2021-09-30, 19:51
Medlem
Gamlestads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Har han inte klippt sig sedan bilderna som sprids, kan han ju beblanda sig med de hemlösa.
Tips till polisen borde vara att leta där.
Förresten är han ju hemlös numera.

Kolla runt på alla ställen där hemlösa rör sig.

Biblioteket stänger väl nu kl 20?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Vilka drevs på flykt från Polen 60- och tidigt 70-tal?`
Missade du historielektionerna?
Judarna.
Var i FUP står detta? Det enda som framgår är att ML är bidragstagare=vänsterbliven
Citera
Medlem
FoxHounds avatar
Källa till att han troligen är jude: https://www.polskakongressen.org/var-historia/
Citera
2021-09-30, 19:52
Medlem
Det känns som polisen inte har riktigt koll på detta här,
Är han inte hittad innan morgondagen så kommer jag nog be mina vänner att inte vara ute i Göteborg första restriktionsfria fredagen...

De hade ju kunnat gå ut med vad för anordning han haft som smält av... vad för typ av avtryckare osv..

Om de inte hittat fler bomber så är det 2 scenarion, de fanns bara 1 och scenario nummer 2 är att han tagit resten med sig,

Det borde vara kod röd och undantagstillstånd utlyst.

Om han smäller av en sån bomb i en folksamling så... detta är ingen julbomb direkt... han verkar känna till sina bomber bra.
Citera
2021-09-30, 19:52
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Orkar inte!!

100 sidor där rasisterna helt utan belägg skriver att GM Mark Lorentzon är jude, vänster.

Och någon lackar ur och skriver "han är inte jude för helvete". Och ditt svar "Källa?"

Det är helt sjukt....

Säger mannen som hävdar att MGM är född i Sverige och är ”svennebanan”, samt påtalar att många andra här inte håller sig till fakta
Citera
2021-09-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Vad har du för källa på att han inte är jude? Det mesta pekar på det
Källa?
Citera
2021-09-30, 19:53
Medlem
Kan vi få det till att bombmannen är vänsterextremist? Hans kompis där husrannsakan gjordes, är han också vänsterextrem, kanske tillhör AFA som ju är ganska starka i Göteborgsområdet?
Citera
2021-09-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Om invandrarbombaren hittas levande (vilket jag tror) vilket straff kan vi vänta oss?
Straffskalan spänner 1 år till livstid.

psykiskt instabil vid brottstillfället, får inget straff - lite vård tills han blir friskförklarad
Citera
2021-09-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Komiskt ändå att polsk statsmedia gjorde en jättestor sak av det här igår.
Nu när det kommit fram att den misstänkta är född i Gdansk är det TOTAL TYSTNAD.

Samma gäller i tråden. Nu ska vi mörkläggas och brunmålade. Ska va SD’s fel.??
Konstigt.
Citera
2021-09-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Har han levt på bidrag hela livet, eller har han någonsin haft ett arbete?

Det skulle ju vara kul och veta hur han har försörjt sig ett helt liv.

Vad det var för sorts bomb skulle också kunna hänga på vad han har jobbat med.

Om man förutsätter att han har knåpat ihop den i lägenheten och sprängt den i lägenheten eller i trapphuset utanför sin lägenhet så bör den ju vara relativt kompakt.

Man kan ju koka ihop diverse sprängämnen hemma i köket, även om Diesel och konstgödsel skulle ha avslöjat honom på lukten så finns det ju annat man kan baka ihop i ugnen.
Några rejäla gasolflaskor kan han ju också burit hem och några bensindunkar för att få fart på branden

Valet av tidpunkt kan ju bero på att han har velat pyssla på ostört i trapphuset.

Enligt en boende så brukade han gå ned i källaren flera gånger på natten och där hade han plastat in sitt källarutrymme varifrån det kom en konstig lukt.
Citera
Medlem
Gamlestads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Ingen aning, jag är ingen Göteborgare!

Inte jag heller men annars är det en bra plats att hålla sig gömd. Nersjunken i en fåtölj med mössan nerdragen o en tidning för ansiktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Medger att jag inte uppfattade alla lager av sarkasm i ditt inlägg, men det blir fan svårare och svårare i den här tråden. Samtidigt är jag genuint nyfiken på varifrån uppgifterna om trans, jude och vänster hämtar styrka. Finner lika få vettiga belägg för detta som att MGM skulle vara höger och ortodox kristen. Just nu framstår det som önsketänkande/påhitt från folk som vill göra detta till ett politiskt dåd.

Det är fullständigt grundlösa lögner som verkar spridas med imponerande engagemang av ett par personer och det har nu blivit en flashback-sanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in