2021-09-29, 18:16
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vilket betyder att sprängkraften knäckt grunden, eller så är det rent ekonomiskt oförsvarbart (alltså något försäkringsbolaget säger). Två alternativ, stark sprängkraft (terrorism) eller ekonomisk jantelag.

Jag skulle tro att bärande delar är i ett oklart skick, alternativt har skador som ingjuter viss osäkerhet.
Dvs inte rakt av förstört men inte solklart oförstört heller.
Citera
2021-09-29, 18:16
Medlem
Dådet som skett här är ett terrordåd. Vi har haft flera terrordåd av detta slaget, det är bara det att tidigare har inte 100+ människor drabbats.

Syftet är helt klart att bedriva terror och skrämma människor.

Men många menar att det inte är ett terrordåd för att ingen dog?
Citera
2021-09-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det kan det vara, fel alltså, ifall de inte syftar på brottet allmänfarlig vårdslöshet.

Jag tycker nämligen att det är konstigt att sprängämnen i en källare orsakar brand i flera lägenheter. Det verkar handla om brännbara gaser som vid antändning har tryckt ut dörrar och sedan skickat branden uppåt.

Det är märkligt. Det är också märkligt att man, som jag förstår det, inte uppenbart ser vart en eventuell bomb har varit placerad. Det och branden talar emot allt med snabb brinntid. Utan att ha sett särskilt många bilder så skulle jag säga att det lika gärna kan vara en jeepdunk bensin i ett slutet utrymme i källaren.
Citera
2021-09-29, 18:20
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Korrekt, det var hans moder som aldrig under mina dryga 10 år ens har setts utomhus. Bor troligtvis på äldreboendet i närheten som förklarar att han springer fram och tillbaka flera gånger om dagen

Verkar rimligt. Antagligen rörelsehindrad och multihandikappad får man gissa.
Citera
2021-09-29, 18:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Det är märkligt. Det är också märkligt att man, som jag förstår det, inte uppenbart ser vart en eventuell bomb har varit placerad. Det och branden talar emot allt med snabb brinntid. Utan att ha sett särskilt många bilder så skulle jag säga att det lika gärna kan vara en jeepdunk bensin i ett slutet utrymme i källaren.

Vars tryckvåg slår in dörrar i lägenheter ovan?
Citera
2021-09-29, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja jag kan ju få Psykbryt på alla käftskallar..

Ja det förstår väl jag också och konstaterade att det ser ut som de flesta hyreshus och han verkar bo där med tanke på hans kunskap så säkert inte fejk.

Snälla lilla du. Du har inte ens sett början på något psykbryt..

Vi vet redan vad du försöker med. Det du gör kallas för att shitposta. Och det gör du för att du tycker att det är coolt o visa andra hur lite det är du faktiskt bryr dig om det här.

Killen har precis förklarat tre gånger om varför han postade det, innan du citerar..

Läs det han skrev istället, sluta låtsas hoppa över det. Så slipper du bli anmäld.

Så kan jag få sitta här och läsa inlägg från dom som faktiskt har något intressant att säga om det här.

Det här är as spännande för alla. Tror inte du är medveten om det själv, med tanke på hur mycket du förstör.
Senast redigerad av Santoku 2021-09-29 kl. 18:23.
Citera
2021-09-29, 18:22
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om detta är huvudspåret så borde man väl snarare diskutera varför bombladdningen apterades. Om den var riktad mot polisman "Z", är det då A-falangen i Södra Biskop som ligger bakom? "Z" bidrog i sitt vittnesmål med anledning av Kastratimordet i Gamlestaden till att en hel radda personer i A-falangen i Biskops fick extremt hårda fängelsestraff, däribland flera släktingar till ledaren Eddie Jobe.

Har vi ett exempel på detta här? Eddie Jobes familjemedlemmar får livstid och tvåsiffriga fängelsedomar och han är nu djupt kränkt. En av de få vittnande poliser vars adress går att hitta på typ Ratsit är "Z" och därför utförs en hämndaktion för "att visa dom jävlarna". Men på grund av den inkompetens på alla nivåer som är mer regel än undantag, får vi den här bisarra fastighetssprängningen som verkar obegriplig på många sätt, men som drabbar så många utomstående.

Efter att ha läst hela FUPen och TR-domen för Gamlestaden så tror jag faktiskt inte så mycket på den teorin. JZ har ingen särskilt framträdande roll i materialet, han spanade mot M*vlüt Altun*y (*e,y) avseende misstänkt narkotikabrott och spårade upp dennes bil i Nödinge efter skjutningen. Hans namn finns på ett ställe i domen, sidan 165.
Den tekniska bevisningen är kolossalt omfattande och jag ser inte hur hans vittnesmål på något sätt skulle vara avgörande. Intressant är dock att Altun*y frikändes av tingsrätten.
Biskopsgården södra har förvisso ägnat sig åt bilbomber men då riktat mot enskilda.
Citera
2021-09-29, 18:22
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Två dagar senare finns det alltså ingenting som binder någon invandrare till brottet.

Kan alla rasister tagga ner lite nu?

Och det är inte ens säkert, att det rör sig om ett brott.
Citera
2021-09-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tycker två saker är konstigt med detta.

1. Vem tog bilderna? GP:s fotograf? Eftersom det fortfarande brinner inne i förrådet kan det inte vara så långt efter explosionen. Garaget var väl vid det laget avstängt av räddningstjänsten som höll på att evakuera dem som bodde i huset?

2. Var är röken? Med tanke på den enorma rökutvecklingen är det konstigt att man inte ser någon rök i garaget, som ligger i direkt anslutning till branden.

Alltså mycket som talar för en sk false flag attack här? Något spekulativt men kan det vara de blå-bruna svinen som har iscensatt detta för att fiska mer röster? Och för att 2022 kunna införa en totalitär polisstat med övervakningskameror och vida utbredd rasism och nyfascism i samhället. 50% av kreti och pleti skyller redan på invandrargrabbar - utan ett enda spår av bevis för detta.
Citera
2021-09-29, 18:24
Medlem
Vad säger Polisen nu om bombgruppens fynd? Är det för att bomben varit placerad på hissen som det tagit så lång tid att lokalisera explosionens utgångspunkt? Det känns som det rimliga alternativet, annars borde det ha synts tydligt i trappuppgången.
Citera
2021-09-29, 18:25
Medlem
Spriteees avatar
Polisen knackade precis på och snackade lite, detta gjorde de även igår men denna gången var det ännu utförligare frågor.
Samt de stannar var och varannan bil i någon slags checkpoint utanför där bilarna vänder. Så antar tyvärr att de har väldigt lite att gå på just nu, med tanke på hur de fiskar...
Citera
2021-09-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Och det är inte ens säkert, att det rör sig om ett brott.
Polisen sa nu att dom rubricerar det nu som grov ödeläggelse.
Alltså brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in