2021-09-29, 08:25
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Det som är positivt med detta attentat är att tom. vänstern måste öppna sina ögon. Tänk alla som bor i området där, medelklass med bostadsrätter. Om dom tillhörde champagne vänstern eller relativiserade kriminaliteten innan, så fick dom sig en rejäl ögonöppnare.
Nej. Lika lite som alla andra skjutningar, bomber, våldtäkter och mord har fått dem att "öppna sina ögon".

Det handlar inte om att de inte "öppna sina ögon", de vet precis vad som pågår - bara att de skiter i det.

Nu när jag läser Expressen, så finns händelsen ungefär i mitten på sidan. Där ser rubrikerna dessutom ut som att de beskriver en vanlig brand och inte ett bombattentat. Det här är glömt inom ett par dagar.
Citera
2021-09-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Du kan lägga till tidigare regeringar med.
Det stämmer men det är nuvarande regering som är där...
Citera
2021-09-29, 08:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag lutar åt flertalet utplacerade laddningar vilka gick av i en tät följd.
Vittne beskriver ljudet likt en långtradare som kraschar jag tror att man likväl skulle kunna säga ett tåg.

Var förmodligen ljudet av dörrar som blev inblåsta.
Citera
2021-09-29, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilket "sammanträffande" att en av första på plats är Mina Dennerts man som "reporter för SVT".
Grundare av trollnätverket #jagärhär
Kan förklara en del personers närvaro i denna tråd?

Väldigt bra spaning. Aningen sammanträffligt.

En filmsekvens igår morse visade en civilklädd gubbe som kommunicerade / ropade instruktioner till någon på en balkong. Nåt i stil med: "Jaha är ni instängda, ok men då stannar ni på balkongen, ok!" Lät absolut inte som någon räddningstjänstare, mer som en övningsfunktionär.

Och sen klockan sju på morgonen, intervju med den där gubben som hade vaknat klockan fem av ett sms från sin dotter: "Jag älskar dig, Pappa!"

Vad som än må ha hänt, välregisserat värre verkar det ha varit iallafall.
Citera
2021-09-29, 08:27
Medlem
eftersom smällen var mer utdragen tror jag fortfarande på acetylenslarv...var det nån rörläggare på jobb i fastigheten tro.
Citera
2021-09-29, 08:28
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Bomber används för att skrämmas i första hand, inte döda.

Det här dådet handlade om att döda!
Tur är väl att vi bygger rediga hus!
Huset stod pall, sprängaren har nog verkat i länder där dom staplar betablock och betongelement på varandra likt lego, hmmm, fint hus! Sådana hus kommer ned på nolltid.
Citera
2021-09-29, 08:29
Medlem
McQwertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag lutar åt flertalet utplacerade laddningar vilka gick av i en tät följd.
Vittne beskriver ljudet likt en långtradare som kraschar jag tror att man likväl skulle kunna säga ett tåg.

Skulle det kunna vara inhemsk terrorism i så fall?

Eller vad skulle en MENAit fått ut av detta?
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
aftonbladets teori från en plosiman som inte varit på plats kan ni stryka, , hans grund är att det inte kan sprida till tre trapphus om det inte är källaren.
'
MEN FÖR HELVETE NI KONSTATERADE JU REDAN IGÅR ATT DET ÄR EN GEMENSAM PORT TILL DE TRE TRAPPHUSEN!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är du som är korkad.
"Gärningsman' är en juridisk term för den person som begått ett brott oavsett kön.
Knallkork.

Jag tror du förstår vad jag egentligen menar, men jag kan beskriva det mer utförligt för säkerhets skull:

• Det inlägg jag citerade skrev att det var "för tidigt att uttala sig om gärningsmannens etnicitet".
  • Bombdåd begås ofta, men inte hundraprocentigt säkert, av en man.
  • Man kan ändå "uttala sig" om om huruvida det kan röra sig om en en man, trots att det inte är hundraprocentigt säkert.
  • Bombdåd begås ofta, men inte hundraprocentigt säkert, av gängkriminella invandrare.
  • Man kan ändå "uttala sig" i frågan om huruvida det kan röra sig om en gängkriminell invandrare, trots att det inte är hundraprocentigt säkert.
  • Att vissa personer ändå låtsas att det är "för tidigt att uttala sig" beror på att de inte vill ha en diskussion om kopplingen mellan svensk invandringspolitik och det extremt höga antalet bombdåd i Sverige. Det beror alltså inte på att de egentligen inte förstår det jag skrivit ovan. Det är därför jag använder uttrycket "spela korkad".
Citera
2021-09-29, 08:31
Medlem
Meth lab i källaren? Man har ju sett Breaking bad...
Citera
2021-09-29, 08:34
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Lär väl inte dröja länge innan teknikerna kan gå in och avgöra mer specifikt vad det är som hänt. Tills dess är min hypotes att en bomb placerats någonstans (kanske i källaren, eftersom det var enklast där) för att skrämma eller skicka en signal till den där polisen som vittnar mot gäng.
Citera
2021-09-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
aftonbladets teori från en plosiman som inte varit på plats kan ni stryka, , hans grund är att det inte kan sprida till tre trapphus om det inte är källaren.
'
MEN FÖR HELVETE NI KONSTATERADE JU REDAN IGÅR ATT DET ÄR EN GEMENSAM PORT TILL DE TRE TRAPPHUSEN!!!

Nja, som jag har förstått det så är det från gatan (där affärerna ligger) det är gemensam port (18,20,22 står det över porten), men inte från innergården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in