiotiskt. Typiskt byråkrater att inte se människan bakom ett fall. Denne man har inte gjort nåt brottsligt innan myndigheter började härja. De borde nu lära sig en läxa när man pressar en medborgare till bristgränsen. Lär av detta!
Citera
2021-10-01, 10:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du kanske tänker på stettin? danzig var aldrig svenskt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sigismund#/media/Fil:PolSwedU.JPG
Citera
2021-10-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Han måste finnas någonstans. På någon vind kanske, eller i en källare. Det är för regnigt för Delsjön.

Han kanske har nån medhjälpare för på egen hand är det svårt att gömma sig. Han måste ju handla mat eller gå på toa nånstans! Det räcker ju med att han åker kommunalt eller går in i en affär eller restaurang eller korvkiosk/pizzeria så är han ju fast om nån ser han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in