2021-09-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelSnusk
Ja, det är han.

Kan också säga att han har någon slags märklig brytning som mycket väl kan vara polsk. Så jag tror inte att han är född i Sverige.

Jag har stött på honom flera gånger och pratat med honom ibland.
Av vilken anledning har du stött på han och pratat med han?
Citera
2021-09-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Ja, du såg väl honom precis innan smällen också, ute på gatan?

Japp direkt efter från porten där smällen var som värst. Såg honom även ge sig av från platsen mot Sveagatan
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja, det är han.

Kan också säga att han har någon slags märklig brytning som mycket väl kan vara polsk. Så jag tror inte att han är född i Sverige.

Står född Födelseort utland Gdansk i polisprotokollet. Förmodligen kom till Sverige början 80-talet.

Inkomst 3000 per månad av soc så ingen lirare med bra ställt. Kanske bra sett till att han kanske bara hade råd med en bomb.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungbyxlos
Vet man varifrån det gamla Jugoslavien han kommer? Skulle även vara intressant att veta om han kan vara representant för främmande makt ( kommunist eller islamist) och vad han jobbar med osv

Han är av polskt ursprung. Gissningsvis är han inte anställningsbar, psykiskt sjuk rättshaverist. Polacker kan ju vara rätt tokiga, är min livserfarenhet.
Citera
Medlem
Fattar ingenting.
Är MGM gripen? Eller är han på språng och påstår att han placerat ut fler bomber.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det är han.

Kan också säga att han har någon slags diffus brytning som mycket väl kan vara polsk. Så jag tror inte att han är född i Sverige.

En lite udda typ. Är det polisen som har tagit bilderna?
Citera
Medlem
Wajis avatar
För mig är det en gåta att man inte går ut med namn och bild på vem man letar efter Andra länder hade gått ut direkt och fått hjälp av allmänheten men Sverige så ska han skyddas.

Eller hur tänker man? Låt mannen spränga ett par byggnader till så kan vi fronta han eller?
Citera
2021-09-30, 15:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Läs mina tidigare inlägg, redan då pekade jag ut ML som ev MGM. Bor granne med honom och har sjukt många obehgliga möten med den här personen! Fy fan och jag som tom varnat polisen på samma våning och hyresvärden om hans märkliga beteende!!

Kan du berätta lite mer om MGM. Vad jobbar eller har han jobbat med?

På vilket sätt har dina möten med honom varit "sjukt obehgliga"?
Citera
2021-09-30, 15:22
Medlem
Svensken Mark är en typisk flashback användare. Han är emot samhället/staten, gillar inte covid restriktionerna. Typisk arg svensk man.
Citera
2021-09-30, 15:23
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ja, det är han.

Kan också säga att han har någon slags diffus brytning som mycket väl kan vara polsk. Så jag tror inte att han är född i Sverige.

Hans mellannamn är ett typiskt Polskt, Maciej (Ma`Tjeck)
Citera
2021-09-30, 15:23
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOHUSMANGEL
Han är skriven på samma lägenhet som polisen?

Man skriver sig där man vill, hos vem man vill. Lagen om felaktig mantalsskrivning efterlevs inte. Antagligen för att lägenhetsnummer ofta är svårt att förstå för många ,de gör fel, skickar inte felaktiga uppgifter. Att man medvetet fuskar är svårt att bevisa.

Citat:
Bestämmelsen om underrättelseskyldighet gäller från den 18 juni 2021 och finns i 32 c § folkbokföringslagen.
Citera
2021-09-30, 15:24
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är en FUP mot Mark Lorentzon. Den sista aktbilagan innehåller även bilder på honom.

Det känns angeläget att den kommer allmänheten till känna med tanke på att fler bombhot framkommit.

Göteborgs tingsrätt:

Misstänkt GM är alltså nyligen åtalad för ofredande och förtal mot enhetschefen för det boende som modern bor på.

Citat:
Misstänkt Mark har följt efter Magnus och skrikit på honom när han lämnat arbetet vilket har orsakat obehag. Misstänkt Mark har sagt till andra anhöriga på ett äldreboende att enhetschefen Magnus är psykopat, låser in Marks mamma och gör protestlistor mot Magnus som fått reda på detta via de anhöriga.

Detta har skett efter det att boendets skyddsombud beslutat om skyddsstopp "för anhörig till boende i Rum 312". Den anhörige uppträder hotfullt mot personal och respekterar inte de regler som införts med hänsyn till smittspridningsbegränsande åtgärder.

Åtalad för olaga intrång och stöld också?
Senast redigerad av Beaver14 2021-09-30 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in