2021-09-30, 10:04
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tror du det? Själv gissar jag att en klar majoritet aldrig tagit några droger i hela sitt liv, men det är som sagt bara min gissning, hittar ingen bra statistik kring det (det mesta av statistiken jag hittar visar bara drogvanor hos yngre människor).

Självklart har majoriteten testat droger. Alkohol, koffein och nikotin är också droger. Du kanske skämtar.

Angående topic: Ja, ytterst motsägelsefull och dålig optik. Utöver att bedriva en felaktig repressiv narkotikapolitik så medger hon att hon själv ändå testat, förmodligen i ett annat land där det också är/var olagligt. Och hon ska föreställa statsminister. Vad var poängen här?

Vill man att knark ska fortsätta vara olagligt i Sverige år 2021 så ber man bl.a om mer av de där uppseendeväckande skjutningarna och mer av den omtalade otryggheten, det borde väl åtminstone alla på flashback ha fått inbankat i skallen vid det här laget. Endast partier som vill stoppa massinvandringen och legalisera narkotika duger.
Senast redigerad av Mjäll 2021-09-30 kl. 10:10.
Citera
2021-09-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Groggnyllet ersätts av en pundare...

Gäsp
Är man pundare för att man rökt litet gräs?

Gäsp.
Citera
2021-09-30, 10:15
Medlem
Callebiltes avatar
Jag skulle inte bli förvånad om hon inte rökt gräs alls utan bara säger så för såssarnas kärnväljare är väl numera bidragsturister, knarklangare och nerknarkade svennar som inte vaknat upp ur sin dimmiga psykos ännu.

Nu säkrar hon stödet från langarna och knarkarna.
Citera
2021-09-30, 10:24
Medlem
Trodde det var ett försök att behålla makten nästa val, tills jag läste vidare:
Citat:
En annan handlade om narkotikabruk. Hon sa i går på en pressträff att polis och rättsväsende måste vara hårdare mot de som köper olika droger. Hon är emot att avkriminalisera cannabis.

– En sak vi behöver diskutera är den efterfrågan som finns på droger. Det är drogmarknaden de här gängen slåss om. Det är viktigt att man inte ser genom ögonen om det luktar konstigt från någon tonårings rum.
Ja, det är efterfrågan som är problemet stabil analys. Ta bort alla som röker gräs och brottsligeten försvinner.
Citera
2021-09-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Hon sopar mattan med de övriga politikerna av det jag hört av/om henne den senaste tiden. Hoppas att hon vädrar ut rejält bland Löfven-ministrarna och avslutar samarbetet med MP också. Då kan detta bli bra.

Men vilket misstag att erkänna marijuna-rökningen... Det kan nog förfölja henne. Om det inte var känt sedan tidigare, hade det varit bättre att vara tyst.

Hon lär ha tagit betydligt tyngre saker än cannabis...
Citera
2021-09-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Självklart har majoriteten testat droger. Alkohol, koffein och nikotin är också droger. Du kanske skämtar.
Visst, och socker är också en drog. För 99,99% av befolkningen syftar dock begreppet på olagliga beroendeframkallande substanser, och det var givetvis så jag menade.
Citera
2021-09-30, 10:29
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Om man sköter sitt jobb förstår jag inte varför ens drogvanor ska diskuteras i förhållande till jobbet. Är det ett allvarligt missbruk drabbar det personen som har det och kanske leder till förkortad livslängd, men det är ju en helt annan fråga.
Citera
2021-09-30, 10:31
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Visst, och socker är också en drog. För 99,99% av befolkningen syftar dock begreppet på olagliga beroendeframkallande substanser, och det var givetvis så jag menade.

Socker är inte riktigt en drog på det sättet, nej.

Droger syftar vanligen på sinnesförändrande medel, oavsett laglig status. Inom det medicinska fältet är det totalt okontroversiellt att alkohol är en drog och att alkoholmissbruk tillhör kategorin drogmissbruk, exempelvis.

Du är okunnig. Rätta till dig. Sluta kleta ned tråden med din personliga okunskap nu.
Citera
2021-09-30, 10:32
Medlem
Sculleys avatar
Löfven: De rikas knarkande göder gängkriminaliteten

https://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-de-rikas-knarkande-goder-gangkriminaliteten/
Citera
2021-09-30, 10:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Om inget oväntat händer blir Magdalena Andersson nästa S-ordförande.
För P1 Morgon berättar finansministern nu om sina tidigare förehavanden.
"När jag var yngre och bodde utomlands har jag provat att röka marijuana"
https://www.expressen.se/nyheter/magdalena-andersson-jag-har-rokt-marijuana/
Om sitt marijuana-rökande från förr: https://sverigesradio.se/artikel/vet-hur-saker-ar-och-sager-som-det-ar

Vad tycker vi om detta och kanske det finns mer lik
i garderoben som börja se dagens ljus?
Klockrent!
Det kanske ändras till "örtcigaretter" som det gjorde för Alice Bah.

Citera
2021-09-30, 10:33
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Om man sköter sitt jobb förstår jag inte varför ens drogvanor ska diskuteras i förhållande till jobbet. Är det ett allvarligt missbruk drabbar det personen som har det och kanske leder till förkortad livslängd, men det är ju en helt annan fråga.

Blir det inte komplicerat när jobbet involverar att förbjuda andra att använda exempelvis just den drogen som det var fråga om?

Har du svarat i fel tråd? Jag är förvirrad.
Citera
2021-09-30, 10:33
Medlem
Paris24s avatar
Är inte det ett standardsvar hos äldre politiker för att verka hippa? Eller för att dölja hennes verkliga brott.

"Jag har skattefuskat" vore tuffare och skulle ge mer cred hos oss högermänniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in