2021-09-28, 19:56
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Är rätt säker på att det är södra biskop som ligger bakom bombdådet

Asså? Berätta mer tack
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror ju mer på Tv 4:as hypotes om att invandrargängkriminella som polisen JZ, just nu ska vittna mot, ligger bakom dådet, än det där som Samnytt kommer dragandes med att vänsterextremisten HW, som utfört dådet.

Obs, tror. Jag vet ju inget.

Alternativmedia är ju egentligen kassare och ännu skadligare än gammelmedia ibland.

Tiden får utvisa vad för narrativ regimen och propagandaministeriet biter sig fast vid.
Citera
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Polisen säger nu att 140 lägenheter är drabbade och förstörda .
Ajdå, det var värre än jag trodde...
Citera
Medlem
Pixelmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelman
Det härjar en pyroman i Linné sen ett par månader. Cointainrar, bajamajor, den stora trävalen i Slottsskogen plus en massa småbränder. Vet inte om något tagit upp detta innan. Sorry i såna fall, orkar inte läsa hela tråden.
Läs mer här: https://www.facebook.com/groups/644670026332720/?ref=share

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Detta kan vara ett av få inlägg med substans i tråden.
En pyroman som fått eld på nåt i källaren som pyr under natten innan rökgasexplotionen är ett faktum.
Intressant.

https://www.facebook.com/groups/644670026332720/permalink/1013914029408316/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Jag tror lite samma. Den där vänsterextrema är intressant, den jag såg en bild på med holländskt efternamn bor dessutom jävligt nära. Bara några kvarter ifrån..

Men det skulle också kunna vara ett riktigt jobbigt villospår.

Typisk nån som misstänkts av polis och utreds. Vem bryr sig om vad du eller andra fb-töntar förvirras av ? Haha .. jobba som en man som vill lösa nåt istället om fb crädden är så viktig. Jobbigt villospår 😂😂
Tänk så på den jubelidiot som tror att polisen inte har några misstänkta 😂😂😂
Citera
2021-09-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Jansson
"Det brukar aldrig brinna efter en explosion" är också hög trollnivå.
Fast här i malmö så börjar det aldrig brinna efter de bombat.

De måste packat bensin eller något annat brandfarligt tillsammans med bomben alternativt lyckats kapa en central gas ledning med explosionen
Citera
2021-09-28, 19:57
Medlem
Katastrof att polisen inte haft någon presskonferens mer idag som sagt, de borde veta om det var en sprängning vid detta läge, var det börjat osv.

Och ja varför har det brunnit så mycket, det brukar det ju aldrig göra annars vid sprängningarna?
Citera
2021-09-28, 19:58
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Asså? Berätta mer tack
Polisen i huset är ett vittne i pågående rättegång mot många i detta gäng. Dom har använt bomber för och bland annat dödat en 4 åring och 8 åring
Citera
2021-09-28, 19:58
Medlem
Kristersson skriver nu på Facebook att dessa dåd "alltmer börjar likna ren terrorism"
Citera
2021-09-28, 19:59
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kvalitén på trollandet här i ämnet når nya nivåer.

Var in här vid 06 och läste, nu mer än 12 timmar senare och jag ser fortfarande nya inlägg om gasoltuber och gas i fastigheten

Ser att media börjar svänga nu från att polisen som borde vara det självklara motivet till ja vi får se vad slutsatsen blir.
Mörkläggning i realtid haha fy fan vilka svin.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Mest troligt att det hänger samman med Gamlestadsmordet då hovrättsförhandlingen just inletts.

Är det mörka gängkriminella som är inblandade i det (har inte följt det fallet) som Tv 4 hade pixlade på bild?
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Räddningstjänsten säger att skadebilden är annan än den som sker vid gasexplosioner. Oavsett om det rör sig om stadsgas eller gasol. Gas är inte inblandat.

Detta är en sprängning. Inse det.
Jag påstår inte att det inte handlar om sprängämnen men håller det öppet för andra explosiva ämnen.

Jag väntar tills polisen experter kommer med sin analys. Litar mer på dessa än gasbolaget i GbG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in