Citat:
Ursprungligen postat av
Psykbryt76
Kort: JA
Långt: Jaaaaaaaa.
Det är mest troligt skulle inte betta på nåt annat i nuläget.
I FUP hade han väl trängt in i en vårdcentral och kvarstannat fast han blev ombedd att gå?
Olaga intrång.
Jag skulle gissa, om jag får dra ur arslet och inte känna den här personen, att likt många med psykisk sjukdom är man relativt bunden vid sina rutiner, kanske något mer eller mycket mer än andra.
Rutiner kan man lita på.
Därför kommer han kanske eventuellt återgå där det känns tryggt, någon borde kanske veta vart han hängt mycket, cykeln kan man ju fundera på, mamma självklart (skulle INTE vilja vara personal och enhetschef på det boendet), där skulle jag kika.
Suicid tror jag inte ett dugg på, det här är en människa med absolut NOLL insikts i vad som händer inuti, allting är utanför och trycker sig på. Tänk om hela omvärlden är emot dig, du får inte träffa din mamma, din enda anhörig, polisen tar dig till förhör, alla konspirerar..
Inte knepigt att fotfästet blir helt snett, sådana människor är mycket farliga, man bryr sig inte om någon, ja förutom mamma då..
Men eftersom han inte fick ”en sista lycklig sommar” så kan hon nog i hans ögon dö också.
Skulle gå igenom allt som kan tänkas hjälpa med någon favorit plats han kan tänkas ha, jag lovar att någon boende, typ barn lagt märke till honom, han är ju något udda..
Där han dyker upp återkommande, bör vara i närområdet, då dessa rör sig där det är ”tryggt”.