2021-09-30, 18:13
Medlem
welcometorealitys avatar
Snart vet vi om han befann sig i vännens lägenhet
Citera
2021-09-30, 18:14
Medlem
Nej, han var klädd som beskrivs här i tråden och som framgår av bilderna. Slitna, lite sjaviga kläder och långt stripigt hår. Ingen dussinmänniska direkt. Men folk kan ju ha dubbelgångare...så eftersom jag inte minns namnet på min bekant är jag inte helt säker.
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Spännande hur? Hade han kvinnokläder?
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Man kan väl anta att det, i vanlig ordning, handlar om en autist/aspergare.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det kan mycket väl bli det eller att han själv spränger sig sönder och samman.

Att han väljer att avsluta det hela har varit min tanke också - men när jag ser hur hans relation till sin mor ser ut så tror jag att han avstår.
Citera
2021-09-30, 18:15
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om vi nu ska ta det här med ursprung en gång för alla så är modern, fadern och den aktuelle sonen alla tre födda i Polen. Sonens nuvarande efternamn är förmodligen bara ett svenskt patronymikon baserat på faderns förnamn. Att även modern bytt namn är väl lite mer märkligt men kanske är det sonen som styr och ställer även för hennes del på senare tid.

För övrigt finns det knappast något som tyder på att familjen skulle vara annat än vanliga polacker.

Alla tre är polacker. Bodde i samma kvarter och kände väl till gubben.
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Varifrån kommer uppgifterna att han är transa?

Från folk i tråden som är missnöjda med att han inte är brun i hyn. Hans bokstavskombi är f ö HBTQAEO+. Enligt informerade källor är MGM också en vänsterbliven AFA-kommunistisk jude med band till Mossad.

Källa? "FUP", eller rättare sagt en bild i FUP föreställandes morsans gamla soffbord. Att han är jude vet man eftersom det finns judar i Polen som är landet hans morsa eller eventuellt farsa kommer från, och att han är kommunist ser man på det faktum att han har samma frisyr som Göran Greider.

Går bra i den här tråden... Flashback när Flashback är som sämst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Han var som sagt lite äldre. Han gick inte på Annedalsskolan utan Nordhem. Sedan vad jag förstår så blev det universitet. Chalmers tror jag.

Som barn, kallades han Mark redan då, eller Maciej? Eller nåt annat?
Citera
2021-09-30, 18:16
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Undrar också hur husisen gick

Stora resväskan vara borta och kläder han sitter kanske redan på Polenfärjan men lösskägg och sitt ursprungliga pass. Alternativt ligger han i lasten på en polsk långtradare. Utgående trafik kollas nästan aldrig av tullen.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Som en gammal finansskurk fyndigt sa: om jag är skyldig banken 5 miljoner kr har jag ett problem, men om jag är skyldig banken 500 miljoner kr har banken ett problem.

Så är det ju. Men icke desto mindre undrar man ju hur den här medellöse rättshaveristen kunna finansiera det här attentatet?!?! Hade han placerat den i en bil, eller lådcykeln som i Linköping?

Eller är det någon slags fattigmansbomb han byggt? Som han under lång tid byggt i sitt källarförråd (borde ha luktat)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Tja, 55-åring från ditt älskade kulturkonservativa Polen.
Det var ju från kommunistiska Polen som hans föräldrar nog flydde från. Troligen "ditt" älskade Polen.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Han är fortfarande på fri fot enligt TV4 nu och befann sig inte i vännens lägenhet, så jakten fortsätter..
Citera
2021-09-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Tänk om man sluppit allt tjafs angående etnicitet i den här tråden och att den istället hade handlat om händelsen.
De som vill tjata om det kan väl ha fixat en egen sidotråd.
Men det är precis likadant i varenda tråd.

Bäst är att börja från slutet och bläddra sig bakåt. Då slipper man skräpet.

Kan inte annat än hålla med.

Det känns dessutom som relativt väl utrett vid det här laget att en del betraktar personen som polack och en del andra betraktar honom som svensk. Bra. Vi vet det nu. Det behöver inte upprepas in absurdum och ingen från någondera sida kommer ändra uppfattning till följd av allt enerverande tjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in