2021-09-30, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
1. Dubbelmordet i Brattås/Härnösand, hänsynslöst våld mot två oskyldiga pensionärer utan synligt motiv. Att det går en eller två dubbelmördare lös i samhället känns inte bra.

2. Mordet på Eva Söderström, hänsynslöst mord på en ung tjej med hela livet framför sig, hennes föräldrar dog också bara något år efter.
Samma här det känns inte bra att det går en mördare lös som utdelat sådant våld.

3. Olle Högbom, har en teori om att det kan hänga ihop med Eva mordet, eller möjligen samma GM.

4. Helena Andersson, inte så insatt men känns skrämmande och att GM förmodligen är psykiskt sjuk idag.

5. Malin mordet i Övik där GM är så gott som avslöjad, han måste få sitt straff och föräldrarna upprättelse.

6. Palme, bryr mig egentligen inte om mordet klaras upp, för lång tid har gått. Tror dock att det var Stig Engström som mördade Palme, sättet han sprang på vittnar om att han visste exakt hur mördaren tog sin flyktväg.

https://www.flashback.org/sp74077633 Såhär tror jag det har gått till med Olle Högbom.
Citera
2021-09-30, 08:04
Medlem
Mordet på det svenska folket.
Citera
2021-09-30, 08:42
Medlem
gorillaglues avatar
Kalamark, vore spännande.
Citera
2021-09-30, 15:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Olöst mord i Arvika 1945.

Mordet på Birger Larsson, Arvika, 1945.

Delar av hans kvarlevor anträffades först 1951.

(FB) Hasardspelaren som försvann: Birger Larsson, Arvika, 1945.
Citera
2021-10-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Inte alls märkligt om man ändrar lite på din mening. Byt ordet "kunde" mot "ville" så faller ju allt på plats. Mer eller mindre...

Vill man inte så kan man inte.

Men nu är det för sent. Spelar ingen som helst roll vilka nya fakta och bevis som kommer fram, alltför många konspiratörer kommer ändå inte att tro på det. Instället kommer man att fortsätta spy ned internet med alla egna teorier. Så det går inte att "lösa" någonsin. Estonia är lite samma..

Det kommer alltid fortsätt spridas teorier och hänvisas till nåt vittne här och var som minsann såg det ena eller det andra.
Senast redigerad av Macke85 2021-10-01 kl. 10:37.
Citera
2021-10-08, 10:12
Medlem
Jag skulle vilja säga alla mord ska klaras upp, men så finns de ju dom som man vill klaras upp av ren nyfikenhet.

Palme mordet
Eva Söderström där man vet eller tror man vet vem som gjorde det
Pernilla theorin
springfield three
Youghurt shop murders
Citera
2021-10-08, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag skulle vilja säga alla mord ska klaras upp, men så finns de ju dom som man vill klaras upp av ren nyfikenhet.

Palme mordet
Pernilla theorin
springfield three
Youghurt shop murders

Tror på Stig Engström som Palme mördaren, han var först på platsen, allmänt skum typ, han ville synas och höras för att vilseleda polisen. Sättet han sprang på vid rekonstruktionen bevisar att han är mördaren.

Eva S tror jag på hundvittnet som ville påverka utredningen åt ett visst håll, han visste exakta tider och den enda som "såg" mördaren på cykeln.

Brattåsmorden och fejden om båtpiren, där någon av grannarna förmodligen mördade paret efter en lång fejd, alternativt beställningsjobb som spårade ur.

Olle Högbom tror jag kan ha råkat utför Eva mördaren Eller så hade Olle mördaren en väldigt bra gravplats om man antar att det var ett ritualmord som Eva mordet troligen också var.

Jag tror Eva mördaren kan ha gjort fler saker därför måste såna mord klaras upp!
Citera
2021-10-08, 11:27
Medlem
Xedomes avatar
Mordet på Sveriges statsminister Olof Palme.
Tror iofs aldrig att det klaras upp. Är övertygad om att Sveriges, USA:s och ev. Storbritanniens underrättelsetjänster är inblandade - och nu har vi en scapegoat (inte trovärdig sådan, men ändå) -> utredningen nedlagd.

JFK
Här tror jag faktiskt på Lee Harvey Oswald, sett till hans personliga historia, parallella händelser vid tidpunkten för dådet och ffa gärningsmannaprofil. Men hade varit roligt att veta mer ifrån honom om det exakta motivet.

