2021-09-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Var ser du trasiga bilrutor? På de bilder jag sett är inte ens rutorna i butiken bredvid trasiga. En viss riktverkan blir det givetvis när tryckvågen följer huskroppen, men ändå.

Inte säkert att det var rök de boende såg i första läget, kan lika gärna varit damm från explosionen.
Jag har sett en bild tagen från andra sidan gatan där en bil med sprucken ruta står parkerad. Jag orkar inte leta fram den nu men du kan nog hitta den om du söker i tråden
Citera
2021-09-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
En liten gasolbrännare på nån balkong smäller duktigt också. Det har hänt olyckor förr.

Ja, som den på Drottninggatan va?
Citera
2021-09-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har sett en bild tagen från andra sidan gatan där en bil med sprucken ruta står parkerad. Jag orkar inte leta fram den nu men du kan nog hitta den om du söker i tråden
Ja här är bilden med bilen med sprucken ruta
https://static.cdn-expressen.se/images/77/3a/773a7761e8d44069990c4ef7b088d7fd/16x9/1024@60.jpg
Senast redigerad av -2 2021-09-29 kl. 09:13.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
polisen brukar säga " vi har läget under kontroll " vi vet vilka ligger bakom .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Kausalitet och korrelation är olika saker...den kan ha varit trasig redan innan...
Citera
Medlem
Jag förstår vad du är ute efter. Men ibland avviker bilden. Nazister har ju också sprängt en del i Göteborg. Bland annat syndikalisternas lokal snett mittemot där det sprängdes igår. Även ett sprängdåd av nazist på ett asylboende i Göteborg, där en person dog, för några år sedan. Även vänsterextremist har gripits med någon form av sprängmedel. Är ganska säkert på att det var han som sköts vid Göteborgskravallerna som greps uppe vid Landala för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Jag tror du förstår vad jag egentligen menar, men jag kan beskriva det mer utförligt för säkerhets skull:

• Det inlägg jag citerade skrev att det var "för tidigt att uttala sig om gärningsmannens etnicitet".
  • Bombdåd begås ofta, men inte hundraprocentigt säkert, av en man.
  • Man kan ändå "uttala sig" om om huruvida det kan röra sig om en en man, trots att det inte är hundraprocentigt säkert.
  • Bombdåd begås ofta, men inte hundraprocentigt säkert, av gängkriminella invandrare.
  • Man kan ändå "uttala sig" i frågan om huruvida det kan röra sig om en gängkriminell invandrare, trots att det inte är hundraprocentigt säkert.
  • Att vissa personer ändå låtsas att det är "för tidigt att uttala sig" beror på att de inte vill ha en diskussion om kopplingen mellan svensk invandringspolitik och det extremt höga antalet bombdåd i Sverige. Det beror alltså inte på att de egentligen inte förstår det jag skrivit ovan. Det är därför jag använder uttrycket "spela korkad".
Citera
2021-09-29, 09:09
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Med tanke på statistik sen tidigare bombdåd är sannolikheten att även gärningsmannen i detta fall har utländsk bakgrund EXTREM hög.
Där har du faktiskt fel, etniska svenskar är överrepresenterade när det kommer till just bomber/dynamit och liknande, däremot är invandrare oftare GM i skottlssningar/vapenbrott.
Citera
2021-09-29, 09:09
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
En liten gasolbrännare på nån balkong smäller duktigt också. Det har hänt olyckor förr.
Det skulle knappast orsaka bränder i tre trapphus!
Citera
2021-09-29, 09:10
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
polisen brukar säga " vi har läget under kontroll " vi vet vilka ligger bakom .
Svårt för dom att säga det här, då de ännu inte haft tillträde till fastigheten
Citera
2021-09-29, 09:11
Medlem
Sveriges politiker har förlorat all kontroll
Över kriminella invandare och vanliga civila hårt arbetande, människor får ta smällen.. jag hoppas verkligen att folk rösta rätt den här gången,,, men det blir Mkt att städa upp
Citera
2021-09-29, 09:12
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Där har du faktiskt fel, etniska svenskar är överrepresenterade när det kommer till just bomber/dynamit och liknande, däremot är invandrare oftare GM i skottlssningar/vapenbrott.
Gäller inte längre.

De senaste årens sprängningar har ju blattar som GM i huvudsak
Citera
2021-09-29, 09:14
Medlem
"Efter explosionen på Övre Husargatan har huset tagit mer skada än vad man tidigare trott.
Det säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg under onsdagen.
Man har nu ställt upp stöttepelare vid entrén för att säkerhetsställa att ingen rasrisk uppstår. "

Skriver Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in