2021-09-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Nobelt av dig att dela med dig med fakta här, men du vet att du outar dig själv här nu va?

Han kommer inte hitta mig innan polisen hittar honom kan vi väl säga. Sen vilken granne jag är jämt emot honom säger ju inget
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du vet kanske inte om det men man kan byta namn i Sverige!

Jo det vet jag och har fått svar i tråden redan. Hade inte läst allt och var inte säker på om båda föräldrarna var polska eller om efternamnet var något han tagit när han gift sig exempelvis. Du vet kanske inte om att man kan läsa om någon redan fått svar på sin fråga på flashback på samma sida? Eller kanske du bara ville verka viktig din jävla tönt!
Senast redigerad av FranzMarc 2021-09-30 kl. 16:26.
Citera
Medlem
Kan bombhotet på vårdcentralen i Annedal vara utfört av samma man (ML) som misstänks sprängt huset på Övre Husargatan? Kan det vara denna VC som utfärdat vårdintyget som ledde till att mamman fick ett förmyndarskap? Mamman bor dock på Annedals Vård- och omsorgsboende vad det verkar. Känns som det finns en koppling vad säger ni andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
6 månader är vanligt för ensamstående utan barn. Men nu är det fogden som vill vräka för att kunna sälja lägenheten väl.
Det är väl en hyresrätt?
Citera
2021-09-30, 16:24
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Mamman är inte född i Sverige. Hon var tidigare gift med en svensk man och bodde i Angered.

Det var kanske han som hette Lorentzon?
Citera
2021-09-30, 16:25
Medlem
bofhs avatar
Googlade lite, det finns visst en forskare i Göteborg som heter B*ngt Lorentzon, på den här bilden är han väldigt
lik misstänkt GM, kan de vara släkt?
https://www.bbc.com/news/business-38843341
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Brr, om bilden här i tråden stämmer. Han ser ju ut som en tvättäkta, galen seriemördare.
Nä, honom skulle man inte vilja ha som granne.
Han får seriemördaren i "När lammen tystnar" att framstå som Nalle Puh.
Ganska bra liknelse med Buffalo Bill. Har en ganska "feminin" stil. Både kläder och kroppsspråk. Utseendemässigt ganska nära också, förutom att denna snubben är väldigt kort.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Naturligtvis pixlad bild i Expressen. Kan dom inte bara visa vem det är så folk kan larma polisen om dom ser honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Ja, du har nog rätt där. Man trodde ju då att grabben skulle bli professor eller liknande. Minns också att han cyklade hela tiden, överallt.

Ja när jag var liten grabb så var det en snubbe i byggden som va ett riktigt snille men av nån anledning så hade det slagit totalt slint.

Utrycket: Dåre eller Geni - skillbaden är hårfin stämmer jäligt bra.

Ja fy f-n vad han ställt till och än är det ju tydligen inte över. Risken är att han spränger sig själv eller nåt känns också stor..
Citera
2021-09-30, 16:26
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det låter som det är en polsk zigenare.

Nej. Jag kände honom som tonåring och han var långt ifrån rom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Vet inte. Jag tycker det är fel väg att gå. Vi har domstolar i Sverige. Är han så sjuk att han inte fattar att det här är en helt orimlig handling att utföra så ska han sitta inlåst på psyk för längesen.
Allmänhetens trygghet måste givetvis gå i första hand, måste man skjuta av honom vid gripandet för att skydda allmänheten så måste man. Men det kan ju inte vara ett ändamål i sig.
Blir svårt att förhöra en död person. Är han död och man avslutar ärendet och så är det gängrelaterat så har man ju verkligen misslyckats i utredningen.
Tror polisen är ganska angelägna om att ta honom levande faktiskt.

Vet inte va du pratar om. Välj själv. Allmänhets skydd ell skydd av galen bomb-polack.
Hoppas han drar en kniv o får en kula mellan ögonen. Bäst så.

Varför satt han inte på psyk då. Tror du han vill ha hjälp? Förtjänar han hjälp nu? Inte som jag ser det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Det verkar vara två parallella insatser, en i Annedal och en i Olivedal. Är det samma man som sprängde häromdagen får man medge att han är effektiv.

Enligt P4 letar insatsstyrkan även i papperskorgar runt lekplatsen Plikta i Slottsskogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in