2021-09-30, 16:50
Medlem
[quote=toblemona|77425698]
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har aldrig förstått detta motstånd mot kameraövervakning. Finns det någon oskyldig som har råkat illa ut för att de har varit övervakade?
Man får knappt ens montera en kamera i sin egen bil, trots att det skulle göra det mycket enklare att utreda trafikolyckor.
https://www.sixt.se/magazine/guider/dashcam-i-bilen-vilka-regler-galler/ Kameraövervakning har använts till kartläggning av människor i politiskt syfte. Bla i USA.

/ Jag är beredd att hålla med mera kameror som i GB för då ser man vem som gjort vad eller är oskyldig .
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Man kan följa jakten på bombmannen Mark Lorenzon live på Expressen:

https://i.imgur.com/W7D7Irq.png

https://www.expressen.se/
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag bestämmer att det inte är av intresse att läsa 100+ inlägg om MGMs etnicitet i en tråd om en pågående polisinsats.

Knäppgök.
Du bestämmer ingenting. Självklart diskuteras allt om den person polisen jagar för attentatet.
Citera
2021-09-30, 16:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Tänk om det rör sig om en olycka och trådens diskussion måste svänga 180 grader igen!

Har ni tänkt på det?

Har han inte bombhotat andra efter detta också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag bestämmer att det inte är av intresse att läsa 100+ inlägg om MGMs etnicitet i en tråd om en pågående polisinsats.

Knäppgök.

sjukt störande ja
okej han är polack gå vidare hela gbg är snart bombat
Citera
Medlem
beckbrallans avatar
Skulle inte förvåna mig om den tokfan sitter på nåt av vandrarhemmen i området och gottar sig åt hur mycket uppmärksamhet hans små "hyss" har fått.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
var är MGM är en brännande fråga, gäckar han polisen så att dom springer på alla bollar han pyser ut?

Frågan är hur han pyser ut bollarna? Har han telefonkontakt med någon eller några? Kör dom på ställen han har besökt senaste dagarna? Många frågor.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Tydligen anti-vaxxer också, ska ha hotat och skrikit åt personal på det äldreboende där hans mamma bor, för att hon skyddades mot covid-19.
Citera
Medlem
https://www.expressen.se/gt/polisens-spar-man-vars--mamma-skulle-vrakas/

"Polisen tar bort avspärrningarna på Vegagatan och har börjat avveckla insatsen. Enligt polisen har man inte hittat något."
Citera
2021-09-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Bombmannen har tydligen ett långt register på att trakassera myndigheter och har även försökt få HD att ta upp hans fall.
Vegahemmet, även kallad Å-hemmet,
med både vårdcentral, sjukvård och äldreboende har tydligen sökts igenom efter bombhot men de verkar inte hittat något som tur är.

Hat av myndigheter? Det finns ju flera sådana på forumet. Han har kanske häckat här? Kanske har han till och med skrivit/skriver i tråden. Det skulle inte förvåna mig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Vilket helvetes liv det hade varit om mannen hade varit afrikansk eller arabisk och fortfarande var på rymmen samtidigt som han hotade med fler bombdåd ojojojojoj...men det är alltid roligt att se hur SD-folket splittras över östeuropeiska kriminella eftersom så många svenskar med östeuropeiska rötter och föräldrar röstar på SD

Men dom har väl ingenting med någon ensam polack att göra?

Dessutom verkar det som att killen vänster rösta.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja känns som att mor är från PL och far(B.L.) är svensk.

Varför skulle en 14-årig Bengt L-zon från Mölndal avla sonen Mark i Gdansk, år 1966? Det verkar inte riktigt stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in