Citat:
Thomas Fuxborg verkar väldigt trött i Expressen TV. Nästan blasé.
Reporter: " - Finns det en koppling mellan bombhotet på Vegagatan och explosionen?"
Fuxborg: " - Och expeditionen...? Jaha, explosionen...Nä, det finns det inte."
I övrigt verkar han ha väldigt dålig koll på sina patruller runt om i stan för att vara presstalesman.
"Vet ej", "Inte vad jag vet" "Har inte riktig koll" lyder många av svaren.
Reporter: " - Finns det en koppling mellan bombhotet på Vegagatan och explosionen?"
Fuxborg: " - Och expeditionen...? Jaha, explosionen...Nä, det finns det inte."
I övrigt verkar han ha väldigt dålig koll på sina patruller runt om i stan för att vara presstalesman.
"Vet ej", "Inte vad jag vet" "Har inte riktig koll" lyder många av svaren.
Tog mig en liten svängom för ett par timmar det var svårt att missa att farbror staten inte var på hugget. Gissar på att lite av det mesta i tjänstefolksväg staten har är och snurrar på en relativt litet område just nu.
Vet inte så mycket om vilka som tillhör vad men gott om folk som inte var rädda för det militärmode som vuxit fram dem senaste 10 åren. Vi pratar alltå om 5-10 kardborremärken där det står polis samt även eden svenska flaggan i mörka färger vilket jag inte riktigt förstått. Låga Salomon vandringsskor som alla verkade skaffa över en natt när SSG började med det. Den där äggformade taktiska hjälmen jag inte vet vad den kallas samt självklart helst en HK516 men någon extra lampa eller så. G36 är inte tufft längre.
Kan tänka mig att när dessa olika grupper möts så blir det inte helt självklart vem som skall vara den auktoritära delen och leda dom andra då dessa tendarar att alla vilja vara den parten.
Andra med vanliga kläder verkade mest stå som fån lite här och där och säga åt folk att ta en annan väg osv.
Och snälla, orka tjöta om vad fan han han är från bla bla. Ja det verkade intitialt vara en "tradiotionell" smäll och där är nybyggare kraftigt i ledning. Nu visade sig det här sticka ut.
Det har framgått med all önskvärd tydlighet, orka.