Martin Luther King Jr.
James Earl Ray står inte riktigt i paritet med MLK. Hade velat veta mer om motivet.

Sam Cooke
Vem var den asiatiska kvinnan, som dök upp precis innan, egentligen?

Zodiak-morden
Samma gärningsman? Olika? Vad gick hela besattheten av Gilbert & Sullivan-operor ut på? Schiffren? Poemet i skolbänken? Maskeringen? Utläggningarna i breven?

Var förövaren helt enkelt en skolvaktmästare, fullständigt psykotisk eller ex-/wannabe-militär? Hade verkligen velat veta mer om gärningsmannen och hans personliga historia, för att få en bild av vilken miljö som kan bidra till en så skruvad och obehaglig personlighet.

De personer som varit på tapeten hittills, tycker jag inte riktigt stämmer med hela bilden. Hade varit intressant att veta om / hur man jobbade med en gärningsmannaprofil.
Senast redigerad av Xedome 2021-10-08 kl. 11:37.
Citera
2021-10-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tror på Stig Engström som Palme mördaren, han var först på platsen, allmänt skum typ, han ville synas och höras för att vilseleda polisen. Sättet han sprang på vid rekonstruktionen bevisar att han är mördaren.

Eva S tror jag på hundvittnet som ville påverka utredningen åt ett visst håll, han visste exakta tider och den enda som "såg" mördaren på cykeln.

Brattåsmorden och fejden om båtpiren, där någon av grannarna förmodligen mördade paret efter en lång fejd, alternativt beställningsjobb som spårade ur.

Olle Högbom tror jag kan ha råkat utför Eva mördaren Eller så hade Olle mördaren en väldigt bra gravplats om man antar att det var ett ritualmord som Eva mordet troligen också var.

Jag tror Eva mördaren kan ha gjort fler saker därför måste såna mord klaras upp!

Jag tror eva mordet är som dom säger i ett fall för fbi göken som inte vill släppa eva

Pernilla mordet är Fredrik hessle helt klart han blev dömd för en överfallsvåldtkt två år senare efter mordet

Olle Högbom har nog blivit påkörd och kroppen gömts någonstans eller ramlat i ån som andra gjort tidigare.

Brattåsmorden är nog en bekant och om man får en träff på dnat så är det nog klart
Citera
2022-02-18, 04:13
Medlem
-GGs avatar
Efter att ha lyssnat på Dan Hörnings podd Olösta Mord, avsnitt 6, måste jag säga att följande fall seglar upp bland topp fem:

https://www.historicmysteries.com/gunther-stoll/

Ett vansinnigt mystiskt fall. Så intressant för hjärnan.

Jag tänkte starta en egen tråd om det, men jag antar att det redan finns även om jag inte hittar någonting när jag söker här. För jag orkar inte skriva ihop en trådstart för att sedan få tråden låst.
Citera
2022-02-18, 04:29
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48

Palme mordet
Pernilla theorin
springfield three
Youghurt shop murders

Springfield Three är så klart väldigt intressant, att få det uppklarat. Inte minst för att det faktiskt i utredningen figurerar minst tre sannolika kidnappare/mördare. Just när man tror att polisen måste kolla upp *den personen* dyker det upp spår till andra minst lika troliga.
Citera
2022-02-18, 07:37
Medlem
Det förmodade mordet av lilla Jasmina i Sävsjö 1997. Alla med två hjärnceller har en given misstänkt i det fallet och han sitter ju där han sitter oavsett, men för familjens skull. Sexåringar ska inte gå upp i rök på det här viset.

Tältmorden i Appojaure 1984. Här är jag övertygad om att Polisen gjorde en felaktig analys av motivbilden. Sedan kom Quick och när det misstaget uppdagades var dubbelmordet preskriberat. Frågar man mig borde de fall som förstördes av Quick-skandalen ha undantagits från den dåvarande preskriptionstiden.

Johanfallet i Sundsvall 1980. Även här finns ju en mycket sannolik gärningsman. Hur man lever med att ha dödat en 11-åring begriper jag inte. Det vore fantastiskt att se detta klaras upp innan föräldrarna själva somnar in utan slutgiltiga svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in