2021-09-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
"De senaste åren" kan räknas som de tre senaste åren, för att det ska stämma. Före dess var svenskar överrepresenterade.
Men det är ju de senaste åren som antalet sprängningar, framförallt i bostadshus exploderat..(i takt med invandringen)
Citera
2021-09-29, 15:38
Medlem
Polisen vet med 100% redan vad det var.....kommer snart ut.
Citera
2021-09-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Bor i lägenheterna som var direkt påverkade.

Vet att det fanns brandfarliga burkar(målarfärg) i ett källarförråd. Dock inte tillräckligt för att skapa en sådan kraftig explosion som gör att dörrar 6 våningar upp sprängs in av trycket. Förrådet är förseglat med tjock ståldörr. Det var alltså ingen brand i nån lägenhet utan röken kom från trapphuset in i lägenheterna vars dörrar flög upp av tryckvågen. (Jag har pratat med flera grannar som verifierat detta)

En iakttagelse som är gjord är att en man som bor i området sågs utanför nr 22 sekunder efter explosionen. Mannen bor inte i den uppgången och har inget där att göra mitt i en regnig kall natt iförd enbart tshirt och byxor/skor. Han ska också helt oberört rört sig ifrån området och har varken igår eller idag befunnits på några av informationsmöten som varit i Saronkyrkan. Märkligt när han inte kan få information på annat sätt eller ens komma tillbaka till sin lägenhet. Mannen i fråga skulle jag beskriva som väldigt underlig/”kufig” och lite som en enstöring.

Vill inte spekulera för mycket men det finns ingen anledning av honom att befinna sig på den platsen exakt vid tidpunkten av explosionen. Polisen vet om detta och gissningsvis sitter han inne eller så undviker han området helt och hållet, men varför går inte säga…

Om någon annan som bor där såg honom i samband med detta så hör gärna av er. Polisen vill säkert veta mer

Intressant. Hade mannen utländsk utseende?Åldwr ungefär?
Citera
2021-09-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Intressant. Hade mannen utländsk utseende?Åldwr ungefär?
Nej, svensk man med svenskt namn
Citera
2021-09-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Annars är vi bara ett gäng hycklare. Vi sätter upp en massa regler och begränsningar men skiter själv i dom när det passar oss. Det går inte, det blir bara patetiskt.
Nej. Ett riktigt samhälle måste kunna svara skarp när deras existens hotas.

Och se hur det har gått för Sverige och svenskarna I Sverige? Det är ett dött folk och Sverige är inte vad Sverige en gång varit. Det liknar mer ett uland. Det är bra att Sverige gått åt helvete, det blir ett varnande exempel samtidigt som svenskarna får skörda vad de sått. Det är rättvisa det.

Även du är en del av problemet, men rättvisan är då att du faktiskt måste bo I Sverige. Det är rätt åt dig!
Citera
2021-09-29, 15:42
Medlem
Citat:
Nej, svensk man med svenskt namn

Så ni vet vem mannen är? Vad heter han?
Citera
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Vad pratar du för smörja? London just nu har VÄRRE brottslighet av alla slag än New York! Det är ju helt otroligt! Trots alla kameror överallt. Hur förklarar du det?

"London har värre brottslighet än New York", vad menar du ens när du skriver så din idiot? Är ett mord i London värre än ett mord i NY?

Oavsett.

Kameror är effektiva för att lagföra individer eftersom medborgare ej vill vittna. Jag skrev ej att London var en bra stad. Jag skrev att vi ska ha kameraövervakning (SOM DOM HAR I LONDON).
Citera
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Det är ju gas. Eller tvättmaskin. Troligen mest gas, det har jag läst om på flashback.

Kan garantera att någon mer innan dagen är slut kommer med ytterligare någon redogörelse kring hur gasen är den troliga orsaken.
Ja, trollfabriken har ju hållt på med sina sinnessjuka teorier om gas, fjärtar, valla och ficklampsbatterier i över 24 timmar nu, oavsett vad polischefen säger.
Citera
Medlem
Citat:

Vet att det fanns brandfarliga burkar(målarfärg) i ett källarförråd. Dock inte tillräckligt för att skapa en sådan kraftig explosion som gör att dörrar 6 våningar upp sprängs in av trycket. Förrådet är förseglat med tjock ståldörr. Det var alltså ingen brand i nån lägenhet utan röken kom från trapphuset in i lägenheterna vars dörrar flög upp av tryckvågen. (Jag har pratat med flera grannar som verifierat detta)

En iakttagelse som är gjord är att en man som bor i området sågs utanför nr 22 sekunder efter explosionen. Mannen bor inte i den uppgången och har inget där att göra mitt i en regnig kall natt iförd enbart tshirt och byxor/skor. Han ska också helt oberört rört sig ifrån området och har varken igår eller idag befunnits på några av informationsmöten som varit i Saronkyrkan. Märkligt när han inte kan få information på annat sätt eller ens komma tillbaka till sin lägenhet. Mannen i fråga skulle jag beskriva som väldigt underlig/”kufig” och lite som en enstöring.

Vill inte spekulera för mycket men det finns ingen anledning av honom att befinna sig på den platsen exakt vid tidpunkten av explosionen. Polisen vet om detta och gissningsvis sitter han inne eller så undviker han området helt och hållet, men varför går inte säga…

Om någon annan som bor där såg honom i samband med detta så hör gärna av er. Polisen vill säkert veta mer

Vem är den där mannen? Var det du som såg han? Vad gjorde den som såg han så tidigt uppe?
Går det verkligen att se ner vem som står vid entren från lägenheterna, speciellt när det är helt mörkt ute?
Citera
2021-09-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Polisen vet med 100% redan vad det var.....kommer snart ut.

Ja det lär väl läcka ut som gas..
Citera
2021-09-29, 15:44
Medlem
Redas avatar
Citat:

Tidningsbud är aktiva vid den tiden och skulle kunna ha utlöst en gasexplosion när de öppnar porten och trycker på ljusknappen. Men då borde hen vara en av de svårt skadade.
Citera
2021-09-29, 15:44
Medlem
Xeliouss avatar
Ditt signalement är alltså kufig man i T-shirt byxor och skor? Var polisen nöjd med det?
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in