Jag förstår vad du är ute efter. Men ibland avviker bilden. Nazister har ju också sprängt en del i Göteborg. Bland annat syndikalisternas lokal snett mittemot där det sprängdes igår. Även ett sprängdåd av nazist på ett asylboende i Göteborg, där en person dog, för några år sedan. Även vänsterextremist har gripits med någon form av sprängmedel. Är ganska säkert på att det var han som sköts vid Göteborgskravallerna som greps uppe vid Landala för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
LasseHansson
Jag tror du förstår vad jag egentligen menar, men jag kan beskriva det mer utförligt för säkerhets skull:
- Det inlägg jag citerade skrev att det var "för tidigt att uttala sig om gärningsmannens etnicitet".
- Bombdåd begås ofta, men inte hundraprocentigt säkert, av en man.
- Man kan ändå "uttala sig" om om huruvida det kan röra sig om en en man, trots att det inte är hundraprocentigt säkert.
- Bombdåd begås ofta, men inte hundraprocentigt säkert, av gängkriminella invandrare.
- Man kan ändå "uttala sig" i frågan om huruvida det kan röra sig om en gängkriminell invandrare, trots att det inte är hundraprocentigt säkert.
- Att vissa personer ändå låtsas att det är "för tidigt att uttala sig" beror på att de inte vill ha en diskussion om kopplingen mellan svensk invandringspolitik och det extremt höga antalet bombdåd i Sverige. Det beror alltså inte på att de egentligen inte förstår det jag skrivit ovan. Det är därför jag använder uttrycket "spela korkad".