2021-09-30, 16:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Åhfan! Se sånt visste inte jag. Det måste ju betyda då att killen är polack.

Polskt ursprung har han ju uppenbarligen. Men om han idag är polack? Vet ej.
Citera
2021-09-30, 16:46
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Kort: JA
Långt: Jaaaaaaaa.

Det är mest troligt skulle inte betta på nåt annat i nuläget.
I FUP hade han väl trängt in i en vårdcentral och kvarstannat fast han blev ombedd att gå?

Olaga intrång.

Jag skulle gissa, om jag får dra ur arslet och inte känna den här personen, att likt många med psykisk sjukdom är man relativt bunden vid sina rutiner, kanske något mer eller mycket mer än andra.

Rutiner kan man lita på.

Därför kommer han kanske eventuellt återgå där det känns tryggt, någon borde kanske veta vart han hängt mycket, cykeln kan man ju fundera på, mamma självklart (skulle INTE vilja vara personal och enhetschef på det boendet), där skulle jag kika.

Suicid tror jag inte ett dugg på, det här är en människa med absolut NOLL insikts i vad som händer inuti, allting är utanför och trycker sig på. Tänk om hela omvärlden är emot dig, du får inte träffa din mamma, din enda anhörig, polisen tar dig till förhör, alla konspirerar..

Inte knepigt att fotfästet blir helt snett, sådana människor är mycket farliga, man bryr sig inte om någon, ja förutom mamma då..
Men eftersom han inte fick ”en sista lycklig sommar” så kan hon nog i hans ögon dö också.

Skulle gå igenom allt som kan tänkas hjälpa med någon favorit plats han kan tänkas ha, jag lovar att någon boende, typ barn lagt märke till honom, han är ju något udda..
Där han dyker upp återkommande, bör vara i närområdet, då dessa rör sig där det är ”tryggt”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Pank vet jag inte. Han har inte betalt hyran och han har snott pengar från morsan. Men vad han gjort med pengarna vet vi väl inte?

Borde inte fogden tagit dom? Du kan inte köpa tuber kontant på många ställen gissa jag.
Tror att han levt upp o slarvat bort pengarna. No future, yolo, vägra löneslavs
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Om uppgifterna från grannen i det bombade huset stämmer här på FB, då lutar det åt att han kan ha tillverkat något explosivt i både källare och lägenhet.

Han har haft lång tid på sig under tiden han hotats om vräkning.

På morgonen kan han ha riggat och dragit runt brandfarliga vätskor mm.

Det känns inte helt ologiskt.

Frågan är hon han riggat på fler ställen?

Snacka om att ställa till det för samhället. En rättshaverist som fått stor utdelning.

Ja det var ju en del som inte stämde, vilket jag också pekade på. Varför en så extrem rökutveckling och spridning, så kort efter sprängningen? Jag tror så här: Dels kan det vara mer än en bomb, men framförallt tror jag att det redan har brunnit i källaren redan innan bomben (eller dynamiten eller vad det nu var) small. Explosionen har blåst upp alla dörrar och snabbt spridit enormt mycket rök på några få sekunder. Detta ha säkert också varit avsikten. Bara en bomb kan inte orsaka så här mycket rökutveckling. Oftast börjar det inte ens brinna efter bombsprängningar.
Senast redigerad av fernebo 2021-09-30 kl. 16:53.
Citera
2021-09-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Mannen skulle alltså bli vräkt samma dag som huset exploderade, nu blir definitivt vräkt i alla fall.

"ska inte jag få bo här så ska fan ingen annan få det!"
Citera
Medlem
var är MGM är en brännande fråga, gäckar han polisen så att dom springer på alla bollar han pyser ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Nej, men detta var tuber som hans morsa var kopplade till. Slang till näsan för andningshjälp. Så hon har väl fått dom från sjukvården.

Hård kontroll på sånt. Men jo saker slinker igenom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Det låter som en polsk spagge
Ja, kanske det men det har ingen bäring på det akuta skeendet, egentligen.
Citera
2021-09-30, 16:49
Medlem
Det var ett himla kackel om var MGM är född och hur hans släktträd ser ut.
Nu kommer jag att spä på det ännu mer.

Någon form av svensk koppling lär han ha, eftersom första siffran av de fyra sista i personnumret är 2.
Han befann sig i Sverige kring 1980. Hade han fötts utomlands hade första siffran varit 9 vid den tiden.
Vet ej hur det var med svenska medborgare som föddes utomlands.

Någon skrev tidigare att mamman var svensk/svensk medborgare men bodde i Polen med polsk man.

För övrigt förstår jag inte vad polskkopplingen har att göra med just detta fall.
Bombas och/eller eldas det hyreshus ofta i Polen?
Polen brukar av många här på FB utmålas som ett drömland med ytterst få problem.
Citera
2021-09-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Skrämmande likt..

Men förmodligen en slump. Vad jag förstår så är han 69 år och då bara 10 år yngre än MLs pappa (som heter Lorentz i andranamn).
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Haha .. ser ut så. Men inte han som är misstänkt. Undra va hans polska namn är iaf

Han var vaccinförnekare och vägrade skydda andra boende på moderns äldreboende.

Rättshaverist i riktig alt-right-höger/ flashbackstil. Kanske en tankeställare för er alla som skrikit om araber o ali khan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Kollat på ofredande-FUP:en nu med bilder osv
Bodde han med någon? Eller gillade han bara Elle (kvinnotidning) och läppstift?
Han bodde med mamma. Klassisk störd morsgris som inte klarar av att flytta hemifrån, och sen när mamma hamnar på ålderdomshemmet så spårar hela tillvaron ur i en dödsspiral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in