2021-09-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Det känns som polisen inte har riktigt koll på detta här,
Är han inte hittad innan morgondagen så kommer jag nog be mina vänner att inte vara ute i Göteborg första restriktionsfria fredagen...

De hade ju kunnat gå ut med vad för anordning han haft som smält av... vad för typ av avtryckare osv..

Om de inte hittat fler bomber så är det 2 scenarion, de fanns bara 1 och scenario nummer 2 är att han tagit resten med sig,

Det borde vara kod röd och undantagstillstånd utlyst.

Om han smäller av en sån bomb i en folksamling så... detta är ingen julbomb direkt... han verkar känna till sina bomber bra.
Jag skulle va jäddrans rädd om jag var enhetschef på mammas boende.. eller en av de andra som han inte gillar.. hua.. blir absolut inte förvånad om han spränger en byggnad till med sig själv i.
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Vilka drevs på flykt från Polen 60- och tidigt 70-tal?`
Missade du historielektionerna?
Judarna.
Du hänvisade till Fupen!
Citera
Medlem
En svensk kvinna, 22 år, tror hon ska brinna inne när röken börjar gå in i lägenheten. Hon ser brandbilar utanför men ingen hämtar henne. Då skickar hon ett sms till sin far att hon älskar honom. Han svarar tillbaka att han gör det samma, men undrar varför hon skickar det klockan fem på morgonen? Huset brinner och jag brinner inne, svarar hon i ett nytt sms. Då går pappan upp och kör till henne för att säga till räddningspersonal att hans dotter är i huset. De skickar in två rökdykare och hämtar ut kvinnan samt hennes hund.

Varför ringer inte kvinnan 112 direkt och berättar var hon finns samt att röken tränger in?
Varför ringer inte pappan 112 direkt efter att dottern kontaktat honom och berättar om sin dotter?
Klarar inte vuxna människor längre av att tänka logiskt vid fara vad som är bästa saken att göra?

Vad hade hänt om pappan inte vaknat?
Vilken tur att tiden trots allt räckte till.
Åtminstone duktigt av kvinnan att inte gå ut i den rökfyllda trappan!

Källa: Rapport 210930
Senast redigerad av KamratBlue 2021-09-30 kl. 20:01.
Citera
2021-09-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlestad
Inte jag heller men annars är det en bra plats att hålla sig gömd. Nersjunken i en fåtölj med mössan nerdragen o en tidning för ansiktet.

Efterlyst kör ju i gång om ett par minuter.
Kanske tas upp där, får hoppas.
Citera
2021-09-30, 19:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Har det framkommit något om vad MGM sysslade med om dagarna? Hade han något arbete eller var han utförsäkrad, förtidspensionär eller liknande? Med tanke på att han inte kunde betala hyrorna när modern blev sjuk så kan han ju inte haft det så gott ställt, men enbart det är väl inte någon garant för arbetslöshet.

Någon skrev väl att han brukade lomma runt i området där lägenheten låg men utöver det tycks det vara väldigt anonymt.
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltaren88
Var i FUP står detta? Det enda som framgår är att ML är bidragstagare=vänsterbliven

Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Källa till att han troligen är jude: https://www.polskakongressen.org/var-historia/

Detta är för uselt. Ni drar Flashback i smutsen med spekulationer. Era falserier utmynnar i en massa trådsanningar som skymmer sikten för de som är genuint intresserade av fallet. Höj nivån eller gå och sätt er vid barnbordet.
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Medger att jag inte uppfattade alla lager av sarkasm i ditt inlägg, men det blir fan svårare och svårare i den här tråden. Samtidigt är jag genuint nyfiken på varifrån uppgifterna om trans, jude och vänster hämtar styrka. Finner lika få vettiga belägg för detta som att MGM skulle vara höger och ortodox kristen. Just nu framstår det som önsketänkande/påhitt från folk som vill göra detta till ett politiskt dåd.
Det enda vi vet är att han är född i Polen, svensk medborgare och skulle bli vräkt. Detta är enligt media hans motiv till sprängningen. Å andra sidan vittnas det om att MGM är en timid filur som inte passar in i en dynamitards personlighet.

Mitt råd till alla i tråden (när jag inte bryter ut i sarkastiska spasmer) är att VÄNTA med slutsatserna tills ALLA fakta är inne. Hade media, politikerna och alla flashbackare verkligen gjort det hade många pinsamheter kunnat undvikas.

Jag håller det fortfarande för öppet att det kan vara en annan gärningsman än denne Mark eller till och med en olyckshändelse som ligger bakom explosionen, även om mycket pekar på att det är Mark som är GM.
Citera
2021-09-30, 19:58
Medlem
welcometorealitys avatar
De kan bli knepigt att hitta honom om han har klätt ut sig till en kvinna, men Efterlyst borde ju visa snubben för allmänheten snart, alla läser inte Samnytt och Friatider och följer Flashback..
Citera
2021-09-30, 19:59
Bannlyst
Asså shit... Försöka få det till att någon självmordsbombare skulle kunna vara svenskar.
Citera
Medlem
Telestos avatar
Det där med lägenheten.

Enligt uppgift i tråden har MGM flyttat in i lägenheten i samband med att modern flyttat till äldreboende.
Han har då ingen rätt att ta över kontraktet.
Modern är inte skriven på adressen.

Uppsägningen är då klockren. Hyresnämnden godkänner den.

Har han sedan sluntit med hyran triggar det uppsägningen och vräkningen.

Hyresnämnden och kronofogden bör ha uppgifter om det hela.
Citera
Medlem
Invandrarbombaren beskrivs nu som "potentiellt farlig" av polisen, enligt Aftonbladet.
Citera
2021-09-30, 20:00
Medlem
kubuns avatar
Varför i all världen ska det vara så känsligt å diskutera å kommentera misstänkt gärningsmans profil? Det är ju klart on topic!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in