2021-09-28, 19:37
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelman
Det härjar en pyroman i Linné sen ett par månader. Cointainrar, bajamajor, den stora trävalen i Slottsskogen plus en massa småbränder. Vet inte om något tagit upp detta innan. Sorry i såna fall, orkar inte läsa hela tråden.

Onödigt sidospår.
Pyromaner som bygger misstänkta bomber?
Citera
2021-09-28, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Polisen som bor i huset är namgiven i tråden.

Kan vi ta reda på i vilket fall han skulle vittna i och få fram fup har vi något konkret att gräva i.

Går det att begära ut alla fall vederbörande vittnar i eller måste man veta nummer på ärendet eller liknande?

Ännu mer intressant. Om det finns något fall i realtid där han faktiskt förväntas vittna.
Citera
2021-09-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Inte bara desinformation här och andra sociala medier, de försöker uppifrån påverka polisen.
Sossarnas trollnätverk badar i skattepengar nu innan valet. Ygeman och Stockholms arbetarkommun har ett stort sådant nätverk. De bästa trollen får betalt genom reklambyråer Partiet anlitar.
Desinformationskampanjen runt detta bombdåd verkar vara att förneka att det har koppling till gängkriminalitet. Löfvén och Damberg påstod på presskonferensen att de redan gjort sååå otroooligt mycket redan med fler poliser bla bla så de behöver inte göra mer är deras linje. De vill inte att gängkriminaliteten ska vara huvudfrågan i valet.

Så är det. Precis som Sovjet och Pravda. När sanningen är för "obehaglig" spottar man ut lögn efter lögn. Sverigebilden....
Citera
2021-09-28, 19:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kvalitén på trollandet här i ämnet når nya nivåer.

Var in här vid 06 och läste, nu mer än 12 timmar senare och jag ser fortfarande nya inlägg om gasoltuber och gas i fastigheten
Citera
2021-09-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jag såg röken från de översta våningarna. Lägenheterna under hade hela fönster och såg inte ut att brinna. Då frågar jag mig hur en explosion i entrén skulle kunna orsaka ett dylikt brandlopp.

Var tror du trycket slutar ? I mitten eller i änden? Svagaste punkten eller starkaste?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
För ett antal år sen sprängde ett ungdomsgäng ett helt trapphus i ett trevåningshus med hjälp av en sopsäck fylld med gasol och en stubin.

De flesta dörrar och fönster blåstes ur.

Säger inte att det är detta som hänt här, men gasol i rätt blandning är extremt explosivt!

Att hävda att det inte är möjligt att det handlar om en gasexplosion är i detta läge löjligt.

Visst...det som händer då är att dörrar och trapphus blir sabbat men det börjar inte brinna! Gasol förbränns ganska snabbt!

(Aldrig hört talas om nåt liknande!)
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ett himla tjat om gas. Räddningstjänsten utesluter att det rör sig om gas.
Det har de sagt flera gånger under dagen, med motiveringen: karaktäristika skadebilden på byggnaden.

Det är inte svårare än att en blatte åkt dit tidig morgon och placerat ut en sprängladdning.

Detta är ett attentat. Ett dåd.
Kan du länka till den källan där räddningstjänsten påstår detta?

Att det skulle kunna handla om gas utesluter ju inte att det skulle vara ett attentat
Citera
2021-09-28, 19:41
Medlem
Citat:
Tre fortsatt allvarligt skadade ligger på IVA uppger Sahlgrenska.

Talar för att det är hjärnskador, ryggmärgsskador eller hjärtattack/lungkollaps
Citera
Medlem
Citat:
Ett himla tjat om gas. Räddningstjänsten utesluter att det rör sig om gas.
Nja. Gasledning är uteslutet, för den i gatan är utan problem och det finns ingen i huset. Det betyder inte att gasoltuber är uteslutna (med flit el ej)
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Jag tror ju mer på Tv 4:as hypotes om att invandrargängkriminella som polisen JZ, just nu ska vittna mot, ligger bakom dådet, än det där som Samnytt kommer dragandes med att vänsterextremisten HW, som utfört dådet.

Obs, tror. Jag vet ju inget.
Citera
2021-09-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Var in här vid 06 och läste, nu mer än 12 timmar senare och jag ser fortfarande nya inlägg om gasoltuber och gas i fastigheten

Ja, man kan inte annat än beundra ihärdigheten hos en del..
Citera
2021-09-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Regimtrollen är desperata. Men framförallt genomskinliga.

Givetvis rör det sig inte om gas. Det har Räddningstjänst och Göteborgs Energi sagt flera gånger under dagen till media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in